Keresőoptimalizálás mítoszok, amik kinyírhatják a honlapodat - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás mítoszok, amik kinyírhatják a honlapodat

Keresőoptimalizálás mítoszok, amik kinyírhatják a honlapodat

Ki minek nem mestere, hóhéra az annak! A keresőoptimalizálás esetére is érvényes a közmondás. Ha valaki nem ért hozzá, akkor nemhogy jobb Google-helyezést biztosítana, hanem lepontozást eredményez majd a weboldalad számára a munkája. 

Fuss, ha az alábbi mondatokat hallod a keresőoptimalizálás témában!

• „Holnap délutánra garantáljuk a TOP 10 helyezést!”

 Ilyesmit esetleg a Google maga tudna garantálni. Ha azt akarod, hogy szeressen a keresőmotor, ahhoz először is a rendszeres blogolás, hasznos és hetente frissülő tartalmak által kell belopnod magadat a közönséged gondolatai közé – sőt, a szívébe.

• „Ezt a webesünk egyedül is meg tudja csinálni… olcsóbban”

Meg tudja, de csak akkor, ha keze alá dolgozik a profi szövegíró, és a „csövön” folyamatosan érkezik a releváns tartalom. Különben a keresőmotor által (vélhetőleg) kedvelt kulcsszó halmozásának az a vége, hogy a Google diszkréten hátrébb utasít. 

Elvégre ők nem attól lettek az 1. számú keresőmotor, hogy értelmetlen szövegekkel nyomuló weboldalakat ajánlottak a felhasználóknak! És ezt a helyezésüket a jövőben is szeretnék megtartani…

• „Csak frissüljünk rendszeresen, és jönnek az érdeklődők”

Ez nem rossz tanács. Mert a keresőoptimalizálás kiindulópontja nem a robot, hanem az Ember: az, aki oldaladat olvasni fogja. Ha rá gondolsz, azzal máris közelebb jársz az előkelő Google-helyezéshez, mit arról itt is beszéltünk már. 

Csakhogy. Emellett van néhány olyan fortély is, amit ismerned kell, hogy a megfelelő kulcsszót a megfelelő helyen szerepeltesd. Ez olyan, mintha szonettet írnánk: rímelnie kell ott, ahol a szabály előírja. Ám ezeket a (ráadásul folyton változó) szabályokat csak azok ismerik, akiknek ez a kenyerük.

• „Elég a közösségi médiát etetni, mert az hozza az ügyfelet”

Talán a legsúlyosabb tévhit. Ha nem a honlapod a tudásbázis, amely az általa nyújtott értékes tartalom minőségénél fogva vonzza az érdeklődőket, akkor idegen telekre építgeted a marketingedet, és a Facebook fizetetlen médiamunkásaként dolgozol. Ha Zuckerberg egy reggel rosszul ébred (ami már meg is történt), akkor máris csavar egyet a feltételeken, és hoppon maradtál!

Na de ha nem így, akkor hogyan? Kattints a linkre, ha a keresőoptimalizálást profin szeretnéd végeztetni!

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...