Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Bizonyára találkoztál már ezzel a betűszóval, amely Specifikus (= pontos), Mérhető, Akcióvá alakítható, Realisztikus, Temporális (= időhöz köthető) célállítást javasol. Akár ezen a blogon is olvashattál nemrég a marketingterv titkairól.

Ez a téma azonban simán van annyira fontos, hogy most az egészet megalapozó szemléletről is hallj néhány szót.

Kezdd rögtön a célnál! Ezzel a provokatív módszerrel zárhatók a legkönnyebben rövidre a felesleges aggodalmaink. Amelia Earhart, a repülőzés amerikai származású női úttörője mondott egyszer valami hasonlót: „A legjobb mód arra, hogy megtedd, az, hogy megteszed!” 

Akár Nike-szlogennek is megtenné, bár kicsit hosszabb annál, hogy „csak csináld!”

Ahogy az íjászatban. Az sem puszta lövöldözésből áll! Hanem az íjász gondolatban már azelőtt a célnál van, hogy íjat fogna kezébe. A húr megfeszítése a nyílvessző célba juttatása: ez már csak „részletkérdés”. 
Szóval a marketingterv alapja a hatékony célkitűzés legyen, a terv, sőt a megvalósítás pedig  „részletkérdés”. Mert mindössze a céltól elválasztó távolságot bontja le egységekre, hónapról hónapra, napról napra megtehető távokra. 

Számos hegymászó a Mount Everesten szó szerint ráfázott arra, hogy nem ragaszkodott az előzetes, napról napra leosztott célkitűzéshez, mert a „pozitív” (vágyvezérelt) gondolkodása által elvakítva nagyobb távot kockáztatott annál, amit a terv megenged.  

A hegycsúcs bűvöletében könnyű megfeledkezni róla, hogy a merész, ugyanakkor reális céljainkat érdemes követni. Erre emlékeztet az okos célkitűzés módszere, a SMART. A mi esetünkben néhány tanulsága: 

  • online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez (és senkihez): annyira pontosan tudnod kell hogy kihez fogsz beszélni, mintha ott állna előtted az illető – S
  • nem csupán nem javíthatod azt, amit nem mérsz, hanem még automatikusan romlani is fog, mert nem figyelsz rá, és elhanyagolod: ezért kell mérhető célt tételezned a marketingedben is – M
  • abból fogod látni, hogy a célod elég világos, hogy nem kell töprengened rajta, miként kezdd el a megvalósítását, más szóval a jó cél nem „szentesíti”, hanem diktálja az eszközöket – A
  • nyugodtan gondolkodj pozitívan, de elsőre azért ne a világbékét és Krőzus vagyonát tűzd ki célul, mert az nem túl reális – R
  • imádnod kell a határidőket, mert a temporális (időbeli) megvalósulás lépései nélkül akár ítéletnapig is halasztódhat a győzelem – T

Többre vagy kíváncsi? Szeretnél egy igazán profi bevételnövelő tervet – és az se baj, ha a szükséges tudást díjmentesen szerezheted meg? Akkor gyere el a marketingterv készítésében segítő előadásra!

A díjmentes előadást követően ügyféltalálkozóra kerül sor, nem akármilyen ötletre alapozva. A GDPR-ről mindenkinek a spam és az adatvédelmi nyilatkozat pontos kidolgozása jut eszébe. Meghívott előadónk viszont teljesen más fénybe állítja a témát.

Róth Dénes arról fog beszélni a Fenyegetésből lehetőség: a GDPR-ről egyszerűen című előadásában, hogy miként lehet hasznot húzni a sokak számára büntetést hozó rendeletből. Nézd meg a részleteket erről az exkluzív rendezvényről itt!

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...