Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Okos célállítás, hogy sikeres legyen az idei marketingterv

Marketingterv – ilyenkor? Hisz mindjárt finisébe fordul az év! Hát pontosan ezért érdemes most, 2018. utolsó negyedévébe lépve átnézned kicsit a csatatervet. 

Ha pedig épp nincs ilyen Nálad raktáron, vagy már feledésbe merült január óta, hát semmi gond. Olvasd el itt, amit elöljáróban tudnod kell róla, és élj a díjmentes előadás lehetőségével!

Az okos marketingterv alapja, a SMART

Bizonyára találkoztál már ezzel a betűszóval, amely Specifikus (= pontos), Mérhető, Akcióvá alakítható, Realisztikus, Temporális (= időhöz köthető) célállítást javasol. Akár ezen a blogon is olvashattál nemrég a marketingterv titkairól.

Ez a téma azonban simán van annyira fontos, hogy most az egészet megalapozó szemléletről is hallj néhány szót.

Kezdd rögtön a célnál! Ezzel a provokatív módszerrel zárhatók a legkönnyebben rövidre a felesleges aggodalmaink. Amelia Earhart, a repülőzés amerikai származású női úttörője mondott egyszer valami hasonlót: „A legjobb mód arra, hogy megtedd, az, hogy megteszed!” 

Akár Nike-szlogennek is megtenné, bár kicsit hosszabb annál, hogy „csak csináld!”

Ahogy az íjászatban. Az sem puszta lövöldözésből áll! Hanem az íjász gondolatban már azelőtt a célnál van, hogy íjat fogna kezébe. A húr megfeszítése a nyílvessző célba juttatása: ez már csak „részletkérdés”. 
Szóval a marketingterv alapja a hatékony célkitűzés legyen, a terv, sőt a megvalósítás pedig  „részletkérdés”. Mert mindössze a céltól elválasztó távolságot bontja le egységekre, hónapról hónapra, napról napra megtehető távokra. 

Számos hegymászó a Mount Everesten szó szerint ráfázott arra, hogy nem ragaszkodott az előzetes, napról napra leosztott célkitűzéshez, mert a „pozitív” (vágyvezérelt) gondolkodása által elvakítva nagyobb távot kockáztatott annál, amit a terv megenged.  

A hegycsúcs bűvöletében könnyű megfeledkezni róla, hogy a merész, ugyanakkor reális céljainkat érdemes követni. Erre emlékeztet az okos célkitűzés módszere, a SMART. A mi esetünkben néhány tanulsága: 

  • online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez (és senkihez): annyira pontosan tudnod kell hogy kihez fogsz beszélni, mintha ott állna előtted az illető – S
  • nem csupán nem javíthatod azt, amit nem mérsz, hanem még automatikusan romlani is fog, mert nem figyelsz rá, és elhanyagolod: ezért kell mérhető célt tételezned a marketingedben is – M
  • abból fogod látni, hogy a célod elég világos, hogy nem kell töprengened rajta, miként kezdd el a megvalósítását, más szóval a jó cél nem „szentesíti”, hanem diktálja az eszközöket – A
  • nyugodtan gondolkodj pozitívan, de elsőre azért ne a világbékét és Krőzus vagyonát tűzd ki célul, mert az nem túl reális – R
  • imádnod kell a határidőket, mert a temporális (időbeli) megvalósulás lépései nélkül akár ítéletnapig is halasztódhat a győzelem – T

Többre vagy kíváncsi? Szeretnél egy igazán profi bevételnövelő tervet – és az se baj, ha a szükséges tudást díjmentesen szerezheted meg? Akkor gyere el a marketingterv készítésében segítő előadásra!

A díjmentes előadást követően ügyféltalálkozóra kerül sor, nem akármilyen ötletre alapozva. A GDPR-ről mindenkinek a spam és az adatvédelmi nyilatkozat pontos kidolgozása jut eszébe. Meghívott előadónk viszont teljesen más fénybe állítja a témát.

Róth Dénes arról fog beszélni a Fenyegetésből lehetőség: a GDPR-ről egyszerűen című előadásában, hogy miként lehet hasznot húzni a sokak számára büntetést hozó rendeletből. Nézd meg a részleteket erről az exkluzív rendezvényről itt!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...