Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Hacsak nem unatkozó milliomosoknak értékesítesz, akkor az ügyfélnek mindig sokkal több kívánsága és vágya van, mint amennyinek a kielégítését a rendelkezésére álló forrásokból megengedheti magának. Ezért a célközönséged figyelmesen mérlegelni fogja az ajánlataidat, és emiatt nem bízhatsz mindent csupán a vágykeltő mondatokra.

Ha már beépítetted érkezőoldaladba a korábbi cikkünkben tárgyalt szövegírás fortélyokat, akkor át kell térned azoknak aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amelyeken elcsúszhat a dolog:

  • vajon a vásárolt áru meg fog felelni az elvárásaimnak?
  • tényleg olyan jó minőségű ez a termék, mint amilyennek mondják?
  • mi biztosít arról, hogy valóban megbízható az ajánlattevő cég?
  • valóban segíteni fog a problémáim megoldásában ez a szolgáltatás?
     

Állj át gondolatban a „pultˮ másik oldalára!

Lássuk az alapokat! Azért vásárolunk bármit is, mert valamilyen problémát akarunk megoldani, életünket szeretnénk jobbítani-szépíteni, vagy önmagunkat akarjuk kifejezni. 

A sikeres érkezőoldal arra az ígéretre épül, hogy minderre a felkínált áru képessé fog tenni. De a puszta ígéret önmagában kevés, ha nem adunk rá valamilyen biztosítékot. 

Ahhoz, hogy ezt megtedd, egyszerre kell ott lenned a „pultˮ mindkét oldalán. Tudnod kell az érdeklődő fejével gondolkodni.

Ne félj, nem magad ellen dolgozol!

Ha szemtől szemben történne az értékesítés, és őszinte az ügyfél, akkor könnyebb lenne. 

A rutinos értékesítők általában nem a kifogásoktól félnek. Sokkal rosszabb a helyzet, ha az érdeklődő nem fogalmaz meg semmilyen fenntartást, hanem csak némán elutasítja az ajánlatot. Hiszen a kérdésekkel legalább kezdeni lehetne valamit!

A szövegírás területén a dolog egy kicsit nehezebb. Nem várhatsz arra, hogy az olvasó feltegye a „vajon-kérdéseketˮ. Hanem az ördög ügyvédjét eljátszva Neked kell feltenned a kérdéseket helyette, hogy megválaszolhasd.

Ebben az alábbi kérdéslista fog segíteni. 

Jegyezd le magadnak a válaszokat, és építsd be a leendő érkezőoldaladba a szövegírás során!

Így fogd ki a kételkedők vitorlájából a szelet

Jegyezd le válaszaidat az alábbi kérdésekre:

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő hozzám hasonló emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Miért kellene érdekeljen épp ez az ajánlat?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok?
  • Miben különbözik ez a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem működtek?
  • Mennyibe is kerül? Megéri ezt a pénzt?
  • Visszanyerem-e a befektett pénzt (például az általam kapott érték formájában) a vásárlás után?
  • Ha nem működik, akkor mi történik? Vajon visszaadják a pénzt? És mennyire lesz bonyolult az a folyamat?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán?
  • Mik a pró és a kontra érvek a vásárlás kapcsán?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött?
  • Miért kellene most megvásárolnom, és nem a jövő héten?
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?
     

Akadályból lépcsőfok a kifogáskezelő szövegírás által

A legjobb módszer a szövegírás sikere érdekében az lesz, ha a válaszodba a kérdés egy részét is belefoglalod. Például: 

„Hogyan lehetek bizos abban, hogy azt kapom, amít itt ígérnek? Mondani én is tudok bármit... Olyan szegény még senki sem volt, hogy ígérni ne tudott volna!ˮ 

Válasz: „15 éves szakmai múltunk van, és ezalatt 1000+ elégedett ügyfélnek tudtunk segíteni abban, hogy elérje a vágyott eredményt.ˮ

Ha a válasz megvan, akkor fogd társalgósra, csevegőre az érkezőoldaladon a hangnemet, és írd le a választ például így:

„Biztos lehet benne, hogy eléri az, amit ígérünk, mert a fitneszprogramunk másfél évtized tapasztalatára épül. Ennek során több mint 1000 ügyfélnek (ezen a ponton még jobb, ha a célközönségedet képviselő, ideális vásárló néhány tulajdonságát is belefoglalod a szövegbe) tudtunk segíteni abban, hogy ledobjon magáról minimum X kilót.ˮ  

Na ehhez persze arra is szükséged lesz, hogy előnyösen tudd bemutatni a szakértői státuszodat alátámasztó érveket. Szerencsére azonban a szezonnyító élő képzésünk épp erről fog szólni. :)

Nézd meg a részleteket a linken, hogy még jobban menjen számodra az akadályokból ugródeszkát varázsoló értékesítési szövegírás!
        

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...