Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Építs az akadályra! Értékesítési szövegírás kifogáskezeléssel

Amiről nem veszünk tudomást, az nem is létezik? Ez a struccpolitika a szövegírás területén se túl sikeres. 

Érthető persze, hogy inkább a terméked vagy a szolgáltatásod dicséretét van kedved zengedezni az érkezőoldaladon, mintsem a fenntartásokkal foglalkozni. De ne tedd! Mert a kifogáskezeléssel sokkal többet érhetsz el, ha az alábbiak szerint csinálod.

Hogyan kezelheti az ügyfél kifogásait a szövegírás?

Hacsak nem unatkozó milliomosoknak értékesítesz, akkor az ügyfélnek mindig sokkal több kívánsága és vágya van, mint amennyinek a kielégítését a rendelkezésére álló forrásokból megengedheti magának. Ezért a célközönséged figyelmesen mérlegelni fogja az ajánlataidat, és emiatt nem bízhatsz mindent csupán a vágykeltő mondatokra.

Ha már beépítetted érkezőoldaladba a korábbi cikkünkben tárgyalt szövegírás fortélyokat, akkor át kell térned azoknak aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amelyeken elcsúszhat a dolog:

  • vajon a vásárolt áru meg fog felelni az elvárásaimnak?
  • tényleg olyan jó minőségű ez a termék, mint amilyennek mondják?
  • mi biztosít arról, hogy valóban megbízható az ajánlattevő cég?
  • valóban segíteni fog a problémáim megoldásában ez a szolgáltatás?
     

Állj át gondolatban a „pultˮ másik oldalára!

Lássuk az alapokat! Azért vásárolunk bármit is, mert valamilyen problémát akarunk megoldani, életünket szeretnénk jobbítani-szépíteni, vagy önmagunkat akarjuk kifejezni. 

A sikeres érkezőoldal arra az ígéretre épül, hogy minderre a felkínált áru képessé fog tenni. De a puszta ígéret önmagában kevés, ha nem adunk rá valamilyen biztosítékot. 

Ahhoz, hogy ezt megtedd, egyszerre kell ott lenned a „pultˮ mindkét oldalán. Tudnod kell az érdeklődő fejével gondolkodni.

Ne félj, nem magad ellen dolgozol!

Ha szemtől szemben történne az értékesítés, és őszinte az ügyfél, akkor könnyebb lenne. 

A rutinos értékesítők általában nem a kifogásoktól félnek. Sokkal rosszabb a helyzet, ha az érdeklődő nem fogalmaz meg semmilyen fenntartást, hanem csak némán elutasítja az ajánlatot. Hiszen a kérdésekkel legalább kezdeni lehetne valamit!

A szövegírás területén a dolog egy kicsit nehezebb. Nem várhatsz arra, hogy az olvasó feltegye a „vajon-kérdéseketˮ. Hanem az ördög ügyvédjét eljátszva Neked kell feltenned a kérdéseket helyette, hogy megválaszolhasd.

Ebben az alábbi kérdéslista fog segíteni. 

Jegyezd le magadnak a válaszokat, és építsd be a leendő érkezőoldaladba a szövegírás során!

Így fogd ki a kételkedők vitorlájából a szelet

Jegyezd le válaszaidat az alábbi kérdésekre:

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő hozzám hasonló emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Miért kellene érdekeljen épp ez az ajánlat?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok?
  • Miben különbözik ez a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem működtek?
  • Mennyibe is kerül? Megéri ezt a pénzt?
  • Visszanyerem-e a befektett pénzt (például az általam kapott érték formájában) a vásárlás után?
  • Ha nem működik, akkor mi történik? Vajon visszaadják a pénzt? És mennyire lesz bonyolult az a folyamat?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán?
  • Mik a pró és a kontra érvek a vásárlás kapcsán?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött?
  • Miért kellene most megvásárolnom, és nem a jövő héten?
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?
     

Akadályból lépcsőfok a kifogáskezelő szövegírás által

A legjobb módszer a szövegírás sikere érdekében az lesz, ha a válaszodba a kérdés egy részét is belefoglalod. Például: 

„Hogyan lehetek bizos abban, hogy azt kapom, amít itt ígérnek? Mondani én is tudok bármit... Olyan szegény még senki sem volt, hogy ígérni ne tudott volna!ˮ 

Válasz: „15 éves szakmai múltunk van, és ezalatt 1000+ elégedett ügyfélnek tudtunk segíteni abban, hogy elérje a vágyott eredményt.ˮ

Ha a válasz megvan, akkor fogd társalgósra, csevegőre az érkezőoldaladon a hangnemet, és írd le a választ például így:

„Biztos lehet benne, hogy eléri az, amit ígérünk, mert a fitneszprogramunk másfél évtized tapasztalatára épül. Ennek során több mint 1000 ügyfélnek (ezen a ponton még jobb, ha a célközönségedet képviselő, ideális vásárló néhány tulajdonságát is belefoglalod a szövegbe) tudtunk segíteni abban, hogy ledobjon magáról minimum X kilót.ˮ  

Na ehhez persze arra is szükséged lesz, hogy előnyösen tudd bemutatni a szakértői státuszodat alátámasztó érveket. Szerencsére azonban a szezonnyító élő képzésünk épp erről fog szólni. :)

Nézd meg a részleteket a linken, hogy még jobban menjen számodra az akadályokból ugródeszkát varázsoló értékesítési szövegírás!
        

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...