Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Kellően fontos téma ahhoz, hogy ne hagyjuk kihűlni. Ha az előzményekre is kíváncsi vagy, akkor nézd meg ezt a cikkünket is! 

Az 5 szabály, ami az üzleti kommunikáció profitszerző hatékonyságát biztosítani tudja:

1. Írd le!

Köss önmagaddal szerződést, amiben ígéretet teszel arra, hogy megvalósítod azt, amire vágysz! Ez a saját magaddal aláírt szerződés lesz az alapja annak a táblázatnak, amiben „operacionalizálodˮ a célt.

Mit jelent ez a nagy szó? A konkrét lépések, műveletek meghatározását, amit egy bizonyos cél konkrét elérésére és mérésére használunk. Tehát az üzleti kommunikációs terved megírását, ami a célod meghatározása után következik.

Miért valósul meg jobban az, amit leírtál? Talán valamilyen szómágia működik itt? Dehogy. Sokkal inkább annak köszönhető ez, hogy – akárcsak a két különböző fél által kötött szerződések esetében – az írás nem hagy kibúvókat: akár másra, akár önmagadra irányul, a kötelezettséget vállaló nyilatkozatodat teljesíteni kell!

2. Legyen kipipálható!

Miért fontos ez? Hogy ránézésre azonnal meg tudd állapítani: megvalósult-e már, vagy még dolgoznod kell rajta. Ezáltal a célleírásod hasznos iránytűként fog működni, és nem hagy eltévedni a mindennapi élet zűrzavarában, amelynek véletlenei, túlterheltsége és rohanása mindent megtesz majd azért, hogy eltántorítson utadon.  

3. Imádd a határidőket!

Ha eredményeket akarsz látni, akkor az önmagadnak kitűzött határidők nyomását nem csupán meg kell szoknod, hanem meg is kell szeretned azt az állapotot, amelyben fél szemmel mindig a naptárat, sőt az órát figyeled. Kellemetlennek tűnik, de valójában növeli a hatékonyságodat. 

Próbáld csak ki: már egyetlen munkanapodon is több hasznos munkát fogsz tudni végezni azonos idő alatt, ha beállítod a telefonodon a riasztót arra az időpontra, amikor szigorúan lezárod a napot, és megnyitod a „zavartalan családi (és/vagy magán-) életˮ című fejezetet!

4. Vizualizáld!

Nem babona ez sem. Hanem felkészülés és gyakorlás – fejben. Mivel a gondolatok (a tetteken keresztül!) hatnak a valóságra, és bármely emberi tett gyökere egy-egy gondolat, érdemes követned azoknak a sportolóknak a példáját, akik lelki szemeik előtt végigpörgetik a sikeres játszmát mielőtt a pályára lépénének. Fejben dől el!

5. Legyen számodra reális a kihívás!

Klassz lenne, ha a fenti 1-4. szabályokat követve most a világbéke elérését vagy a globális felmelegedés megállítását tűzhetnénk ki célnak, és garantáltan el is érhetnénk a módszerünknek köszönhetően. Ezek azonban túl nagy célok. (Bár az igazság az, hogy hangyányival közelebb lehetne kerülni akár ezekhez is akkor, ha a fenti lépéseket megtennénk – minél többen.) Idei üzleti célod legyen hát a Hold, mint az elején mondtuk, de azért nem épp a Nap. És így még túl is mehet a kerítésen a dobás!

Kedved támadt a helyesen kijelölt üzleti célhoz az eszközöket is átvenni? Akkor fogadd az ajándékot: jelentkezz erre a díjmentes előadásra a linken, hogy az év mindent eldöntő célegyenesében lekörözd a versenytársaidat profi üzleti kommunikáció által!
 

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...