Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Célállítás és üzleti kommunikáció tervezése az év finisére

Nem rossz célállítási szabály az üzleti kommunikáció területén se: célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést! De ha a célod kellően nagy ahhoz, hogy lelkesíteni tudjon, az még nem elég. Néhány egyszerű szabályra még szükséged lesz ahhoz, hogy helyesen jelöld ki az idei éved elérendő sikereit úgy, hogy azok meg is valósuljanak.

Célok az üzleti kommunikáció sikeréhez

Kellően fontos téma ahhoz, hogy ne hagyjuk kihűlni. Ha az előzményekre is kíváncsi vagy, akkor nézd meg ezt a cikkünket is! 

Az 5 szabály, ami az üzleti kommunikáció profitszerző hatékonyságát biztosítani tudja:

1. Írd le!

Köss önmagaddal szerződést, amiben ígéretet teszel arra, hogy megvalósítod azt, amire vágysz! Ez a saját magaddal aláírt szerződés lesz az alapja annak a táblázatnak, amiben „operacionalizálodˮ a célt.

Mit jelent ez a nagy szó? A konkrét lépések, műveletek meghatározását, amit egy bizonyos cél konkrét elérésére és mérésére használunk. Tehát az üzleti kommunikációs terved megírását, ami a célod meghatározása után következik.

Miért valósul meg jobban az, amit leírtál? Talán valamilyen szómágia működik itt? Dehogy. Sokkal inkább annak köszönhető ez, hogy – akárcsak a két különböző fél által kötött szerződések esetében – az írás nem hagy kibúvókat: akár másra, akár önmagadra irányul, a kötelezettséget vállaló nyilatkozatodat teljesíteni kell!

2. Legyen kipipálható!

Miért fontos ez? Hogy ránézésre azonnal meg tudd állapítani: megvalósult-e már, vagy még dolgoznod kell rajta. Ezáltal a célleírásod hasznos iránytűként fog működni, és nem hagy eltévedni a mindennapi élet zűrzavarában, amelynek véletlenei, túlterheltsége és rohanása mindent megtesz majd azért, hogy eltántorítson utadon.  

3. Imádd a határidőket!

Ha eredményeket akarsz látni, akkor az önmagadnak kitűzött határidők nyomását nem csupán meg kell szoknod, hanem meg is kell szeretned azt az állapotot, amelyben fél szemmel mindig a naptárat, sőt az órát figyeled. Kellemetlennek tűnik, de valójában növeli a hatékonyságodat. 

Próbáld csak ki: már egyetlen munkanapodon is több hasznos munkát fogsz tudni végezni azonos idő alatt, ha beállítod a telefonodon a riasztót arra az időpontra, amikor szigorúan lezárod a napot, és megnyitod a „zavartalan családi (és/vagy magán-) életˮ című fejezetet!

4. Vizualizáld!

Nem babona ez sem. Hanem felkészülés és gyakorlás – fejben. Mivel a gondolatok (a tetteken keresztül!) hatnak a valóságra, és bármely emberi tett gyökere egy-egy gondolat, érdemes követned azoknak a sportolóknak a példáját, akik lelki szemeik előtt végigpörgetik a sikeres játszmát mielőtt a pályára lépénének. Fejben dől el!

5. Legyen számodra reális a kihívás!

Klassz lenne, ha a fenti 1-4. szabályokat követve most a világbéke elérését vagy a globális felmelegedés megállítását tűzhetnénk ki célnak, és garantáltan el is érhetnénk a módszerünknek köszönhetően. Ezek azonban túl nagy célok. (Bár az igazság az, hogy hangyányival közelebb lehetne kerülni akár ezekhez is akkor, ha a fenti lépéseket megtennénk – minél többen.) Idei üzleti célod legyen hát a Hold, mint az elején mondtuk, de azért nem épp a Nap. És így még túl is mehet a kerítésen a dobás!

Kedved támadt a helyesen kijelölt üzleti célhoz az eszközöket is átvenni? Akkor fogadd az ajándékot: jelentkezz erre a díjmentes előadásra a linken, hogy az év mindent eldöntő célegyenesében lekörözd a versenytársaidat profi üzleti kommunikáció által!
 

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...