Így maxold ki a Facebook hirdetést - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

A legnagyobb közösségi média oldal, a Facebook tulajdonosai is bevételből élnek, és hozzád hasonlóan az ő céljuk is a profit maximalizálása. Ezért időről időre módosítanak a különböző algoritmusokon, amivel most már egyértelműen a Facebook hirdetések irányába terelik a céges profillal rendelkezőket.

A minőségi és közérdeklődésre számot tartó tartalom továbbra is elengedhetetlen. Csak édes kiscicákkal vagy szunyókáló kisbaba fotókkal nehéz összeszedni több ezer követőt. De nézzük meg, mit ajánlanak a közösségi média oldal üzemeltetői, hogyan lehetsz te is Facebook hirdetés specialista.

Tudd, hogy mi a célod!

Az első és legfontosabb, hogy legyél tisztában az elérni kívánt eredménnyel. Ha nem vagy tudatában annak, hogy pontosan mi is az a cél, amit egy Facebook hirdetés segítségével meg szeretnél valósítani, akkor nehezebben jönnek majd a megfelelő eredmények. 

Ha már kijelölted a kampányod végcélját, ki tudod választani azt a célcsoportot is, akinek a hirdetést szánod. Ha további követőket szeretnél szerezni az oldaladra, akkor zárd ki a meglévő követőidet a célcsoportból, és állíts be egy úgynevezett „hasonmás” csoportot. Őket a Facebook fogja megtalálni neked úgy, hogy megvizsgálja a jelenlegi követőidet kor-, nem-, családi állapot és érdeklődési kör alapján, majd ugyanilyen típusú embereket keres, akiket vélhetően szintén érdekelhet a te bizniszed. 

Felhívás cselekvésre

A precíz célcsoport meghatározás kihatással lesz a készülő Facebook hirdetés szövegére és kreatív megjelenésére is. Érdemes minél egyszerűbb és közérthetőbb nyelven megfogalmazni a mondandódat, majd pedig egyértelműen leírni, hogy mi az, amit a megcélzott emberektől várunk.

Az egyes szám második személyű megszólítás itt is alapkövetelmény, emellett azonban az is elengedhetetlen egy sikeres Facebook hirdetés elkészítéséhez, hogy a célközönség azonnal tudja,

  1. miről szól a hirdetés,
  2. neki milyen előnye származhat belőle, illetve
  3. mit kell tennie, mi a következő lépés, amit várunk tőle.

Tájékozódj, válogass és tesztelj!

Van még néhány további tippünk, ha valóban sikeres, és az indulásként kitűzött célnak megfelelő Facebook hirdetést szeretnél készíteni:

  1. Tanulmányozd a saját Facebook hírfolyamodban megjelenő hirdetéseket. Melyik ragadja meg a legjobban a figyelmedet? Melyik az, amire biztosan rákattintanál? Nézd meg alaposan, és elemezd ki, vajon miért ennyire magával ragadóak ezek a hirdetések.
  2. Ismered a mondást: „Az éremnek mindig két oldala van”. Lehet, hogy neked tetszik a szöveg, amit megírtál, és szerinted különösen kifejező a kép, amit találtál. De vajon más is így gondolja ezt? Az elkészült Facebook hirdetést mutasd meg egy barátodnak, kollégádnak vagy a családod egy tagjának. Elképzelhető, hogy egészen más nézőpontjaik lesznek.
  3. Használd a Facebook tesztelési lehetőségét. Készíts el két különböző hirdetést ugyanazzal a kreatívval, de eltérő szöveggel. Pár nap alatt kiderül, hogy melyiket érdemes tovább futtatni, melyik hozza a legjobb konverziót.

Állj neki és kezdd el használni a legnagyobb közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hiszen hazánkban is a második leglátogatottabb oldal a Facebook, a lakosság több mint fele elérhető rajta keresztül!

Ha azonban úgy érzed, a napi Facebook posztok elkészítésében is elkelne a segítség, igényeld Facebook kommunikáció megtervezése szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...