Így maxold ki a Facebook hirdetést - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Így maxold ki a Facebook hirdetést

Irigykedve figyeled a konkurenciát? Kíváncsi vagy, ők vajon mit csinálnak másképp a Facebookon, miért van annyival több követőjük? Az egyik legkézenfekvőbb válasz, hogy versenytársaid ismerik az eredményes és célravezető Facebook hirdetés használatát.

Facebook hirdetés nélkül nem megy?

A legnagyobb közösségi média oldal, a Facebook tulajdonosai is bevételből élnek, és hozzád hasonlóan az ő céljuk is a profit maximalizálása. Ezért időről időre módosítanak a különböző algoritmusokon, amivel most már egyértelműen a Facebook hirdetések irányába terelik a céges profillal rendelkezőket.

A minőségi és közérdeklődésre számot tartó tartalom továbbra is elengedhetetlen. Csak édes kiscicákkal vagy szunyókáló kisbaba fotókkal nehéz összeszedni több ezer követőt. De nézzük meg, mit ajánlanak a közösségi média oldal üzemeltetői, hogyan lehetsz te is Facebook hirdetés specialista.

Tudd, hogy mi a célod!

Az első és legfontosabb, hogy legyél tisztában az elérni kívánt eredménnyel. Ha nem vagy tudatában annak, hogy pontosan mi is az a cél, amit egy Facebook hirdetés segítségével meg szeretnél valósítani, akkor nehezebben jönnek majd a megfelelő eredmények. 

Ha már kijelölted a kampányod végcélját, ki tudod választani azt a célcsoportot is, akinek a hirdetést szánod. Ha további követőket szeretnél szerezni az oldaladra, akkor zárd ki a meglévő követőidet a célcsoportból, és állíts be egy úgynevezett „hasonmás” csoportot. Őket a Facebook fogja megtalálni neked úgy, hogy megvizsgálja a jelenlegi követőidet kor-, nem-, családi állapot és érdeklődési kör alapján, majd ugyanilyen típusú embereket keres, akiket vélhetően szintén érdekelhet a te bizniszed. 

Felhívás cselekvésre

A precíz célcsoport meghatározás kihatással lesz a készülő Facebook hirdetés szövegére és kreatív megjelenésére is. Érdemes minél egyszerűbb és közérthetőbb nyelven megfogalmazni a mondandódat, majd pedig egyértelműen leírni, hogy mi az, amit a megcélzott emberektől várunk.

Az egyes szám második személyű megszólítás itt is alapkövetelmény, emellett azonban az is elengedhetetlen egy sikeres Facebook hirdetés elkészítéséhez, hogy a célközönség azonnal tudja,

  1. miről szól a hirdetés,
  2. neki milyen előnye származhat belőle, illetve
  3. mit kell tennie, mi a következő lépés, amit várunk tőle.

Tájékozódj, válogass és tesztelj!

Van még néhány további tippünk, ha valóban sikeres, és az indulásként kitűzött célnak megfelelő Facebook hirdetést szeretnél készíteni:

  1. Tanulmányozd a saját Facebook hírfolyamodban megjelenő hirdetéseket. Melyik ragadja meg a legjobban a figyelmedet? Melyik az, amire biztosan rákattintanál? Nézd meg alaposan, és elemezd ki, vajon miért ennyire magával ragadóak ezek a hirdetések.
  2. Ismered a mondást: „Az éremnek mindig két oldala van”. Lehet, hogy neked tetszik a szöveg, amit megírtál, és szerinted különösen kifejező a kép, amit találtál. De vajon más is így gondolja ezt? Az elkészült Facebook hirdetést mutasd meg egy barátodnak, kollégádnak vagy a családod egy tagjának. Elképzelhető, hogy egészen más nézőpontjaik lesznek.
  3. Használd a Facebook tesztelési lehetőségét. Készíts el két különböző hirdetést ugyanazzal a kreatívval, de eltérő szöveggel. Pár nap alatt kiderül, hogy melyiket érdemes tovább futtatni, melyik hozza a legjobb konverziót.

Állj neki és kezdd el használni a legnagyobb közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hiszen hazánkban is a második leglátogatottabb oldal a Facebook, a lakosság több mint fele elérhető rajta keresztül!

Ha azonban úgy érzed, a napi Facebook posztok elkészítésében is elkelne a segítség, igényeld Facebook kommunikáció megtervezése szolgáltatásunkat!

További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...