Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Ha brand építés, akkor kiabáljunk – minél hangosabban? Ez is egy módszer. De ma már fülsiketítő a reklámzaj. Sőt költséges is! De ha nem így, akkor hogyan?

Szakértői státuszra alapozott brand építés

Marketinges körökben kering a mondás: egy agysebésszel nem vitatkozunk árakról. Miért?

Mert szakértővel van dolgunk, akinek a speciális tudását akkor is hajlandók vagyunk megfizetni, ha az összeg borsos.

Szóval amikor igazán számít a vásárlás, akkor nem az árat nézzük, hanem az értéket, amit cserébe kapunk. Ha ez utóbbit magasabbnak érezzük az elköltött pénzénél, akkor bőségesnek tűnik a csere – az ártól függetlenül.

Egyetértesz? Akkor íme három fonáknak tűnő, de remekül működő módszer a tudásod kommunikálása általi brand építés gyakorlatához:

1. Villantsd fel a „gyenge pontjaidat”!

Túl szép, hogy igaz legyen? Akkor talán nem is az. Ugye Te is így szoktál néha gondolkodni akkor, amikor a „mindent megoldóˮ csodaszerekről hallasz?

Annyira szegény még senki nem volt, hogy ígérni ne tudott volna. Csillagot az égről leszedő ígéretek helyett mondj inkább valami tarthatót, és meggyőzőbb leszel!

Hiteles szakértőként nyugodtan említsd meg az ajánlat elején, hogy megoldásaid nem fogják varázsütésre eltünteti az érdeklődők összes lehetséges életproblémáját! 

Ezzel annál szebben kihangsúlyozza majd az értékesítési szöveged a végén, hogy mik azok a gondok, amikben viszont tényleg hatékonyan segítesz.

Nézd meg ezt a cikkünket is a linken, ha többet szeretnél tudni az értékesítési szövegírás gyakorlatáról!

2. Ne add magad olcsón!

Van egy pont, ahol a jó ár már gyanús. Meg amúgy is: aki már az első randevún kapható, azt nem értékelik túl sokra a komolyabban keresők.

Lehet, hogy elsőre kockázatosnak tűnik a magas árszabás. De ha erőforrásaid nem kiapadhatatlanok, és valóban értesz a dolgodhoz, akkor meg kell szűrnöd a vevőket. 

Ha vérprofi vagy, akkor egy idő után úgysem fogsz tudni mindenki kiszolgálni, és nem is az a cél, hogy belegebedj a munkába. Hanem az, hogy jó sokat keress, nemde?

Ezért ne az olcsóságot, a mindenkor elérhetőséget, a maximális „rugalmasságot” és a bármikor/bárkinek rendelkezésre állást kommunikáld magadról! Ha a brand építés a cél, akkor szakmai hitelességedre, profizmusodra essen a hangsúly! 

Arra, hogy a minőségből nem engedsz. Ami miatt bizony vannak olyasmik is, amiket nem vállalsz be. Mert pl. nem vagy hajlandó a termékedből értéket, időt kispórolni csak azért, hogy olcsóbban és nagyobb mennyiségben add el. 

3. „Pazaroldˮ a tudásod!

Mi lebegjen a szemed előtt akkor, amikor a brand építés nemes feladatára gondolsz? Vajon a vásári kofa vagy a higgadt szakértő, aki interjút ad?

Kerüld az „ügyfelet, de most mindenáron!” típusú hozzáállást! Inkább legyél tanácsadó, segítő, szaktekintély, aki elsősorban segíteni és oktatni törekszik! 

Ez sokkal nagyobb bizalmat gerjeszt majd irántad. Főleg akkor, ha nyílt lapokkal játszol, és nem méred dekára az értékes infókat.

Segíts dönteni az érdeklődőknek őszinte eligazítással, és szórd nyugodtan a gyöngyeidet azok elé, akik valóban érdemesek arra, hogy üzletet kössenek Veled!

Ha így teszel, akkor a többiekkel, akiket csak árengedményekkel lehetne meggyőzni (mígnem szép lassan az önköltségi ár közelébe érsz a sok akciózással), nem kell többé törődnöd.

Persze lehet, úgy gondolod, hogy a jó PR fontos, de még nem minden. Tudd meg, igazad van! 

Ezért töltsd le a linken a tanulmányunkat, ami a konkrét eladást is elősegíti a brand építés mellett!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...