Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Mutasd, mit tudsz! Brand építés izzadságszag nélkül

Ha brand építés, akkor kiabáljunk – minél hangosabban? Ez is egy módszer. De ma már fülsiketítő a reklámzaj. Sőt költséges is! De ha nem így, akkor hogyan?

Szakértői státuszra alapozott brand építés

Marketinges körökben kering a mondás: egy agysebésszel nem vitatkozunk árakról. Miért?

Mert szakértővel van dolgunk, akinek a speciális tudását akkor is hajlandók vagyunk megfizetni, ha az összeg borsos.

Szóval amikor igazán számít a vásárlás, akkor nem az árat nézzük, hanem az értéket, amit cserébe kapunk. Ha ez utóbbit magasabbnak érezzük az elköltött pénzénél, akkor bőségesnek tűnik a csere – az ártól függetlenül.

Egyetértesz? Akkor íme három fonáknak tűnő, de remekül működő módszer a tudásod kommunikálása általi brand építés gyakorlatához:

1. Villantsd fel a „gyenge pontjaidat”!

Túl szép, hogy igaz legyen? Akkor talán nem is az. Ugye Te is így szoktál néha gondolkodni akkor, amikor a „mindent megoldóˮ csodaszerekről hallasz?

Annyira szegény még senki nem volt, hogy ígérni ne tudott volna. Csillagot az égről leszedő ígéretek helyett mondj inkább valami tarthatót, és meggyőzőbb leszel!

Hiteles szakértőként nyugodtan említsd meg az ajánlat elején, hogy megoldásaid nem fogják varázsütésre eltünteti az érdeklődők összes lehetséges életproblémáját! 

Ezzel annál szebben kihangsúlyozza majd az értékesítési szöveged a végén, hogy mik azok a gondok, amikben viszont tényleg hatékonyan segítesz.

Nézd meg ezt a cikkünket is a linken, ha többet szeretnél tudni az értékesítési szövegírás gyakorlatáról!

2. Ne add magad olcsón!

Van egy pont, ahol a jó ár már gyanús. Meg amúgy is: aki már az első randevún kapható, azt nem értékelik túl sokra a komolyabban keresők.

Lehet, hogy elsőre kockázatosnak tűnik a magas árszabás. De ha erőforrásaid nem kiapadhatatlanok, és valóban értesz a dolgodhoz, akkor meg kell szűrnöd a vevőket. 

Ha vérprofi vagy, akkor egy idő után úgysem fogsz tudni mindenki kiszolgálni, és nem is az a cél, hogy belegebedj a munkába. Hanem az, hogy jó sokat keress, nemde?

Ezért ne az olcsóságot, a mindenkor elérhetőséget, a maximális „rugalmasságot” és a bármikor/bárkinek rendelkezésre állást kommunikáld magadról! Ha a brand építés a cél, akkor szakmai hitelességedre, profizmusodra essen a hangsúly! 

Arra, hogy a minőségből nem engedsz. Ami miatt bizony vannak olyasmik is, amiket nem vállalsz be. Mert pl. nem vagy hajlandó a termékedből értéket, időt kispórolni csak azért, hogy olcsóbban és nagyobb mennyiségben add el. 

3. „Pazaroldˮ a tudásod!

Mi lebegjen a szemed előtt akkor, amikor a brand építés nemes feladatára gondolsz? Vajon a vásári kofa vagy a higgadt szakértő, aki interjút ad?

Kerüld az „ügyfelet, de most mindenáron!” típusú hozzáállást! Inkább legyél tanácsadó, segítő, szaktekintély, aki elsősorban segíteni és oktatni törekszik! 

Ez sokkal nagyobb bizalmat gerjeszt majd irántad. Főleg akkor, ha nyílt lapokkal játszol, és nem méred dekára az értékes infókat.

Segíts dönteni az érdeklődőknek őszinte eligazítással, és szórd nyugodtan a gyöngyeidet azok elé, akik valóban érdemesek arra, hogy üzletet kössenek Veled!

Ha így teszel, akkor a többiekkel, akiket csak árengedményekkel lehetne meggyőzni (mígnem szép lassan az önköltségi ár közelébe érsz a sok akciózással), nem kell többé törődnöd.

Persze lehet, úgy gondolod, hogy a jó PR fontos, de még nem minden. Tudd meg, igazad van! 

Ezért töltsd le a linken a tanulmányunkat, ami a konkrét eladást is elősegíti a brand építés mellett!

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...