Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Mitől lesz csábító a webszöveg? Tartalommarketing lépésről lépésre

Olyan ez, mint az udvarlás! A hatékony tartalommarketing alapja nem az ésszerű meggyőzés, hanem az érzelmekre ható csábítás. De vajon mi kell ahhoz, hogy akár feltett szándéka ellenére is vásárlásra bírd az Olvasódat?

1. Készíts tartalommarketing vudubabát!

A Haitin gyakorolt fekete mágia és a tartalommarketing közös pontja, hogy a „mágus” előbb babát készít az alanyról, akire hatni kíván. Ez a Te esetedben persze nem azt jelenti, hogy tyúkvérbe kellene áztatnod a célközönséged valamelyik tagjának a képmását. De az elv kicsit hasonló. Pontosan magad előtt kell látnod a „célszemélyt”.

Tőlünk is hallhattál már arról, hogy mennyire fontos az ideális olvasó megszólítása. Ebben a cikkben például egyenesen azt hangsúlyoztuk, hogy az értékesítési szöveg se nem Rólad, se nem a termékedről, hanem elsősorban az olvasódról szól.

Ha marketingszöveget írsz, akkor tudnod kell: a célpiacod nem az egész világ. Hanem csak azok az emberek, akiknek a problémájára megoldást tudsz nyújtani. Ezért a tartalommarketing alapszabálya az, hogy elsősorban nem a terméked fontos, hanem a leendő vásárlód problématudata.

Miután tehát magad elé idézted, az olvasódat képviselő „vudubabával” erről a problémáról kell képzeletbeli párbeszédet folytatnod a szövegben: ez a dialógus lesz a tartalom. Ha a fájó pontokat megtalálod, és képes vagy a gyógyírt hihetően felkínálni, akkor már le is győzted a minden irányból áradó reklám által kiváltott spontán reakciót, a hárítást.

2. Szöveget írnál? Előbb lássuk a listád!

Ha szorít a határidő, akkor a legfontosabb, hogy a kapkodás kísértése ellenére akár az utolsó előtti percet is a nyugodt felkészülésre fordítsd. Különben hiába vágsz neki idejekorán a szövegírásnak. Értékes órákat fogsz veszíteni azzal, hogy a mennyezetet bámulod, és „ihletre” vársz.

Tudod, minek a jele az, ha pár percnél hosszabb szüneteket tartasz írás közben? Nincsenek listáid, amikre rápillanthatnál, hogy továbbvigyenek a lezárás felé. Ha volnának, akkor ezeket nézhetnéd a plafon helyett. smiley

Ami segíteni fog a tartalommarketing terén, az a következő négyféle felsorolás, amit az íróasztaladon kell tartanod négy külön lapon:

  • szolgáltatásod vagy terméked objektív tulajdonságai, specifikációi, adatai (pl. „A program pénzügyi beszámolót készít – ennyi meg ennyi idő alatt, ilyen meg ilyen adatokkal.”)
  • minden egyes tulajdonság „lefordítása” valamilyen személyre szabott előnyre (pl. „A program segítségével Ön folyamatos felügyelet alatt tarthatja vállalkozása pénzügyi jelentéseit. Időt és pénzt takarít meg, ami nagyobb kontrollt eredményez, és biztosabb alapokra helyezi a vezetői döntéseit.”)
  • milyen problémák elkerülésében vagy megoldásában segít ez az áru (pl. „50%-kal csökkentheti költségeit és akár 10-20%-kal növelheti bevételeit, így elkerülheti a rossz üzleti döntéseket.”)
  • az olvasó lehetséges ellenérvei, kifogásai és azok magabiztos kezelése (pl. „Kompatibilis a régebbi programjaival, és mindössze 2 óra alatt elsajátítható a használata.”)

3. Optimalizáld keresőkre!

Hiába minden szakmai elfogultság. Ha a tartalommarketing forintokban mérhető sikere a tét, akkor nem a „helyes” kifejezéseket, se nem az idegen szavakat kell használnod, hanem azokat a fordulatokat, amelyekkel az olvasóid szoktak beszélni a területedről.

Kitűnő „nyelvlecke” ehhez, ha a közösségi oldalakon kémkedsz kicsit. Hallgasd ki, hogy kommunikálnak egymást közt a célközönséged tagjai, és ehhez a beszélgetéshez csatlakozz az értékesítési szöveged által!

Ebben az utolsó lépésben tehát, miután pontosan leírtad és megpiszkáltad az ideális olvasód problématudatát (1.), majd pedig a tulajdonságok-előnyök-problémák-kifogások listák alapján kifejtetted, hogy miért éppen Téged érdemes választania (2.), most olvasd újra a műved! 

Egyszerűsítsd, húzd ki a fölösleget, és minden énközpontú, szakbarbár szempontot és szót cserélj le a megfelelő köznyelvi kifejezésekre! Célod az, hogy egy intelligens 12 éves olvasó is simán megértse, amit mondani szeretnél.

Kedvet kaptál az íráshoz, de még egy kis segítségre vágysz? Kattints a linkre, hogy még több gyakorlati tartalommarketing tippet kapj!
 

További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...