Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

Hatékony szövegírás egyszerűen: az online eladás 1x1-e

A jó szövegírás titka? Mi sem nyilvánvalóbb. 

Egy mondatban: minden a célközönségedről szól. (Elsősorban) nem az eredetiségről, se nem a kreativitásról. Hanem az eladásról. 

De vajon mi következik ebből a gyakorlatban?

Szövegírás szabályok a sikeres eladáshoz

• Tedd jobbá az emberek életét!

Marketingszöveged fő témája az legyen, hogy mennyivel jobb lesz ezután az Olvasód élete, ha megvette vagy kipróbálta, feliratkozott stb. 

Olyan ez, mintha időutazós sci-fit írnál, amiben ráadásul az Olvasód szemével nézed a világot. Azt a jövőbeni állapotot írd le, amiben a Te segítségeddel fogja találni magát. Más szóval:

• Járjon jól, ha Rád hallgat!

Ehhez mindig az áru tulajdonságaiból vezesd le az előnyeit. Ne az előnyökből a tulajdonságokat.

Pl. időmenedzsment appot árulsz elfoglalt cégvezetőknek? Akkor az elején ne a műszaki apróságokat részletezd. Csak miután az előbbi szabály szerint szépen megrajzoltad az utópiádat a gondtalan életről, térhetsz rá arra, hogy ezt milyen zseniális szakmai újítások teszik lehetővé a termékedben. 

Bővebben itt olvashatsz a helyes sorrendről.

• Folytass párbeszédet!

Mert a monológ még a színházban is unalmas. Hát még a szövegírás terén! 
 
Egy jó beszélgetésre azonban mindenki kapható. Mi kell ehhez? Kérdések. Szövegedet építsd az Olvasó kérdéseinek megválaszolására! Kiindulhatsz az ügyfeleid leggyakoribb kérdéseiből

De ha erről még nincs elég tapasztalatod, akkor el is képzelheted, hogy Te mi iránt érdeklődnél elsősorban, ha a Marsról csöppennél ide, és semmit se értenél a témából. 

Ha egy ilyen „öninterjút” sikeresen lejegyzel, akkor a végén már csak az akciógombot, a Vedd meg!-et kell odabiggyesztened.

• Építsd a piramist!

Nem kell egyiptomi fáraó legyél hozzá. Hanem arról van szó, hogy a csúccsal kezdődjön a szövegírás. Ugye milyen jól hangzik? ;) 

Előbb mindig a lényeg, aztán a részletek. Indíts kevés szóval, és ha az Olvasód „horogra akadt”, jöhet a bőbeszédű kifejtés, amit egyébként úgyse hallgatna meg.

Hosszas bevezetők helyett rögtön az elején mondd el a legfontosabbat röviden. Aztán a következő szinten támaszd alá, amit mondtál a valamivel bővebb magyarázattal. A piramis legalján a forrásokat, az adatokat, a tényeket és a számokat is érdemes odatenni, hogy ésszerűen támogasd az alapjában mindig érzelmi döntést. 

Ha mindez megvan, zárul is a kör. Jöhet a visszacsatolás az elejéhez egy rövid összefoglalóval, amiben a kiindulópont felvetéseit újra említed. És sutty!, mint a villám, máris lecsaphatsz a lezárással: a vásárlásra való felszólítással. 

Többet szeretnél tudni a sikeres online eladásról? Regisztrálj most a díjmentes szövegírás képzésre!

További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...