Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Válasz a dilemmára: online marketing szakember vagy külsős cég?

Irigykedtél már valaha a versenytársad online marketing kampányára? Bosszantott, hogy nem neked jutott eszedbe az ötlet? 

Ne ostorozd magad! Lehet, hogy nem is neked kellett volna eszedbe jutnia. Hiszen a Te fejedet a céged mindennapos gondjai-bajai kötik le. A marketinges cégek kreatív koponyáiban viszont már ott lehet a megoldás, ami a Te életedet is megkönnyíti.

Az online marketing nem egyszemélyes küldetés

Egy marketinges csapat attól lesz hatékony, hogy tagjai hozzáadják a saját látásmódjukat, tapasztalataikat a kampányok sikeréhez. Minél sokszínűbb a csapat, annál több a nézőpont, és annál hatásosabb tud lenni az online marketing aktivitás. 

A külső cég szakértői olyan tényezőkre is felhívhatják a figyelmedet, amik a Te radarod alatt simán átsiklanak, hiszen a saját vállalkozásodat nem feltétlenül látod külső szemmel.
 
Félreértés ne essék! Egy-két belső emberrel is sikeres lehet a kampányod. Ebben az esetben azonban vedd figyelembe, hogy rövid idő alatt kialakulhat a simlédereffektus. A látókörnek az a beszűkülése, ami biztosan nem fogja tudni előrébb lendíteni a cégedet. Még veszélyesebb persze az, ha a belső embereid az ügyfél nézőpontját sem tudják már felvenni, és terveik elbuknak a híres „na és akkor mi van?” teszten, amiről itt olvashatsz bővebben.

Belsősökkel a kampányok hamar önismétlésbe fulladhatnak. Hiszen ugyanaz az agy nem tud huszadszorra is az újdonság erejével hatni, amikor ugyanahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz keres átütő ötleteket – legyen bármennyire kreatív is.

Alakzatban repülnek igazán messzire!

Az „egyszemélyes hadsereg” vagy egy kreatív páros könnyen szem elől tudja téveszteni a célt, mert olykor hajlamos „túlkreatívkodni” a megvalósítást. Ezzel szemben egy online marketing csapatban le vannak osztva a részfeladatok. Mindenki a saját területéért felel, és fókuszált figyelemmel, a többiekkel párhuzamosan tud dolgozni. A határidők ellenére ezáltal kisebb a nyomás, és gyorsabb, hatékonyabb a haladás a magasztos végeredmény: az eladás felé.
  
Az online marketing területei közti átjárhatóság és karriermobilizáció (pozícióról pozícióra való fejlődés) révén biztosan akad valaki a csapaton belül, aki be tud ugrani. Ezáltal el lehet érni, hogy a megvalósulás ne szenvedjen csorbát sem időben, sem minőségben.

Az online marketing csapat jót tesz az egészségnek

Mi történik, ha egyetlen marketinges bástyád vagy a kis csapatodból akár csak egy ember is náthás lesz, vagy szabadságra megy? A munkafolyamatok lelassulnak, akadozóbbá válnak. Ezzel szemben a csapatos mozgósulásnak (mobilizációnak) köszönhetően a munkatársak össze tudnak zárni az átmenetileg nem bevethető kolléga helyett.
 
Egy kis csapatnál vagy egyetlen szakembernél nagyobb a kiégés, motivációvesztés veszélye is. A céges csapaton belül több az inger, könnyebb házon belül fejlődni és ezáltal fenntartani az állandó pozitív feszültséget, amelynek hozadéka az eredeti marketingötletekben tud lecsapódni.

Az olcsónak hígabb a leve – és nem csak a levesnél 

Az online marketing napjaink egyik legdinamikusabban változó területe. A trendek követése nem divatmajmolás, hanem alapvető elvárás. Biztosítani, hogy a saját szakembered tudása naprakész legyen: költséges feladat. 
 
A rutinosabb külsős cégek árajánlataiba és ütemezéseibe bele vannak építve az elengedhetetlen képzések és tréningek, amelyek által naprakészen tartják a csapatuk tudását. Megrendelésed által Te is hozzájárulsz a szakemberek képzéséhez, de a költségei nem 100%-ban Téged terhelnek. A naprakész megoldásokból származó nyereséget viszont érezni fogod a pénztárcádon!

Olyasmi is van persze, ami minőségi, és díjmentes is. Kattints a linkre egy ilyen letöltésért, ami sokat segíthet abban, hogy tisztábban láss, és elindulj az online marketing terén!

További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...