Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Az első számú instás szabály erre az évre: ne csak négyzetes képekben gondolkodj! Bár sokunk fejében az Instagram mint négyzetes mozaik jelenik meg, a platform már 2015 augusztusától zöld utat nyitott a nem négyzetes formátumú képeknek is. Ezt pedig nem árt kihasználni.

Az optimális Instagram kép mérete 2018-ban:

1080 pixel széles, a magassága 566-tól 1350 pixelig terjed

Ha lebontjuk a különböző formátumokra:

Tájkép (vízszintes) formátum:
1080 x 566+ pixel

A klasszikus négyzetes formátum:
1080 x 1080 pixel
A képet 600 x 600 pixel nagyságban fogja az Instagram megjeleníteni, de ajánlott a fenti, 1080 x 1080 pixeles mérteben feltölteni (így tárolja a képet a platform), mert a képernyők technológiai fejlődése az egyre nagyobb pixelsűrűségű modellek irányába mutat. Az új képernyőkön az 1080 x 1080 pixel alatti képek rossz minőségűek lesznek.

Portré (függőleges) formátum:
1080 x 1350 pixel – rendkívül hatásos

Instagram Stories: teljes képernyő
1080 x 1920 pixel

Összefoglalva egy infografikán:

Négyzet, tájkép vagy portré? Melyik formátumot válaszd az Instagramon?

Mi a portré formátum mellett tesszük le a voksunkat. Amikor egy termékre vagy szolgáltatásra fel szeretnénk hívni a figyelmet, jól jön a hely, és ezt leginkább egy portré formátumú kép tudja biztosítani. Természetesen jól teljesít a jó öreg négyzet is, az Instán egyszerűen nem lehet vele mellényúlni.

Sőt: ha tájkép formátumú a kép, amit fel szeretnél használni, azt javasoljuk, hogy egy képszerkesztő programmal (rengeteg online változat létezik) bővítsd négyzetesre a méretét, hogy nagyobb felületet foglaljon el a képfolyamban.

Próbáld ki a portré formátumot: méghozzá a legnagyobb változatot! Tölts fel egy 1080 pixel széles, 1350 pixel magas képet, és nézd meg, mennyire látványos a képfolyamban!

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Instagram elsősorban mobilos platform. A telefon képernyőjét pedig általában függőlegesen nézzük, és a legjobban a portré formátum érvényesül rajta.

Instagram hirdetés képméretek 2018

A nem négyzetes formákat az Instagram hirdetéseknél is használhatod: a tájkép formátumnál az 1,92:1 arányt kell betartani. Ez ugyanaz az arány, amit a Facebook link előnézeti képnél. (Az aktuális Facebook képméretekről ebben az útmutatóban olvashatsz.) 

Bár az optimális feltöltési arányok rengetegében könnyű elveszni, jó hír, hogy az Instagram és a Facebook hirdetések esetében létezik egy platformkompatibilitás, vagyis ugyanazt a méretre szabott képet mindkét platformon használhatod. Legalább ennyi hasznunk legyen abból, hogy az Instagram is immár a Facebooké. :)

Ha képben akarsz lenni a közösségi média állandóan változó trendjeivel, gyere el a legközelebbi (nem Instagram, hanem Facebook) túlélőtréningünkre!
 

További bejegyzések

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...

Pénzt hozó népszerűség: az online márkaépítés alapjairól

A márkaépítés első számú fóruma az internet, mert sokszor még hirdetnie sem kell annak, aki itt rokonszenves és profi benyomást kelt. A legnépszerűbb márkák kommunikációja ma már nem az egyoldalú, harsogó monológ, mert a legjobbak folyamatosan figyelnek az érdeklődők problémáira, és válaszolnak a célpiac által feltett kérdésekre. De mi kell még ahhoz, hogy pénzt hozó márkád legyen?

Olvasom tovább...

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

Olvasom tovább...