Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Az első számú instás szabály erre az évre: ne csak négyzetes képekben gondolkodj! Bár sokunk fejében az Instagram mint négyzetes mozaik jelenik meg, a platform már 2015 augusztusától zöld utat nyitott a nem négyzetes formátumú képeknek is. Ezt pedig nem árt kihasználni.

Az optimális Instagram kép mérete 2018-ban:

1080 pixel széles, a magassága 566-tól 1350 pixelig terjed

Ha lebontjuk a különböző formátumokra:

Tájkép (vízszintes) formátum:
1080 x 566+ pixel

A klasszikus négyzetes formátum:
1080 x 1080 pixel
A képet 600 x 600 pixel nagyságban fogja az Instagram megjeleníteni, de ajánlott a fenti, 1080 x 1080 pixeles mérteben feltölteni (így tárolja a képet a platform), mert a képernyők technológiai fejlődése az egyre nagyobb pixelsűrűségű modellek irányába mutat. Az új képernyőkön az 1080 x 1080 pixel alatti képek rossz minőségűek lesznek.

Portré (függőleges) formátum:
1080 x 1350 pixel – rendkívül hatásos

Instagram Stories: teljes képernyő
1080 x 1920 pixel

Összefoglalva egy infografikán:

Négyzet, tájkép vagy portré? Melyik formátumot válaszd az Instagramon?

Mi a portré formátum mellett tesszük le a voksunkat. Amikor egy termékre vagy szolgáltatásra fel szeretnénk hívni a figyelmet, jól jön a hely, és ezt leginkább egy portré formátumú kép tudja biztosítani. Természetesen jól teljesít a jó öreg négyzet is, az Instán egyszerűen nem lehet vele mellényúlni.

Sőt: ha tájkép formátumú a kép, amit fel szeretnél használni, azt javasoljuk, hogy egy képszerkesztő programmal (rengeteg online változat létezik) bővítsd négyzetesre a méretét, hogy nagyobb felületet foglaljon el a képfolyamban.

Próbáld ki a portré formátumot: méghozzá a legnagyobb változatot! Tölts fel egy 1080 pixel széles, 1350 pixel magas képet, és nézd meg, mennyire látványos a képfolyamban!

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Instagram elsősorban mobilos platform. A telefon képernyőjét pedig általában függőlegesen nézzük, és a legjobban a portré formátum érvényesül rajta.

Instagram hirdetés képméretek 2018

A nem négyzetes formákat az Instagram hirdetéseknél is használhatod: a tájkép formátumnál az 1,92:1 arányt kell betartani. Ez ugyanaz az arány, amit a Facebook link előnézeti képnél. (Az aktuális Facebook képméretekről ebben az útmutatóban olvashatsz.) 

Bár az optimális feltöltési arányok rengetegében könnyű elveszni, jó hír, hogy az Instagram és a Facebook hirdetések esetében létezik egy platformkompatibilitás, vagyis ugyanazt a méretre szabott képet mindkét platformon használhatod. Legalább ennyi hasznunk legyen abból, hogy az Instagram is immár a Facebooké. :)

Ha képben akarsz lenni a közösségi média állandóan változó trendjeivel, gyere el a legközelebbi (nem Instagram, hanem Facebook) túlélőtréningünkre!
 

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...