Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Az első számú instás szabály erre az évre: ne csak négyzetes képekben gondolkodj! Bár sokunk fejében az Instagram mint négyzetes mozaik jelenik meg, a platform már 2015 augusztusától zöld utat nyitott a nem négyzetes formátumú képeknek is. Ezt pedig nem árt kihasználni.

Az optimális Instagram kép mérete 2018-ban:

1080 pixel széles, a magassága 566-tól 1350 pixelig terjed

Ha lebontjuk a különböző formátumokra:

Tájkép (vízszintes) formátum:
1080 x 566+ pixel

A klasszikus négyzetes formátum:
1080 x 1080 pixel
A képet 600 x 600 pixel nagyságban fogja az Instagram megjeleníteni, de ajánlott a fenti, 1080 x 1080 pixeles mérteben feltölteni (így tárolja a képet a platform), mert a képernyők technológiai fejlődése az egyre nagyobb pixelsűrűségű modellek irányába mutat. Az új képernyőkön az 1080 x 1080 pixel alatti képek rossz minőségűek lesznek.

Portré (függőleges) formátum:
1080 x 1350 pixel – rendkívül hatásos

Instagram Stories: teljes képernyő
1080 x 1920 pixel

Összefoglalva egy infografikán:

Négyzet, tájkép vagy portré? Melyik formátumot válaszd az Instagramon?

Mi a portré formátum mellett tesszük le a voksunkat. Amikor egy termékre vagy szolgáltatásra fel szeretnénk hívni a figyelmet, jól jön a hely, és ezt leginkább egy portré formátumú kép tudja biztosítani. Természetesen jól teljesít a jó öreg négyzet is, az Instán egyszerűen nem lehet vele mellényúlni.

Sőt: ha tájkép formátumú a kép, amit fel szeretnél használni, azt javasoljuk, hogy egy képszerkesztő programmal (rengeteg online változat létezik) bővítsd négyzetesre a méretét, hogy nagyobb felületet foglaljon el a képfolyamban.

Próbáld ki a portré formátumot: méghozzá a legnagyobb változatot! Tölts fel egy 1080 pixel széles, 1350 pixel magas képet, és nézd meg, mennyire látványos a képfolyamban!

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Instagram elsősorban mobilos platform. A telefon képernyőjét pedig általában függőlegesen nézzük, és a legjobban a portré formátum érvényesül rajta.

Instagram hirdetés képméretek 2018

A nem négyzetes formákat az Instagram hirdetéseknél is használhatod: a tájkép formátumnál az 1,92:1 arányt kell betartani. Ez ugyanaz az arány, amit a Facebook link előnézeti képnél. (Az aktuális Facebook képméretekről ebben az útmutatóban olvashatsz.) 

Bár az optimális feltöltési arányok rengetegében könnyű elveszni, jó hír, hogy az Instagram és a Facebook hirdetések esetében létezik egy platformkompatibilitás, vagyis ugyanazt a méretre szabott képet mindkét platformon használhatod. Legalább ennyi hasznunk legyen abból, hogy az Instagram is immár a Facebooké. :)

Ha képben akarsz lenni a közösségi média állandóan változó trendjeivel, gyere el a legközelebbi (nem Instagram, hanem Facebook) túlélőtréningünkre!
 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.13.

Online Percek a Mex Rádióban: Te készen állsz a karácsonyra?

Hogyan lehet meglovagolni már októberben a karácsonyi hullámot? Ahhoz, hogy az emberek egyáltalán tudomást szerezzenek a termékedről, időben el kell kezdeni a kommunikációt - méghozzá egy jól meghatározott stratégia mentén. Ennek első lépése a cég erősségeinek feltérképezése. Zsuzsa ismét jelentkezik az Online Percekkel a Mex Rádióban. Mikor kell a rádió elé ülnöd?

Olvasom tovább...

Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

Olvasom tovább...

Az angyal 2-szer csönget: közösségi média kampányok a közelgő szezonra

Aranyszabály, hogy a közösségi média kampányok nagy nyertese az a cég, amely párbeszédet tud indítani a célközönséggel – és ez a közelgő ajándékszezonban, karácsony táján is érvényes lesz. 

Csakhogy könnyű ezt mondani, de nehezebb elérni! Sokszor senki sem szól hozzá egy sima bejegyzéshez csak azért, mert erre felszólítják. Íme, hogyan lehetséges mégis:

Olvasom tovább...