A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Elegendő a luxuséttermek költői alkotásnak is beillő menüjére vagy a csúcsgasztronómia területén elegánsan mozgó borszakértőkre gondolnod, hogy rögtön belásd: a termékleírás lehetővé teheti, hogy magasabb árat szabj, és azt örömmel ki is fizessék Neked. Ha pedig még a keresőoptimalizálás (rövidítve: SEO, az angol Search Engine Optimization kifejezésből) szempontjainak is eleget tesz a weboldaladon közölt termékleírás, akkor a természetes érdeklődésből eredő (organikus) keresések előnyeire is számíthatsz az értékesítésben.

Hogy miért értékesek ezek a nem fizetett hirdetés alapú, hanem „szervesˮ érdeklődésből, információéhségből vagy kíváncsiságból származó keresések? Mert nem a tukmálósnak és kétséges hitelűnek érzékelt reklámok hatására, hanem egy sokkal erősebb emberi késztetésre: a kíváncsiságra, az önálló tájékozódás igényére építenek.

„Tetten ért szavakˮ az üzleti kommunikációban

Ahhoz, hogy az interneten keresők kíváncsiságára, tájékozódási igényére hatni tudj, először is azt kell belátnod, hogy az ellenállhatatlan termékleírás közege, a nyelv sohasem a gondolatok önmagában közömbös, külső csomagolása, hanem külön értékteremtő tényező lehet. 

Talán hallottál róla: az eszkimóknak több tucat szavuk van a hóra, és a világnézetüket befolyásolja, hogy ennek köszönhetően másként, árnyaltabban látják az őket körülvevő valóságot. Más példákat is mondhatnék persze arra, hogy a szavakkal gyógyítani, ölni vagy akár százezres tömegeket is befolyásolni lehet. A lényeg az, hogy a nyelv keretezi az élményeinket. Meghatározza, hogy miként értelmezzük a tapasztalatunkat. 

Saját szakterületünkön, az üzleti kommunikáció, a keresőoptimalizálás és a SEO termékleírás területén ez úgy nyilvánul meg, hogy a nyelv képes a fogyasztói tapasztalat bizonyos összetevőire ráirányítani a figyelmet – és ezzel párhuzamosan el is takarhatja vagy pozitívabb színben tüntetheti fel más, kevésbé előnyös oldalait (pl. az aránylag magas árat).

Elegendő ehhez a csúcsgasztronómia példáját felidézned: az öt Michelin-csillagos éttermek menüjében a termékleírás lehetővé teszi, hogy tudatosabban figyeljünk, jobban értékeljük és élvezzük az érzéki tapasztalatot, mint egyébként tennénk, és ezért hajlandóak legyünk többet fizetni érte.

Túl a nyelv varázsán: vágyak és problémák a SEO termékleírás során

Rendben, de Te mihez kezdj mindezzel, hanem nem sommelier (borszakértő) vagy Michelin-csillagos séf vagy?

Miután megjegyezted, hogy miként használjuk „a nyelv varázsaˮ jelenséget a termékleírás során – röviden: a fogyasztói figyelem tudatos irányítására –, számodra a szabály a következő lesz: „a termékleírásom nem (csak) a termékről szól, hanem az Olvasórólˮ.

A klasszikus marketinges mondás szerint: „A vásárlód nem tízcentis fúrófejet szeretne. Hanem egy tízcentis lyukat szeretne a falba.” 

Ha fúrófejeket forgalmazol, a Te dolgod az, hogy meggyőzd: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig éppen azzal, amelyben a Te fúrófejed van.

Más szóval: akkor lesz sikeres a termékleírás, ha nemcsak a fúrófej méretéről, anyagáról, szemmel látható és kézzelfogható tulajdonságairól szól, hanem a vágyról, amit a fúrófej kielégít, illetve a problémáról, amit megold. Extrém példa: akár egészen odáig menően is, hogy a feleséged mennyire felnéz majd Rád (az Olvasóra), amiért ilyen ügyesen megoldottad, hogy kiakassza a falra a nagyitól örökölt házi áldást, és újra a kedvencedet fogja főzni másnap ebédre. :)

(Ha még többet szeretnél tudni a tulajdonságok és előnyök helyes arányáról, akkor nézd meg ezt a cikkünket is a termékleírás „na, és akkor mi van?” tesztjéről!)

Hogyan kérdez, aki Téged keres? Kulcsszókutatás szolgáltatásunk

Végül egy kérdés, amit szándékosan nyitva hagytam. 

Honnan tudhatod meg, hogy milyen „varázsszavakatˮ kell használnod az üzleti kommunikációdban? Se hasra ütéssel, se telepátiával nem fog menni. Ezt meg kell kérdezni a célközönségedtől, vagyis le kell kutatni, hogy a szakterületeddel kapcsolatos szavakra pontosan hány Google-keresés van ma havonta Magyarországon és/vagy a nagyvilágban.

Kincset érő adatsort kaphatsz egy ilyen kutatás eredményeként. Fény derül a TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek a legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik, amik által a termékedről vagy a szolgáltatásodról gondolkodni és érdeklődni szoktak.

Teendőd? Kérd a speciális szoftverekkel és borotvaéles eszű bölcsészeink csapatával végzett kulcsszókutatás szolgáltatásunkat, hogy megtudd: a Te esetedben konkrétan milyen kulcsszavakra kell alapozzon az ellenállhatatlan termékleírás!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...