A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

A nyelv varázsa: keresőoptimalizálás és SEO termékleírás profin

Becsapós kérdés: miről szól a csábítóan vonzó termékleírás valójában? Vagy másképpen, egy kicsit filozofikusabban kérdezve: miként beszélj a termékedről – vagy a szolgáltatásodról – úgy, hogy a nyelv értéket adjon hozzá az előzetesen létező fizikai valósághoz? Egyszóval:

Milyen az ellenállhatatlan SEO termékleírás?

Elegendő a luxuséttermek költői alkotásnak is beillő menüjére vagy a csúcsgasztronómia területén elegánsan mozgó borszakértőkre gondolnod, hogy rögtön belásd: a termékleírás lehetővé teheti, hogy magasabb árat szabj, és azt örömmel ki is fizessék Neked. Ha pedig még a keresőoptimalizálás (rövidítve: SEO, az angol Search Engine Optimization kifejezésből) szempontjainak is eleget tesz a weboldaladon közölt termékleírás, akkor a természetes érdeklődésből eredő (organikus) keresések előnyeire is számíthatsz az értékesítésben.

Hogy miért értékesek ezek a nem fizetett hirdetés alapú, hanem „szervesˮ érdeklődésből, információéhségből vagy kíváncsiságból származó keresések? Mert nem a tukmálósnak és kétséges hitelűnek érzékelt reklámok hatására, hanem egy sokkal erősebb emberi késztetésre: a kíváncsiságra, az önálló tájékozódás igényére építenek.

„Tetten ért szavakˮ az üzleti kommunikációban

Ahhoz, hogy az interneten keresők kíváncsiságára, tájékozódási igényére hatni tudj, először is azt kell belátnod, hogy az ellenállhatatlan termékleírás közege, a nyelv sohasem a gondolatok önmagában közömbös, külső csomagolása, hanem külön értékteremtő tényező lehet. 

Talán hallottál róla: az eszkimóknak több tucat szavuk van a hóra, és a világnézetüket befolyásolja, hogy ennek köszönhetően másként, árnyaltabban látják az őket körülvevő valóságot. Más példákat is mondhatnék persze arra, hogy a szavakkal gyógyítani, ölni vagy akár százezres tömegeket is befolyásolni lehet. A lényeg az, hogy a nyelv keretezi az élményeinket. Meghatározza, hogy miként értelmezzük a tapasztalatunkat. 

Saját szakterületünkön, az üzleti kommunikáció, a keresőoptimalizálás és a SEO termékleírás területén ez úgy nyilvánul meg, hogy a nyelv képes a fogyasztói tapasztalat bizonyos összetevőire ráirányítani a figyelmet – és ezzel párhuzamosan el is takarhatja vagy pozitívabb színben tüntetheti fel más, kevésbé előnyös oldalait (pl. az aránylag magas árat).

Elegendő ehhez a csúcsgasztronómia példáját felidézned: az öt Michelin-csillagos éttermek menüjében a termékleírás lehetővé teszi, hogy tudatosabban figyeljünk, jobban értékeljük és élvezzük az érzéki tapasztalatot, mint egyébként tennénk, és ezért hajlandóak legyünk többet fizetni érte.

Túl a nyelv varázsán: vágyak és problémák a SEO termékleírás során

Rendben, de Te mihez kezdj mindezzel, hanem nem sommelier (borszakértő) vagy Michelin-csillagos séf vagy?

Miután megjegyezted, hogy miként használjuk „a nyelv varázsaˮ jelenséget a termékleírás során – röviden: a fogyasztói figyelem tudatos irányítására –, számodra a szabály a következő lesz: „a termékleírásom nem (csak) a termékről szól, hanem az Olvasórólˮ.

A klasszikus marketinges mondás szerint: „A vásárlód nem tízcentis fúrófejet szeretne. Hanem egy tízcentis lyukat szeretne a falba.” 

Ha fúrófejeket forgalmazol, a Te dolgod az, hogy meggyőzd: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig éppen azzal, amelyben a Te fúrófejed van.

Más szóval: akkor lesz sikeres a termékleírás, ha nemcsak a fúrófej méretéről, anyagáról, szemmel látható és kézzelfogható tulajdonságairól szól, hanem a vágyról, amit a fúrófej kielégít, illetve a problémáról, amit megold. Extrém példa: akár egészen odáig menően is, hogy a feleséged mennyire felnéz majd Rád (az Olvasóra), amiért ilyen ügyesen megoldottad, hogy kiakassza a falra a nagyitól örökölt házi áldást, és újra a kedvencedet fogja főzni másnap ebédre. :)

(Ha még többet szeretnél tudni a tulajdonságok és előnyök helyes arányáról, akkor nézd meg ezt a cikkünket is a termékleírás „na, és akkor mi van?” tesztjéről!)

Hogyan kérdez, aki Téged keres? Kulcsszókutatás szolgáltatásunk

Végül egy kérdés, amit szándékosan nyitva hagytam. 

Honnan tudhatod meg, hogy milyen „varázsszavakatˮ kell használnod az üzleti kommunikációdban? Se hasra ütéssel, se telepátiával nem fog menni. Ezt meg kell kérdezni a célközönségedtől, vagyis le kell kutatni, hogy a szakterületeddel kapcsolatos szavakra pontosan hány Google-keresés van ma havonta Magyarországon és/vagy a nagyvilágban.

Kincset érő adatsort kaphatsz egy ilyen kutatás eredményeként. Fény derül a TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek a legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik, amik által a termékedről vagy a szolgáltatásodról gondolkodni és érdeklődni szoktak.

Teendőd? Kérd a speciális szoftverekkel és borotvaéles eszű bölcsészeink csapatával végzett kulcsszókutatás szolgáltatásunkat, hogy megtudd: a Te esetedben konkrétan milyen kulcsszavakra kell alapozzon az ellenállhatatlan termékleírás!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...