Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Vágjunk a pulykába! 1 perces szövegírás tippek az eladás serkentésére

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy a tömörség a szövegírás erénye. Ahogy az angol mondja: „Vágjunk a pulykába!ˮ Hogy jó példával járjunk elől, íme a legkönnyebben megjegyezhető szövegírás villámtippek, amik csodákat tesznek az értékesítési szövegeddel, és serkenteni fogják az eladást:

1. A szövegírás alapkérdése: Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek?

Ez egyrészt azért jó kiindulópont, mert az értékesítési szövegírás fő feladata a problémamegoldás, mint arról ebben a cikkünkben is olvashatsz. (De még ne most! smiley)

Másrészt ez a kérdés hajlamossá tesz arra, hogy pontokba foglald a mondanivalódat, és tagoltan felsorold a vásárlásra buzdító ésszerű és persze érzelmi érveket. Ez mindig meggyőzőbb, mint a fellengzős körmondatok, amik mögött valami takargatnivalót, értéknélküliséget lehet sejteni.

2. Nem megy az írás? Készíts öninterjút!

Megsúgom: a fehér papírtól néha még a profi írók is görcsölnek. Mit tehetsz, hogy ne kapj írógörcsöt? Kapd elő a telefonod, és interjúvold meg saját magadat, utána pedig tisztázd le válaszaidat írásban!

A kérdések, amikre válaszolnod kell – a lelki szemeid előtt lebegő célszemély nevében:

  • Miért jó ez a termék nekem?
  • Hogyan szolgálhat ez a javamra?
  • Pontosan miért is vásároljak én éppen tőled?
  • Miért fizessem ki ezt az árat?
  • Mi a garancia?
  • Pontosan mit kapok, ha megveszem a terméket?


3. Butítsd le a szövegedet: indulj a mínusz 1-ről!

Rengeteg értékesítési szöveg tele van szakszavakkal, amiket legfeljebb a területen mozgó versenytársak értenek. Csak az a gond, hogy ők nem fognak vásárolni. Ezért nem is a nulláról kell indulnod, amikor magyarázol, hanem a mínusz 1-ről. 

Félreértés ne essék! Nem azért butítjuk le az értékesítési szöveget, mert az olvasó buta. Hanem mert siet. Nem kérte, hogy írj neki, hanem értékes idejéből szán rád néhány percet. De közben ott pittyeg a Facebookja, csöng a telefonja, vagy sír a gyereke. Nem tud csak rád figyelni. Mondd hát magyarul az idegen szavakat, és irtsd a terjengős kifejezéseket!
 
Társalgási stílusban írni azt jelenti, hogy az értékesítési szöveg nem lenne erőltetett nyelvtörő akkor sem, ha szóban felmondanád. Se nem környékezne felolvasás közben a lila ájulás, mert nincs időd közben levegőt venni.

4. „Ismerd az ellenséged!ˮ

Szun Cu fogalmaz így A háború művészetében. Persze az olvasónk nem ellenség. Sőt! De azért mi is egyfajta hódító hadjáratot indítunk a szövegírás során. Ezért ismernünk kell, hogy kinek a területére merészkedünk.
 
Ez azt jelenti, hogy mindig a célközönséged „nyelvjátékátˮ érdemes játszanod. Más szóval: használd a célcsoportod kifejezéseit! Ezek megismerésére való a kulcsszókutatás szolgáltatásunk (érdeklődj róla itt!), ami megadja számodra a „varázsszavakatˮ.
 
Kincset érő adatsort kapsz eredményeként. Fény derül TOP 10 kulcsszavadra, ami köré teljes, online és offline értékesítési stratégiádat felépítheted. Hiszen a célcsoportod tudatában ezek legmeggyőzőbb, mert saját kifejezéseik. Azok a szavak, amik által a termékedről beszélni, gondolkodni és érdeklődni szoktak.
 
Hasznos lehet az is, ha az internetes fórumokon, Facebook-csoportokban „kihallgatodˮ a kötetlenül zajló beszélgetéseket. Értékesítési szöveged akkor igazán ütős, ha egy ilyen beszélgetésben nem hatna idegenül.

5. Kezeld a kifogást!

Csak az amatőr reménykedik abban, hogy a hátrányok nem fognak az olvasója eszébe jutni. A legjobb értékesítők imádják a kifogásokat, mert alkalmat ad nekik arra, hogy hosszabban és személyre szabottabban kifejtsék a mondanivalójukat.

Warren Buffet, a 20. század legsikeresebb befektetője a részvényesekhez rendszeresen írt leveleiben mindig lefegyverző őszinteséggel beszél már az elején a hátrányokról, problémákról, gondokról. Miért? Mert ezzel bizonyítja a szavahihetőségét, és előkészíti a később bemutatott ígéretei, eredményei, pozitív üzenete lehengerlő hatását.
 
Akár dicsekedhetsz is a hátránnyal vagy a kifogással, ha meg tudod oldani, mert őszintébbnek fogsz tűnni. Nyugodtan indíthatsz azzal, hogy: „nem, ez a szolgáltatás nem fogja lehozni Önnek a csillagot az égrőlˮ. Mert azt viszont, amit már valóban meg tud tenni, jobban elhiszik neked egy ilyen kezdés után.
 
+1 tipp: Sohasem csak az számít, hogy valaki mit mond. Hanem legalább ennyire fontos az is, hogy ki mondja. Mennyire hiteles az, aki kommunikál? Ez a kérdés. Olvass tovább a linken, és megtudod, mi kell ahhoz, hogy szakértői státuszépítéssel támogasd a szövegírás egyperces fortélyait!
 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...