Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

A Pinterest egy olyan közösségi oldal, ahol csak a külsőségek számítanak. Nem hangzik túl jól? Pedig igaz, ráadásul a legkevésbé sem rossz dolog. Sőt, ha egyszerűen és szórakozva akarod céged marketingjét felpörgetni, akkor egyenesen neked találták ki ezt a lehetőséget!

Pinterest, a kollektív agybörze

A közösségi oldal neve egy szóösszetétel, ami a pin = „tűzniˮ és az interest = „érdeklődésˮ szavakból ered. Az oldalon táblákat lehet létrehozni, amikre a felhasználók képeket tűznek

Egy pin képből, leírásból és a forrás linkjéből áll. A szép, kreatív képek itt mindent visznek. Mire lehet ez jó neked a gyakorlatban? Hát arra, hogy pinjeiddel megmutathatod a követőidnek: miért érdemes a márkádat használniuk. 

A képet egyenesen a honlapodról vagy blogodról tűzheted ki. Ezért ha az a Pinteresten megtetszik valakinek, és rákattint, hipp-hopp az oldaladon találja magát. Igen, ez egy ilyen egyszerű marketingeszköz. Még nem használod? :)

Kicsit olyan, mintha otthon lenne egy falitáblád, amire a jobbnál jobb ötleteidet tűzöd fel. Csakhogy itt a saját ötleteid mellett további 150 millió embertől is kaphatsz ihletet. Ez egy igazi kollektív tudatbörze, ahol akár hetekig is körbejár egy-egy jó gondolat. Aligha van jelenleg ennél egyszerűbben hozzáférhető online ihletforrás.

Így bánj a pinekkel

Ha gyorsan le akarsz akasztani magadnak egy jó ötletet, akkor regisztrálj a Pinterestre email- vagy Facebook-fiókoddal, és már jöhet is az ihletgyűjtés!

Tudatosan akarod használni ezt a felületet, és cégedet is népszerűsítenéd?  Törekedj arra, hogy minél többen tűzzék ki, osszák meg, vagyis „pineljék” a tartalmaidat. 

Hogyan kell eljárnod ehhez? Adj kreatív, figyelemfelkeltő neveket a tábláidnak, és lásd el őket a megfelelő kulcsszavakkal! Ezzel máris sokat tettél a márkád népszerűsítéséért. 

Mivel ez a közösségi felület a képekből él, mindig figyelj arra, hogy a legjobb minőségű képet töltsd fel, ami legyen legalább 800x600-as méretű. Itt nem csak a külsőség, de a méret is fontos.

Gyárts, szórakoztass, gyarapíts!

  1. Csinálj táblát a cégedről, termékedről, és szórd tele minőségi tartalmakkal!
  2. Szelektálj: viseld gondját profilodnak – főleg, ha márkádat is népszerűsíted!
  3. Határozd meg célközönségedet, hogy valódi fogyasztókra találj!
  4. Arról se feledkezz meg, hogy ez is egy közösségi médiafelület, ahol gondoskodnod kell a követőid szórakoztatásáról! Hozz létre külön táblákat a könnyed, vicces és egyéb, a márkádhoz közelről-távolról kapcsolódó érdekes témáknak is!

Miközben inspirációt gyűjtesz, szórakozol és másokat szórakoztatsz, a márkádat is népszerűsíted. Ehhez nem kell mást tenned, mint aktívan gyűjtened az ötleteidet a tábláidon, és pinelned a saját oldalaid képeit. Szórakozás és ingyen marketing egyben: ez a Pinterest, amiről ebben a cikkünkben olvashatsz még többet.

Kedvet kaptál egy kis könnyed pinelésre? Gyere el a következő díjmentes előadásra, ahol a Pinterest és az Instagram használatáról lesz szó!

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...