Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

Pinterest, a mindig nyerő ötletautomata: hogyan indítsd be?

A Pinterest egy olyan közösségi oldal, ahol csak a külsőségek számítanak. Nem hangzik túl jól? Pedig igaz, ráadásul a legkevésbé sem rossz dolog. Sőt, ha egyszerűen és szórakozva akarod céged marketingjét felpörgetni, akkor egyenesen neked találták ki ezt a lehetőséget!

Pinterest, a kollektív agybörze

A közösségi oldal neve egy szóösszetétel, ami a pin = „tűzniˮ és az interest = „érdeklődésˮ szavakból ered. Az oldalon táblákat lehet létrehozni, amikre a felhasználók képeket tűznek

Egy pin képből, leírásból és a forrás linkjéből áll. A szép, kreatív képek itt mindent visznek. Mire lehet ez jó neked a gyakorlatban? Hát arra, hogy pinjeiddel megmutathatod a követőidnek: miért érdemes a márkádat használniuk. 

A képet egyenesen a honlapodról vagy blogodról tűzheted ki. Ezért ha az a Pinteresten megtetszik valakinek, és rákattint, hipp-hopp az oldaladon találja magát. Igen, ez egy ilyen egyszerű marketingeszköz. Még nem használod? :)

Kicsit olyan, mintha otthon lenne egy falitáblád, amire a jobbnál jobb ötleteidet tűzöd fel. Csakhogy itt a saját ötleteid mellett további 150 millió embertől is kaphatsz ihletet. Ez egy igazi kollektív tudatbörze, ahol akár hetekig is körbejár egy-egy jó gondolat. Aligha van jelenleg ennél egyszerűbben hozzáférhető online ihletforrás.

Így bánj a pinekkel

Ha gyorsan le akarsz akasztani magadnak egy jó ötletet, akkor regisztrálj a Pinterestre email- vagy Facebook-fiókoddal, és már jöhet is az ihletgyűjtés!

Tudatosan akarod használni ezt a felületet, és cégedet is népszerűsítenéd?  Törekedj arra, hogy minél többen tűzzék ki, osszák meg, vagyis „pineljék” a tartalmaidat. 

Hogyan kell eljárnod ehhez? Adj kreatív, figyelemfelkeltő neveket a tábláidnak, és lásd el őket a megfelelő kulcsszavakkal! Ezzel máris sokat tettél a márkád népszerűsítéséért. 

Mivel ez a közösségi felület a képekből él, mindig figyelj arra, hogy a legjobb minőségű képet töltsd fel, ami legyen legalább 800x600-as méretű. Itt nem csak a külsőség, de a méret is fontos.

Gyárts, szórakoztass, gyarapíts!

  1. Csinálj táblát a cégedről, termékedről, és szórd tele minőségi tartalmakkal!
  2. Szelektálj: viseld gondját profilodnak – főleg, ha márkádat is népszerűsíted!
  3. Határozd meg célközönségedet, hogy valódi fogyasztókra találj!
  4. Arról se feledkezz meg, hogy ez is egy közösségi médiafelület, ahol gondoskodnod kell a követőid szórakoztatásáról! Hozz létre külön táblákat a könnyed, vicces és egyéb, a márkádhoz közelről-távolról kapcsolódó érdekes témáknak is!

Miközben inspirációt gyűjtesz, szórakozol és másokat szórakoztatsz, a márkádat is népszerűsíted. Ehhez nem kell mást tenned, mint aktívan gyűjtened az ötleteidet a tábláidon, és pinelned a saját oldalaid képeit. Szórakozás és ingyen marketing egyben: ez a Pinterest, amiről ebben a cikkünkben olvashatsz még többet.

Kedvet kaptál egy kis könnyed pinelésre? Gyere el a következő díjmentes előadásra, ahol a Pinterest és az Instagram használatáról lesz szó!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...