Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing” - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Tartalommarketing, avagy az „okosmarketing”

Hogyan érjük el, hogy figyeljen ránk, és meghallgasson a piac? Erre a kérdésre a tartalommarketing ad korszerű választ. 

Bárki, aki az üzleti szektorban kezd el mozogni, hamarosan szembesül a keserű ténnyel, hogy az ügyfelek nem teremnek csak úgy maguktól. Ezt követően pedig sokan jutnak arra a felismerésre, hogy a megoldás erre a problémára a marketing. 

A tartalommarketing titkos tanai

Az egész témakör lényege, hogy eljuttassuk üzenetünket a célközönséghez: igazából „csupán” a kommunikáció
 
„Tudunk Neked segíteni ebben problémában, és – a pénzedért cserébe – készséggel állunk a rendelkezésedre.” Eddig tiszta sor. Nincs más dolgunk, mint kiállni a képzeletbeli dombtetőre, és szétkiabálni ezt országnak-világnak. Amivel készen is volnánk.  
 
Csakhogy a helyzet az, hogy több millióan ordítoznak ott hasonló megoldásokról, amelyek közöl ráadásul nem is mindegyik egyformán működőképes. Az eredmény? Egy olyan hallgatóság, amely bizalmatlan, és hovatovább fülvédővel jár. 
 
Ha ezt nem vesszük figyelembe, akkor gyorsan el is érkezünk a kudarcba fulladt, pénznyelő marketing ösvényeire és az olyan elképzelésekhez, melyek szerint „ a marketing fölösleges pénzkidobás”. De van egy másik út is…
 
Noha a közönség nem hajlandó figyelni, attól még igényei és problémái vannak, és ezért keresi a megoldásokat. Nem reklámokat, termékeket és akciós ajánlatokat keres, hanem olyan használható információkat, amelyek segítségével meg tudja oldani a problémáit.
 
Szóval mi is a tartalommarketing – avagy angolul a „content marketing”? Meghatározása szerint: „Egy stratégiai marketingmegközelítés, ami értékes, hasznos, rendszeres tartalmak készítésére és terjesztésére fókuszál a célközönség odavonzása, megszerzése, megtartása és legfőképp a profit növelése érdekében.”
 
Itt a hangsúly az „értékes” szón van. Ha tartalommarketinggel foglalkozunk, akkor olyan tartalmakat készítünk és teszünk közzé rendszeresen, amelyek az olvasó problémájáról és megoldásáról szóló, hasznos információkat tartalmaznak. 
 
Egyszerűen arról van szól, hogy megfordítjuk az áramlásokat. Nem mi tukmálunk, hanem csak könnyen és leginkább ingyenesen hozzáférhetővé teszünk olyan dolgokat, amiket az emberek eleve önszántukból keresnek.
 

A tartalommarketing előnyei

- Bizalomgerjesztő. Mind a régi, mind az új vásárlók értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál, és pláne értékelik, ha ez sikerül is. Így sokkal könnyebb új ügyfeleket szerezni, illetve megtartani a régieket.
- Szakértői pozíció. Ugye szívesebben fordulsz ahhoz, aki sok hasznos okosságot tesz közzé egy bizonyos témában? 
- Több bevétel. Nem szükséges ecsetelni, hogy inkább annál vásárolok, aki valóban ért a szakterületéhez, és bizonyítottan segítőkész. 
- Költséghatékony. Nem kerül őrült pénzösszegekbe segíteni az embereknek, és mondjuk egy Facebook- poszt vagy hirdetés teljesítményét nagyon könnyű mérni, illetve korrigálni.  
 

Megjelenési formái

Manapság számos formában közölhetünk hasznos tartalmat a közönség gel. Ezek közül a leggyakoribbak a következők: 
- blogcikkek
- Facebook-bejegyzések
- videók.
- e-bookok, letölthető tanulmányok, magazinok
- podcastok
 

Hogyan kezdj neki?

1. Tisztázd, hogy miben vagy jó! Mit szeretsz csinálni? Minek vagy a szakértője? Ha megvan a válasz, akkor jöhet a 2. lépés. 
 
2. Kezdj el publikálni! Készíts értékes tartalmakat a szakterületed kapcsán!
 
3. Tedd őket könnyen hozzáférhetővé, ahol csak tudod! Facebook-csoportok, blogok, fórumok, kommentek lehetnek erre a legjobb helyszínek. Ahol csak tudsz, csatlakozz be beszélgetésekbe, és kommentelj szakszerűen
 
4.  Csináld addig a fenti 2-3. lépést, amíg már jelentős tömegeket tudsz mozgatni. Könnyen lehet, hogy hamar adminjogot kapsz egy szakmai csoportban, stb.
 
5. Tervezd meg az értékesítési folyamatot! Ne feledd, hogy nem a tartalomkészítés bizniszében vagy, hanem az eladásban. Találd ki, hogy mi felé hogyan tereld a közönséget, és tényleg megnövelheted az eladásaidat!
 
Többet szeretnél tudni a témáról? Jelentkezz 30 napos, díjmentes képzésünkre, amely lépésről lépésre megismertet a tartalommarketing alapjaival.
 
További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...