Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

Bullet journal – terv a kommunikációhoz és önmagadhoz

A bullet journal keretet ad nemcsak az üzleti, hanem a magánéleted számára is. Mindent tud, ami ahhoz kell, hogy hosszú távon produktív tudj maradni. Hogy mitől működik? Tőled. A bullet journal olyan eszköz, amelyet tulajdonképpen Te teremtesz magadnak, és Te is tartod életben.

Ha még nem hallottál róla, eláruljuk: egy olyan különleges naplóról van szó, ami első ránézésre pipálgatásra, rajzolgatásra, egy-egy szavas feljegyzések készítésére szolgál. Teszi mindezt olyan kreatív módon, hogy a végén egy egészen komoly önreflexiós képességet (reális önmagadra tekintést) alakíthatsz ki általa. 
Amiért a blogon foglalkozunk vele: kommunikációtervezéshez, tartalomgyártáshoz, szövegírási feladatok ütemezéséhez is remekül használhatod. Megtervezheted például, hogy milyen online kommunikációs trendeket építesz be a marketingedbe.
Mutatjuk a módszert.

Hogy kell ezt csinálni? Bullet journal készítés

Először is szerezz be magadnak egy kis, naplónak szánt noteszt vagy füzetet. Ezekben többnyire nincsenek megszámozva az oldalak, ezért mielőtt még bármibe belekezdenél, érdemes a számozással indítanod. Ez teszi lehetővé, hogy a könnyebb átláthatóság érdekében tartalomjegyzéket készíts a bullet journal elejére. 

Hogy nézzen ki? Az egész kis naplót csinálhatod minimál stílusban vagy kreatív rajzokkal és formákkal tarkítva. A lényeg, hogy Te vagy a saját kis bullet journal világod ura, és ott tényleg mindent úgy alakíthatsz, ahogy csak tetszik.

Amennyiben saját céget viszel, tekints erre a részre úgy, mint a vállalkozásod motorjára. Lelkiismeretesen írj fel mindent, ami eszedbe jut, mert óriási energiákat szabadít fel, hogy minden teendődet rendszerezve papírra veted, és ezt a többletenergiát vállalkozásod fejlesztésére fordíthatod.


Éves feljegyzések
: ide írd fel a hónapokat és azokat az eseményeket, amikről tudod, hogy biztosan meg fognak történni. Így több hónapra előre is tudsz tervezni magadnak.


Havi feljegyzések: bal oldalra írd fel a napokat, és melléjük írhatod az aznapra tervezett marketingkampányokat, hirdetéseidet, posztjaidat, hírleveleidet, blogjaidat stb.


Napi feljegyzések: ide jöhetnek az aktuális feladataid, programjaid, előadásaid, tárgyalásaid stb.

 

Használj szórakoztató bullet journal eszközöket!

Hogy a szürke rutinba mindig becsempéssz egy kis szívmelengető kreativitást, kezdd el interaktív módon használni bullet journal noteszedet. Ha valamit megcsináltál, kipipálhatod, áthúzhatod egy x-szel, vagy megjelölheted bárhogy, a lényeg: használd rendszeresen! 
Ezzel egyrészt jelzed magad felé, hogy képes vagy a dolgokat kézben és rendben tartani. Másrészt egy feladat elvégzésének tudatosításával a megelégedés és a siker jóleső érzései születnek meg benned, amik továbbhaladásra ösztönöznek.

Ugyanígy különböző kreatív megjelöléseket használhatsz a prioritások, még el nem végzett feladatok és a születőfélben levő ötletek feltüntetésére. 
Ha van olyan feladat, amit nem tudtál elvégezni az adott napon, akkor egy jobbra mutató nyilacskával jelezheted, hogy ez átkerült egy jövőbeni napra. Ha ezt a feladatot egész hónapban nem sikerül elvégezned, akkor a következő havi feljegyzésnél egy balra mutató nyilacskával jelölheted, hogy van egy múlt hónapból várakozó feladat, amit még meg kell oldanod.

Kövesd nyomon szokásaidat a bullet journal segítségével

Ha megszeretted ezt a kis eszközt, a kommunikációd megtervezésén kívül más célok érdekében is bevetheted. 

Külön rovatokba szedheted mindennapi szokásaidat, amik kapcsán fejlődni szeretnél. Felírhatod például, hogy ma csak egy kocka csokit ettél, másnap pedig, hogy bevágtad az egész táblát. Rovatot vezethetsz a vízivási szokásaidról, a testedzések gyakoriságáról vagy arról, hogy mennyire voltál hatékony aznap.

Feljegyezheted, hogy miben szeretnél még fejlődni, és mi mindent kell ehhez megtenned.

Pár hónap múlva egy hihetetlenül részletesen kidolgozott önismereti térképet tarthatsz a kezedben, ami tele van jobbnál jobb, már megvalósított vagy még megvalósításra váró ötletekkel.
 

Hogy érezted magad egy adott napon?

Javasolt ennek a mérésére egy koordinátarendszert készítened, amin a hónap összes napja szerepel az x tengelyen, az y tengelyt pedig -10-től (ami a borzalmas) +10-ig (ami az extatikus mámor) oszd fel. Ezen mindennap jelöld be, hogyan érezted magad reggel, délben és este. 
Lehetséges, hogy hullámvasútszerű ábrát fogsz kapni a hónap végére. És miért hasznos neked amellett, hogy érdekes ez a kísérlet? Azért, mert például a csokifogyasztási szokásaidat vagy azt, hogy mennyire voltál hatékony egy adott napon, mind-mind összemérheted azzal, hogy lelkileg milyen állapotban voltál akkor. 
Ez sok mindent elárul majd rólad, és sokat segíthet a további terveid megvalósításában. Valójában bármire is használod, mert a bullet journal nagyon hasznos lehet, ha a gazdája lelkiismeretes. Amennyiben vállalkozásod vezetésére is kiterjeszted a használatát, jókora löketet adhatsz hatékonysági mutatóidnak.

Reméljük, tetszett ez a szokásostól eltérő blogbejegyzés! 

Ha a terveid között szerepel a Facebook-kommunikációd erősítése is, akkor mindenképpen ott a helyed a Facebook Túlélőtréningen. 



A képek forrása: Pinterest

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...