Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Fontos, hogy brandépítés esetén szem előtt tartsuk: a fogyasztónknak fogalma sincs arról, mit akarunk neki mutatni. Az egy dolog, hogy mit közvetítünk magunkról, az viszont egy másik, hogy mi áll össze ebből a fogyasztónk fejében rólunk. Márpedig a márkánk elsősorban az utóbbiból épül fel. Mindenki azt akarja, hogy szeressék a brandjét. Ehhez viszont hosszú, alaposan megfontolt út vezet, amihez most összeírtuk a legfontosabb lépéseket.

A brandépítés első lépései

Hogyan tudsz olyan márkát építeni, ami kiemel a versenytársaid közül, és hűséges fogyasztókkal ajándékoz meg? Mindenekelőtt fektess hangsúlyt a PR-odra, hiszen ez elengedhetetlenül fontos minden egyes stratégiai lépésed kialakításánál. Mivel semmilyen információja nincs a jövőbeni fogyasztódnak rólad, kezedben a lehetőség, hogy a lehető legjobb képet formáld meg magadról.

Határozd meg, hogy mi az a fogyasztói igény, probléma, hiány, amire megoldást tudsz kínálni! Ha ezt megtaláltad, vizsgáld meg, hogy pontosan hogyan tudod ezt a márkáddal megtenni? 

Keresd meg a célközönségedet, azaz jövőbeni fogyasztóidat, akiknek igényeit ki szeretnéd szolgálni! Ha mindezzel megvagy, tervezd meg, mi lesz az a fogyasztói élmény, amit vásárlóid a termékeddel vagy szolgáltatásoddal való találkozás után magukkal visznek.

Amikor a fentiekkel már pontosan tisztában vagy, végezz piackutatást, és a fejedben lévő elképzeléseket igazítsd az aktuális piaci trendekhez!

Adatok, mint a brandépítés alapjai

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen versenyelőnyre és profitra tehetnének szert, ha elkezdenék felmérni a piacot és a versenytársakat maguk körül. Sok cégvezető a mai napig nem látja be ennek elsődleges fontosságát. Pedig, ha jó és tartós márkát akarsz építeni, írd fel ezt a legfontosabb teendőid közé: konkurenciaelemzés. Ennek elvégzése a kezdetektől fogva nagyon fontos, hiszen a konkurencia viselkedésének és kommunikációjának elemzésével fogod tudni felépíteni a saját stratégiáidat a pillanatnyi piaci körülményekhez legmegfelelőbb módon igazodva. Emellett fontos, hogy célközönséged viselkedését is nyomon kövesd, hiszen ebből fogod megtudni, milyennek is látnak téged potenciális vevőid.

A brandépítés kivitelezése

Amikor már minden háttérmunkát elvégeztél, jöhet a márkád testet öltése. Ehhez elsősorban egy jó grafikusra és egy jó szövegíróra lesz szükséged. Meg kell tervezned a logódat, a szlogenedet, a weboldaladat, a sales oldalaidat, a branded karakterét. Hogyan tedd mindezt? Úgy, hogy kialakítod azt az attitűdöt, amiért egyáltalán észrevesznek. 

Ehhez fontos, hogy a márkáddal való első találkozás saját élményt adjon, ami érzelmeket vált ki a fogyasztódból, és emlékké alakul benne, megteremtve a lojalitás alapját. Ezzel tudod megalapozni a hosszú távú márkahűséget vásárlóid körében. Milyen érzelmet kelts ehhez az első találkozásnál?

Építsd a márkádat szeretetből!

A szeretetet bármi kiválthatja, egy jó íz, egy különleges illat, egy hatékony használati eszköz, vagy egy szép művészeti alkotás. A jó brandépítés következménye, hogy a márkád érzelmeket tud közvetíteni, amivel a célközönséged tagjai azonosulhatnak. Semmi sem biztosítja jobban számodra a hosszú távú vásárlóhűséget, mint az érzelmi és elsősorban a szeretetalapú kötődés. 

Ennek kialakulásához időre és türelemre lesz szükséged. Mit tehetsz meg időközben ennek érdekében? Lépj elő a félhomályból, és állj ki a célözönséged elé! Ezt személyes márkaépítésnek hívják, aminek már semmi sem szabhat határt a közösségi média csatornáinak köszönhetően. Mesélj magadról, célkitűzéseidről, küldetésedről! Írj le mindent a blogodba, vagy mondd el egy videóban, és tedd fel a YouTube csatornádra! Ha bátran mered vállalni magad, az senkit sem hagy hidegen érzelmileg. Így leszel te a márkád elsődleges úttörője és igazi ikonikus arca!
 

Közösségi média e-bookHa már brandépítés, akkor Facebook!

Tudni akarod, hogy a gyakorlatban hogyan használd a Facebookot a céged ismertségének növelésére, követők, vásárlók szerzésére?

További bejegyzések

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...

Eladás mesterfokon: marketing szöveg ütős címsorokkal

Célod a hatékonyabb marketing szöveg? Akkor ütős címsorokra lesz szükséged! Tudnod kell: az internetezők nem sorról sorra, mondatról mondatra olvasgatnak, egyenes vonalban (lineárisan). Valójában inkább csak végigpásztázzák szemükkel a szöveget, és a kiemelt kifejezéseken, szavakon akad fenn a tekintetük. Íme, hogyan használhatod ki ezt a hatást az értékesítési szövegeidben!

Olvasom tovább...

Facebook hirdetés képméretek 2020 – Így hirdess, ha jó eredményt akarsz!

Lehet, hogy a botrányok megingatták. Lehet, hogy tinédzserek tömegei fordítottak neki hátat, hogy megszabaduljanak szüleik árgus szemeitől. A Facebook azonban a mai napig a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi oldal, aminek kifejezetten jót tett a koronavírus-járvány: három hónap alatt 77 millióval lettek többen a világon azok, akik naponta használják. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a Facebook hirdetés az aranykorát éli. Jöjjenek a Facebook hirdetés képméretek aktuális, 2020-as változatai!

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozóban a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...