Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Fontos, hogy brandépítés esetén szem előtt tartsuk: a fogyasztónknak fogalma sincs arról, mit akarunk neki mutatni. Az egy dolog, hogy mit közvetítünk magunkról, az viszont egy másik, hogy mi áll össze ebből a fogyasztónk fejében rólunk. Márpedig a márkánk elsősorban az utóbbiból épül fel. Mindenki azt akarja, hogy szeressék a brandjét. Ehhez viszont hosszú, alaposan megfontolt út vezet, amihez most összeírtuk a legfontosabb lépéseket.

A brandépítés első lépései

Hogyan tudsz olyan márkát építeni, ami kiemel a versenytársaid közül, és hűséges fogyasztókkal ajándékoz meg? Mindenekelőtt fektess hangsúlyt a PR-odra, hiszen ez elengedhetetlenül fontos minden egyes stratégiai lépésed kialakításánál. Mivel semmilyen információja nincs a jövőbeni fogyasztódnak rólad, kezedben a lehetőség, hogy a lehető legjobb képet formáld meg magadról.

Határozd meg, hogy mi az a fogyasztói igény, probléma, hiány, amire megoldást tudsz kínálni! Ha ezt megtaláltad, vizsgáld meg, hogy pontosan hogyan tudod ezt a márkáddal megtenni? 

Keresd meg a célközönségedet, azaz jövőbeni fogyasztóidat, akiknek igényeit ki szeretnéd szolgálni! Ha mindezzel megvagy, tervezd meg, mi lesz az a fogyasztói élmény, amit vásárlóid a termékeddel vagy szolgáltatásoddal való találkozás után magukkal visznek.

Amikor a fentiekkel már pontosan tisztában vagy, végezz piackutatást, és a fejedben lévő elképzeléseket igazítsd az aktuális piaci trendekhez!

Adatok, mint a brandépítés alapjai

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen versenyelőnyre és profitra tehetnének szert, ha elkezdenék felmérni a piacot és a versenytársakat maguk körül. Sok cégvezető a mai napig nem látja be ennek elsődleges fontosságát. Pedig, ha jó és tartós márkát akarsz építeni, írd fel ezt a legfontosabb teendőid közé: konkurenciaelemzés. Ennek elvégzése a kezdetektől fogva nagyon fontos, hiszen a konkurencia viselkedésének és kommunikációjának elemzésével fogod tudni felépíteni a saját stratégiáidat a pillanatnyi piaci körülményekhez legmegfelelőbb módon igazodva. Emellett fontos, hogy célközönséged viselkedését is nyomon kövesd, hiszen ebből fogod megtudni, milyennek is látnak téged potenciális vevőid.

A brandépítés kivitelezése

Amikor már minden háttérmunkát elvégeztél, jöhet a márkád testet öltése. Ehhez elsősorban egy jó grafikusra és egy jó szövegíróra lesz szükséged. Meg kell tervezned a logódat, a szlogenedet, a weboldaladat, a sales oldalaidat, a branded karakterét. Hogyan tedd mindezt? Úgy, hogy kialakítod azt az attitűdöt, amiért egyáltalán észrevesznek. 

Ehhez fontos, hogy a márkáddal való első találkozás saját élményt adjon, ami érzelmeket vált ki a fogyasztódból, és emlékké alakul benne, megteremtve a lojalitás alapját. Ezzel tudod megalapozni a hosszú távú márkahűséget vásárlóid körében. Milyen érzelmet kelts ehhez az első találkozásnál?

Építsd a márkádat szeretetből!

A szeretetet bármi kiválthatja, egy jó íz, egy különleges illat, egy hatékony használati eszköz, vagy egy szép művészeti alkotás. A jó brandépítés következménye, hogy a márkád érzelmeket tud közvetíteni, amivel a célközönséged tagjai azonosulhatnak. Semmi sem biztosítja jobban számodra a hosszú távú vásárlóhűséget, mint az érzelmi és elsősorban a szeretetalapú kötődés. 

Ennek kialakulásához időre és türelemre lesz szükséged. Mit tehetsz meg időközben ennek érdekében? Lépj elő a félhomályból, és állj ki a célözönséged elé! Ezt személyes márkaépítésnek hívják, aminek már semmi sem szabhat határt a közösségi média csatornáinak köszönhetően. Mesélj magadról, célkitűzéseidről, küldetésedről! Írj le mindent a blogodba, vagy mondd el egy videóban, és tedd fel a YouTube csatornádra! Ha bátran mered vállalni magad, az senkit sem hagy hidegen érzelmileg. Így leszel te a márkád elsődleges úttörője és igazi ikonikus arca!
 

Ha már brandépítés, akkor Facebook! Tudni akarod, hogy a gyakorlatban hogyan használd a Facebookot a céged ismertségének növelésére, követők, vásárlók szerzésére?

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...