Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés lépésről lépésre

Fontos, hogy brandépítés esetén szem előtt tartsuk: a fogyasztónknak fogalma sincs arról, mit akarunk neki mutatni. Az egy dolog, hogy mit közvetítünk magunkról, az viszont egy másik, hogy mi áll össze ebből a fogyasztónk fejében rólunk. Márpedig a márkánk elsősorban az utóbbiból épül fel. Mindenki azt akarja, hogy szeressék a brandjét. Ehhez viszont hosszú, alaposan megfontolt út vezet, amihez most összeírtuk a legfontosabb lépéseket.

A brandépítés első lépései

Hogyan tudsz olyan márkát építeni, ami kiemel a versenytársaid közül, és hűséges fogyasztókkal ajándékoz meg? Mindenekelőtt fektess hangsúlyt a PR-odra, hiszen ez elengedhetetlenül fontos minden egyes stratégiai lépésed kialakításánál. Mivel semmilyen információja nincs a jövőbeni fogyasztódnak rólad, kezedben a lehetőség, hogy a lehető legjobb képet formáld meg magadról.

Határozd meg, hogy mi az a fogyasztói igény, probléma, hiány, amire megoldást tudsz kínálni! Ha ezt megtaláltad, vizsgáld meg, hogy pontosan hogyan tudod ezt a márkáddal megtenni? 

Keresd meg a célközönségedet, azaz jövőbeni fogyasztóidat, akiknek igényeit ki szeretnéd szolgálni! Ha mindezzel megvagy, tervezd meg, mi lesz az a fogyasztói élmény, amit vásárlóid a termékeddel vagy szolgáltatásoddal való találkozás után magukkal visznek.

Amikor a fentiekkel már pontosan tisztában vagy, végezz piackutatást, és a fejedben lévő elképzeléseket igazítsd az aktuális piaci trendekhez!

Adatok, mint a brandépítés alapjai

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen versenyelőnyre és profitra tehetnének szert, ha elkezdenék felmérni a piacot és a versenytársakat maguk körül. Sok cégvezető a mai napig nem látja be ennek elsődleges fontosságát. Pedig, ha jó és tartós márkát akarsz építeni, írd fel ezt a legfontosabb teendőid közé: konkurenciaelemzés. Ennek elvégzése a kezdetektől fogva nagyon fontos, hiszen a konkurencia viselkedésének és kommunikációjának elemzésével fogod tudni felépíteni a saját stratégiáidat a pillanatnyi piaci körülményekhez legmegfelelőbb módon igazodva. Emellett fontos, hogy célközönséged viselkedését is nyomon kövesd, hiszen ebből fogod megtudni, milyennek is látnak téged potenciális vevőid.

A brandépítés kivitelezése

Amikor már minden háttérmunkát elvégeztél, jöhet a márkád testet öltése. Ehhez elsősorban egy jó grafikusra és egy jó szövegíróra lesz szükséged. Meg kell tervezned a logódat, a szlogenedet, a weboldaladat, a sales oldalaidat, a branded karakterét. Hogyan tedd mindezt? Úgy, hogy kialakítod azt az attitűdöt, amiért egyáltalán észrevesznek. 

Ehhez fontos, hogy a márkáddal való első találkozás saját élményt adjon, ami érzelmeket vált ki a fogyasztódból, és emlékké alakul benne, megteremtve a lojalitás alapját. Ezzel tudod megalapozni a hosszú távú márkahűséget vásárlóid körében. Milyen érzelmet kelts ehhez az első találkozásnál?

Építsd a márkádat szeretetből!

A szeretetet bármi kiválthatja, egy jó íz, egy különleges illat, egy hatékony használati eszköz, vagy egy szép művészeti alkotás. A jó brandépítés következménye, hogy a márkád érzelmeket tud közvetíteni, amivel a célközönséged tagjai azonosulhatnak. Semmi sem biztosítja jobban számodra a hosszú távú vásárlóhűséget, mint az érzelmi és elsősorban a szeretetalapú kötődés. 

Ennek kialakulásához időre és türelemre lesz szükséged. Mit tehetsz meg időközben ennek érdekében? Lépj elő a félhomályból, és állj ki a célözönséged elé! Ezt személyes márkaépítésnek hívják, aminek már semmi sem szabhat határt a közösségi média csatornáinak köszönhetően. Mesélj magadról, célkitűzéseidről, küldetésedről! Írj le mindent a blogodba, vagy mondd el egy videóban, és tedd fel a YouTube csatornádra! Ha bátran mered vállalni magad, az senkit sem hagy hidegen érzelmileg. Így leszel te a márkád elsődleges úttörője és igazi ikonikus arca!
 

Ha már brandépítés, akkor Facebook! Tudni akarod, hogy a gyakorlatban hogyan használd a Facebookot a céged ismertségének növelésére, követők, vásárlók szerzésére?

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...