SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

SEO haladóknak: keresőoptimalizálás a RankBrain algoritmusra

Ha számodra se ismeretlen szó a „keresőoptimalizálás” (SEO), akkor valószínűleg arról is tudsz, hogy mindannyiunk kedvenc keresőrendszere egy olyan algoritmust (utasítássorozatot) használ a weboldalak rangorolására, ami több mint 200 összetevőből, úgynevezett „rangsorolási szignálból” áll.

Ezek közül a az egyik legfrissebb és legfontosabb a RankBrain. Hogyan kell eljárnod, ha azt szeretnéd, hogy ez a számítógépes „rangsoroló agy” szeresse a weboldaladat?

RankBrain keresőoptimalizálás lépésről lépésre

Google barátunknak az a jó, ha minél jobb minőségű találatokkal tudja kiszolgálni a rajta keresőket. Mert így ő maradhat a világ első számú keresőmotorja. Azért, hogy ezt továbbra is biztosítani tudja, egy folyamatosan tanulni képes algoritmust fejlesztett ki, a RankBraint.

Mi volt előtte? Nem épp agysebészet, se nem űrtechnika. A szoftvermérnökök kipróbáltak egy-egy változtatást a Google keresőalgoritmusában, és megkérdezték a felhasználókat, hogy mit szólnak hozzá. Aztán meg olyan szelek kezdtek fújdogálni a keresőoptimalizálás területén, amikről pl. itt írtunk. 

A RankBraint ma már ezt tesztcsoportos próbálgatások helyett villámgyorsan, magától, sokkal több felhasználó reakciói alapján oldja meg. A túlélőképes változtatásokat megtartja, a többit meg kidobja. 

Ezáltal a találati listák az interneten keresők számára egyre hasznosabbak lesznek, vagyis önmagát képes fejleszteni a rendszer. Körülbelül emiatt volt az evolúció is a földi élet kialakításában annyira sikeres.

Hasznosnak kell lenned, segítsd a felhasználót!

Miről kell szóljon a webszöveged ahhoz, hogy elősorolódjon a RankBrain kritériumai szerint? A problémákról és megoldásokról, amik a célpiacodat érdeklik. 

„Piros pont” jár érte, ha a szöveged hivatkozásokat tartalmaz, forrásokat használ, egyszóval megbízható referenciákat is mutat, kb. mint egy Wikipédia-oldal.

Nem kell azonban hajtogatnod a kulcsszót, mint a pereces. Alma, alma, piros alma, BUMM. Keresőoptimalizálás orrvérzésig… az összes kulcsszóra?! Na hát ezt most sürgősen felejtsd el! Figyelj inkább a fő kérdésre, amiért valaki az oldaladra megy, és arról beszélj érthetően és természetesen

Link hátán link, hivatkozz – magadra is!

Nemcsak az egyetemi professzorok kedvelt szempontja, hogy mennyi lábjegyzet van egy dolgozatban, hanem a Google is figyeli. Kulcsszó helyett az újfajta keresőoptimalizáláshoz inkább arra összpontosíts, hogy jól megszórd linkekkel a szöveget. 

Csak semmi álszerénység. Lehet, hogy az „öndicséret büdös”, de a robotnak nincs szaglása. Az önhivatkozás sem csak a tudományos körökben divat. Utalj vissza magadra, weboldalad más részeire vagy a blogod előző cikkeire, mint fentebb én is tettem. :)

Na de ne csak saját kútfejedből meríts! Elő a hivatalos adatokkal, statisztikákkal, szakértőkkel. Ne a közmondásos „brit tudósokkal”, hanem valódiakkal.

Használj szinonimákat!

...rokon értelmű szavakat, egyenértékű kifejezéseket, hasonló megfogalmazásokat. :)

Nem, ez nem azért kell, hogy mindent háromszor elmondj, és olvashatatlan legyél, mint az előző mondat. Hanem ahhoz, hogy megtörd az egyetlen kulcsszó régi egyeduralmát. Nem annak a bizonyos MXYZPTLK vagy bármilyen más betűkombinációnak a használatára, hanem a kulcsszavaid értelmére és jelentésére kell figyelned, hogy azt minél többféle szempontból tárgyald a szövegekben.

Tegyél közzé rendszeresen minőségi tartalmakat a honlapodon!

Ez a legfontosabb tanulság. Egy marketinges mondás szándékosan eltúlozva fogalmazza meg ezt az üzentet. Hogyaszongya :„Keresd meg, mi a legértékesebb terméked, és add oda ingyen!” Paradox, ugye?

Persze nem eszik ilyen forrón a kását. De gondolj arra, hogy a következő hatást kell elérned a rendszeres cikkírással, heti egyszeri frissüléssel: „Te jó ég! Ha ez az ember így szórja mindkét kézzel a hasznos infót ingyen, hát akkor milyen értékes lehet nála az, amiért még pénzt is kér?!”

És mit érdemes még megjegyezned ebből az egészből? Azt, hogy az Olvasó számára élvezhető tartalom nélkül ma már nincs SEO (keresőoptimalizálás). Optimalizálj emberekre, és csak utána gondolj a robotokra! Ha így teszel, meglátod, hogy szeretni fognak azok a bizonyos robotok is. 

Olyan ez, mint az aranycsinálás eljárása: „ne gondolj közben a fehér elefántra”, és akkor menni fog!


Ha pedig aggódnál a Facebook aktuális változtatásai miatt, gyere el az erről tartott előadásunkra, és tudd meg, hogy kovácsolhatsz belőle előnyt. 

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...