Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Hogyan ad el az értékesítési szöveg csak címsorokkal?

Mielőtt az értékesítési szöveged bármit is eladna, előbb „el kell adnodˮ olvasóidnak magát az értékesítési szöveget. Más szóval: rá kell venned őket arra, hogy egyáltalán elolvassák. De vajon hogy is néz ki egy olyan cím, ami képes ezt megtenni?

Sokat ígérő, bombasztikus és kattintásvadász? Előnyökkel kecsegtet, vagy találós kérdésekkel piszkálja fel az olvasó kíváncsiságát? Esetleg újdonságokat, híreket közöl az illető területről?

Vagy csak a jó sok felkiáltójelen (!!!) és az olyan, kapabetűkkel kiemelt „varázsszavakonˮ múlik az egész, mint az AJÁNDÉK, az INGYENES és az AKCIÓ? :)

Miről szóljon az értékesítési szöveg címsora

Induljunk el a kályhától! 

Mire való a cím, ha az olvasást olyan csereviszonynak, adok-kapok ügyletnek fogjuk fel, mint amilyen maga az értékesítés is? A válasz: meg kell értetnie az olvasóddal, hogy mit kap cserébe az olvasásnak szentelt értékes idejéért. 

A szövegírás öreg rókái meglehetősen szkeptikusak annak kapcsán, hogy az emberek mennyire hajlandóak olvasni manapság. Kiindulópontnak azt szokták javasolni: „ne feledd, a kutya se kérte, hogy írjál neki!ˮ És akinek ez önmagában még nem lenne eléggé hervasztó, annak ott az a fránya 80/20-as szabály is, ami kimondja, hogy átlagosan 10 emberből 8 olvassa el kizárólag a címet, és 2 „jön továbbˮ veled a szövegbe....

De sebaj, mert az átlagot növelni lehet! Íme, hogyan:

1. Az értékesítési szöveged címe utaljon arra, hogy milyen előnyökben lesz része az olvasónak! Pl. „5 tipp, ami alapján több látogatót hozó címsorokat írhatszˮ

2. Villantsa fel a címed azt, hogy egy kattintás távolságra olyan újdonságok rejlenek, amik eddig nem voltak ismertek a szakterületen! Pl. „Ezek a kulcsszavak működnek a címsorokban legjobban 2018-banˮ

3. Keltse fel már az első érintkezés mondata az olvasó kíváncsiságát, célozva az előnyökre is!  Pl. „Leesik az állad, ha meglátod, mennyire egyszerű ütős címsort írniˮ

A „4 Uˮ elve, avagy a haszontól az egyediségig

Az amerikai AWAI (American Writers & Artists Inc.) értékesítési szövegíró magasiskolája 4 U-ban foglalja össze a titkot:

1. „Utilityˮ, vagyis hasznosság: az értékesítési szöveg címsorának bizonyítania kell az olvasó számára, hogy a tartalom elolvasása praktikusan előnyös lesz.

Gyakorlatias gondolkodók előnyben! Ha megfigyeled a fenti 1–3. példát, közös tulajdonságuk a gyakorlati haszon kiemelése.

2. „Urgencyˮ, azaz sürgősség: a címnek azt kell közvetítenie, hogy rögtön az elolvasása után érdemes kattintani, pl. mert valamilyen újdonságról, időhatáros akcióról, korlátozott készletről, ritkaságról stb. van szó.

3. „Ultra-specificityˮ, lézerpontos konkrétság: mivel a problémamegoldás körül forog szinte minden, de a „mindent megoldóˮ Mekk mesterekben és a mindent gyógyító varázsszerekben (panáceákban) senki sem hisz manapság. 

4. „Unicityˮ mint egyediség: valami kivételes, páratlan és egyedülálló az, amit az olvasás nyomán az érdeklődő megtudhat – ezt kell sugallnia a címnek, hogy kiemelkedjen a manapság mindent elborító reklámzaj áradatából!

Ezek a címtípusok működnek megbízhatóan

1. Leíró címsorok. Mind a keresőmotorok, mind az olvasók számára az a leghasznosabb, ha a sejtelmes-varázsolós, stílusalakzatokban bővelkedő címek helyett konkrét ismertetést kapnak. 

Az előbbi címsorok nem az online-ban, hanem nyomtatásban működnek jobban. Az interneten, ahol az emberek nem „csak úgy olvasgatnakˮ, hanem spéci információkat keresnek, a leírás a nyerő, ami biztosítja az olvasót arról, hogy az általa keresett infó ott van, és csak kattintania kell.

2. A gyakorlati útmutatóba bújtatott értékesítési szöveg, vagyis a „hogyan csináldˮ, „miként érd el 10 lépésbenˮ jellegű cím az a műfaj, amit egyenesen az internetnek találtak ki. Lehet, hogy naiv a kívánság, de kit ne kísértett volna meg az ígéret, hogy néhány szóban megtudhat „mindentˮ, ami ahhoz kell, hogy elérjen valamilyen gyakorlati célt? 

Lehet, hogy az emberi természet lustaságának, és lehet, hogy a gazdasági racionalitás alapelvének köszönhető, ami azt diktálja, hogy minél kisebb erőbefektetéssel minél nagyobb eredményt érjünk el az önérdekkövetés során… De mindenesetre mindenki bukik arra, hogy gyors megoldást kapjon a problémáira!

3. Kérdés vagy felszólítás – egyre megy. Mindkettőben lehet nagyot alkotni, pl. „Szeretnéd megismerni az olvasómágnes címsor titkait?ˮ vagy „Tanuld meg 5 perc alatt, hogy tudsz hatékony címsorokat írni!ˮ 

Ami közös bennük, az nem más, mint a John Caples marketingguru által megfogalmazott szabály, mely szerint „a legjobb címsorok azok, amik az Olvasó hasznából indulnak kiˮ. Az értékesítési szöveg „na, és akkor mi van?” tesztjéről, amivel ennek a szabálynak a betartását bármikor könnyen ellenőrizheted, ebben a cikkben olvashatsz részletesebben.

Mindahányszor úgy érzed, hogy ötlethiány fenyeget, térj vissza erre az alapelvre, és válaszold meg a Caples által javasolt kérdést: „milyen előnyöm származik Nekem ebből?ˮ – lehet, hogy nem tűnik túl fantáziadúsnak és eredetinek, de a vicc az, hogy a szellemeskedő, szójátékos reklámok által uralt jelenlegi terepen is garantáltan jobban teljesítő sort fogsz írni, mint a mezőny 80%-a!

Ha nem a jópofizás, hanem az eladás érdekel, villámgyorsan fejlődhetsz velünk az értékesítési szövegírás terén!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...