Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Sejtheted, nem eszik olyan forrón a kását. Pánik helyett lássuk előbb Zuckerberg nyilatkozatát. Lényege az, hogy továbbra is pontosan tudatában van annak, mi tette az általa alapított közösségi oldalt sikeressé. A szeretteinkkel és nem a külöféle vállalatok és márkák képviselőivel való kommunikáció lehetősége. Ehhez képest a személyes hírfolyamokból egyre inkább kiszorítják üzeneteiket a kreatívok által előállított profi tartalmak.

Hogyan jutottunk ide? Elsősorban a videomarketinges megoldások térhódítása által. A nyilvános tartalmaknak ez a kategóriája ugrott mennyiségben a legtöbbet az elmúlt időszakban. De egyébként is: a közösségi média egyre több nyilvános tartalommal telik meg, és kezdi elveszíteni privát jellegét.

Zuckergerg közelebbről meg nem nevezett tudományos kutatásokra hivatkozik, melyek szerint jóllétünket az ismerőseinkkel való facebookos kapcsolattartás támogatja, amit a marketing túlsúlya a hírfolyamunkban veszélyeztetni kezdett. 

A fordulat lényege ezért az lesz, hogy a Facebook többé nem elsősorban abban fog segíteni a felhasználónak, hogy releváns tartalmakat ajánl a figyelmébe a közösségi média mint Nagy Testvér által részletesen megismert és elemzett érdeklődési köre alapján. Ehelyett inkább az „értelmesebb társas interakciókat” segíti majd elő ezentúl.

Na bumm. Eddig a bombhír. Hogyan fordítsuk ezt le emberi nyelvre? Drágul a reklám? :)

Csak semmi pánik! Három új szabály a közösségi média profithozó használatához

Nos, nem feltétlenül kell kedvedet szegje a váratlan bejelentés. Elsősorban egyfajta hangsúlyváltásról van szó: hirdetések helyett a személyes kapcsolatok jönnek elő a hírfolyamban, valamit azoknak a Facebook-csoportoknak a tartalmai, amelyeknek tagja a felhasználó. Ez pedig máris jól körvonalazza a közösségi média használójával mint fogyasztóval kialakítandó kapcsolatod irányát. 

Mi a recept? Rendszeres, de minél kevésbé agresszív, minőségi tartalmakra összpontosító kommunikációddal kell „megszelídítened”, és néhány szellemes ötlet, ajándékozás, versenyeztetés és egyéb marketinges szakmai fogás segítségével lehetőleg a csoportod tagjává kell tenned a célszemélyeket.

Nagyon fontos: a „rendszeres” nem jelenti azt, hogy a mennyiségre kell menned. A kiáramlás egyszerű növelése helyett, amiben a nagy számok törvénye alapján bízhat az ember, az újabb alapszabályok a következők lesznek: 

1. Ne spamelj, hanem problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz! 

Apropó „szerethetőség” mint a közösségi siker kulcsa: ha annak idején esetleg elmulasztottad volna, pótold be ennek a stratégiának a megismerését ezzel a blogcikkünkkel! 

2. Figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy mire kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Ezt az irányt kell követned, vagyis erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

3. Ne csak egyirányú kommunikációt folytass, hanem inkább arra használd ezután a Facebookot, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj! 

Végül pedig még egy baráti jótanács. Említettem a videós tartalmak elburjánzását. Ez most a sláger, és ha lépést akarsz tartani a trendekkel akkor nyomatnod kell. Ha pedig lehetőleg egy lépéssel előttük akarsz járni – legalább a hazai közegben –, akkor az élő videó az, amire a legjobban érdemes rámenned. Megjósoltuk már ezt is annó? Meg bizony. :) Nézd csak meg részletesebben ebben az írásban!

Egyszóval továbbra is van itt tengernyi lehetőség. Csak egy kis találékonyságra lesz szükséged, és persze mi is segítünk. 

Több tippre vágysz, hogy miként kerüld meg minőségi tartalmak által az üzleti kommunikációd elé emelt legújabb gátakat? Töltsd le az elektronikus könyvünket, aminek alapján továbbra is akár első számú marketingeszközödként működhet a közösségi média!

 

 

További bejegyzések

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...

Színekkel teli marketing eszközök

A szívedben a színek kívülről is látszanak.”

A héten botlottam ebbe a mondatba, amely tökéletesen megfogta a lényegét annak, hogy miért fontos láttatnod az egyéniségedet. Nem csak a magánéletben, de az üzleti tevékenység során is kiváló marketing eszközök lehetnek a színek. Az alábbi összeállításban megmutatom Neked, hogy milyen hatást válthatsz ki a marketing eszközök és a színek együttes használatával.

Olvasom tovább...

Jöhet végre a kulturált kommentek ideje a Facebook kommunikációban

Téged is bosszantanak azok a kommenthuszárok, akik értékes véleménynyilvánítás vagy kommunikáció helyett mások posztjait és hozzászólásait trollkodva és veszekedéseket generálva élik mindennapjaikat a közösségi oldalakon?

Úgy tűnik, hogy a Facebook is megelégelte az offenzív trollkodást az oldalán. Lépéseket tettek ugyanis a konzekvens kommentek előtérbe helyezésére, a nem titkolt cél ezzel egy élhető online kommunikációs kultúra kialakítása.

Olvasom tovább...

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...