Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Az év első közösségi média forradalma: változik a Facebook

Előnyödre vagy hátrányodra van a közösségi média éllovasa által beharangozott fordulat? Attól függ, melyik oldalon állsz: hirdetni szeretnél, vagy inkább minden vágyad az, hogy békén hagyjanak, mert a családoddal, barátaiddal való kommunikációra szereted használni a Facebookot.

Mark Zuckerberg friss, pár napos bejelentése alapján ezután a felhasználók hírfolyamát a barátaik és családtagjaik bejegyzései fogják uralni, mert a Facebook idéntől korlátozni fogja a hirdetéseket, reklámokat.

Tyűha! Vajon akkor mi, szövegírók és tartalomgyárosok már készülhetünk is szakmát váltani?

Mi lesz a közösségi média marketinges használatával?

Sejtheted, nem eszik olyan forrón a kását. Pánik helyett lássuk előbb Zuckerberg nyilatkozatát. Lényege az, hogy továbbra is pontosan tudatában van annak, mi tette az általa alapított közösségi oldalt sikeressé. A szeretteinkkel és nem a külöféle vállalatok és márkák képviselőivel való kommunikáció lehetősége. Ehhez képest a személyes hírfolyamokból egyre inkább kiszorítják üzeneteiket a kreatívok által előállított profi tartalmak.

Hogyan jutottunk ide? Elsősorban a videomarketinges megoldások térhódítása által. A nyilvános tartalmaknak ez a kategóriája ugrott mennyiségben a legtöbbet az elmúlt időszakban. De egyébként is: a közösségi média egyre több nyilvános tartalommal telik meg, és kezdi elveszíteni privát jellegét.

Zuckergerg közelebbről meg nem nevezett tudományos kutatásokra hivatkozik, melyek szerint jóllétünket az ismerőseinkkel való facebookos kapcsolattartás támogatja, amit a marketing túlsúlya a hírfolyamunkban veszélyeztetni kezdett. 

A fordulat lényege ezért az lesz, hogy a Facebook többé nem elsősorban abban fog segíteni a felhasználónak, hogy releváns tartalmakat ajánl a figyelmébe a közösségi média mint Nagy Testvér által részletesen megismert és elemzett érdeklődési köre alapján. Ehelyett inkább az „értelmesebb társas interakciókat” segíti majd elő ezentúl.

Na bumm. Eddig a bombhír. Hogyan fordítsuk ezt le emberi nyelvre? Drágul a reklám? :)

Csak semmi pánik! Három új szabály a közösségi média profithozó használatához

Nos, nem feltétlenül kell kedvedet szegje a váratlan bejelentés. Elsősorban egyfajta hangsúlyváltásról van szó: hirdetések helyett a személyes kapcsolatok jönnek elő a hírfolyamban, valamit azoknak a Facebook-csoportoknak a tartalmai, amelyeknek tagja a felhasználó. Ez pedig máris jól körvonalazza a közösségi média használójával mint fogyasztóval kialakítandó kapcsolatod irányát. 

Mi a recept? Rendszeres, de minél kevésbé agresszív, minőségi tartalmakra összpontosító kommunikációddal kell „megszelídítened”, és néhány szellemes ötlet, ajándékozás, versenyeztetés és egyéb marketinges szakmai fogás segítségével lehetőleg a csoportod tagjává kell tenned a célszemélyeket.

Nagyon fontos: a „rendszeres” nem jelenti azt, hogy a mennyiségre kell menned. A kiáramlás egyszerű növelése helyett, amiben a nagy számok törvénye alapján bízhat az ember, az újabb alapszabályok a következők lesznek: 

1. Ne spamelj, hanem problémamegoldó, hasznos tippekkel segítsd a felhasználót, és szerethető tartalmakkal édesgesd magadhoz! 

Apropó „szerethetőség” mint a közösségi siker kulcsa: ha annak idején esetleg elmulasztottad volna, pótold be ennek a stratégiának a megismerését ezzel a blogcikkünkkel! 

2. Figyelj minden eddiginél jobban arra, hogy mire kapsz választ, mire reagálnak az emberek! Ezt az irányt kell követned, vagyis erősítsd azt, ami a reakciók száma és minősége alapján a legjobban működik.

3. Ne csak egyirányú kommunikációt folytass, hanem inkább arra használd ezután a Facebookot, hogy meghallgass, válaszolj és reagálj! 

Végül pedig még egy baráti jótanács. Említettem a videós tartalmak elburjánzását. Ez most a sláger, és ha lépést akarsz tartani a trendekkel akkor nyomatnod kell. Ha pedig lehetőleg egy lépéssel előttük akarsz járni – legalább a hazai közegben –, akkor az élő videó az, amire a legjobban érdemes rámenned. Megjósoltuk már ezt is annó? Meg bizony. :) Nézd csak meg részletesebben ebben az írásban!

Egyszóval továbbra is van itt tengernyi lehetőség. Csak egy kis találékonyságra lesz szükséged, és persze mi is segítünk. 

Több tippre vágysz, hogy miként kerüld meg minőségi tartalmak által az üzleti kommunikációd elé emelt legújabb gátakat? Töltsd le az elektronikus könyvünket, aminek alapján továbbra is akár első számú marketingeszközödként működhet a közösségi média!

 

 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...