2018-as közösségi média trendek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

2018-as közösségi média trendek

2018-as közösségi média trendek

Ha valaki esetleg még kételkedne a közösségi média valóságalakító erejében, elegendő felidéznie a tavalyi amerikai elnökválasztás esetét. A várt eredmény feje tetejére állításában a Facebooknak oroszlánrésze volt. Sokan még most is felróják Zuckerbergnek, hogy olyan álhírek terjedését tette lehetővé, amik a most a Fehér Házban csücsülő győztesnek kedveztek. (Erről annak idején itt írtunk részletesebben.)

Idén „fokozódik a helyzetˮ a közösségi média fórumain

Méghozzá nem csupán arról van szó, hogy a hírek özönében az átlagfelhasználó számára egyre nehezebbé válik megkülönböztetni a valódi információt a szándékos megtévesztéstől.
Emellett a minőségi szempont mellett ott a puszta mennyiség is, ami máris lehengerlő, és ami a gyakorlatban azzal a következménnyel jár majd, hogy egyre nehezebb lesz lekötni a felhasználók figyelmét, nem is beszélve arról, hogy rávegyük őket a visszatérésre, elidőzésre, esetleg vásárlásra.

Kiéleződik tehát a harc, amit több fronton egyszerre kell vívnod 2018-ban az online üzleti kommunikáció terén!

Egyrészt Google-re kell optimalizálnod a weboldalad tartalmát, hogy szeressék és ajánlják a keresőmotorok. Másrészt olyan mérnökien pontos hirdetéseket kell szerkesztened, amik a megfelelő felhasználóknál épp a megfelelő pillanatban landolnak, akár a Google Adwords, akár a Facebook a kedvenced, ha kampányolni készülsz. 

Harmadrészt nem szabad megfeledkezned a már az online marketing kezdeteitől érvényes módszerről: ajándék letöltések, díjmentesen felkínált csalitermékek és általában a közkinccsé tett értékes tartalom segítségével e-mail adatbázist kell építened, hogy ne legyél védtelenül kiszolgáltatva a Google- és a Facebook-algoritmusok kénye-kedvének, amik vagy megjelenítenek a felhasználók számára, vagy nem.

Továbbra is érvényes az a szabály is, ami előírja, hogy semmilyen más platformba nem érdemes több tartalmat, időt és pénzt fektetned, mint a sajátodba. Mert például Zuckerberg döntéseit, amiken könnyen elúszhatnak a Facebook-oldaladra fordított erőfeszítéseid, továbbra sem fogod tudni befolyásolni. A helyes stratégia így még a közösségi média intenzív használata mellett is az marad, ha az általad megcélzott felhasználók végső rendeltetési helye, a terelés végpontja a saját weboldalad, ami felett teljes kontrollod van, és ahol meggyőzheted őket arról, hogy előfizessenek a hírleveledre.

Etesd a tartalomfalókat!

Sokszor hallhattad tőlünk, hogy mobilra kell optimalizálnod, mert az okostelefonok és a kényelmes mobil netezést kínáló díjcsomagok ma már gyakorlatilag mindenki számára elérhetőek. Ezenfelül a célközönséged tagjai sem otthon, a karosszékben ülve különítenek majd el zavartalan időt esténként arra, hogy végre felkeressék a honlapodat, hanem csak mintegy mellékesen, mozgás közben, jártukban-keltükben juthatsz eszükbe valamiről (feltéve, ha szerencséd van).

Ez a mobilra való optimalizálás azonban nemcsak a honlapod dizájnját, képi elrendezését kell érintse a jövőben, hanem az üzeneteid közvetítési módját is. A kilométeres cikkek a mobilképernyőn még hosszabbnak és így nehezebben olvashatónak tűnnek a felhasználók számára, úgyhogy nagyrészt a közösségi média által diktált rövidebb forma lesz az irányadó – legalábbis a jelenlegihez hasonló, feltáró-elemző szövegek kivételével. 

A közösségi média térhódításával függ össze az a jelenség is, hogy a feltöltött tartalmak egyre gyorsabban elavulttá válnak. A tavaly ősszel csupán Európán belül 50 millió egyedi felhasználót elért Snapchat modellje mérvadó. Ez az új közösségi média platform sikerét éppen annak köszönheti, hogy beépíti önmagába a mulandóságot és a folyamatos frissülés követelményét: az itt közölt fényképek és videók csupán 24 órán át elérhetőek, és ettől a mesterséges korlátozástól tűnnek még kívánatosabbnak. 

Nem az örökkévalóságnak dolgozunk

Természetesen az üzleti kommunikációban és a marketingben is hosszú távon kell gondolkodnunk, de a tartalomelemek egyszeri, amortizálódásnak kitett, „itt és mostˮ jellegűek.

Hogy is mondta a pop art meghatározó művésze, Andy Warhol még a 60-as években? „A jövőben mindenki híres lesz 15 percre.ˮ Ezt a 15 percedet kell kiharcolnod idén a közösségi média segítségével is egy mindinkább „figyelemzavarosˮ, türelmetlen közönség megszólítása által.

A legjobb stratégia erre a folyamatos frissítés, vagyis a „tartalomfalók etetéseˮ, illetve a live tartalmak lesznek. Ha igazán naprakész benyomást akarsz kelteni, akkor gondolkodjál el már most azon, hogy miként építhetnéd be marketinges fegyvertáradba az élő közvetítést, a livestreamet!

Apropó, olvastad már a legújabb trendeket felsorakoztató elektronikus könyvünket? Töltsd le az Élet a Facebookon túl című trendkalauzt ezen a linken, hogy időszerű útmutatód legyen idénre a közösségi média használatához!

Szuper előrelátó olvasóink pedig már regisztrálhatnak a márciusi, Facebookról szóló ingyenes előadásunkra. Hogy szegény FB-ot se hagyjuk ki a buliból. :)
 

 

 

 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...