Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Korán kelők előnyben: 5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Most érdemes felkészülnöd a szezonok szezonjára az alábbi 10 karácsonyi kampány ötlet alapján, hogy novembertől már csak a megrendelésekkel foglalkozz.

1. A legjobb kampány ötlet: az ajándékozás

Te milyen e-mailt nyitsz meg szívesebben? Aminek a tárgysora vásárlásra buzdít, vagy ami ajándékot kínál? Na ugye. 

Karácsonyra különösen stílszerű az ajándékozásból kiindulni, ezért küldj jó előre ajándék lehetőséget felajánló levelet a listádra a tukmálós ízű akciózás helyett, mert ez jobban hozza a karácsony hangulatát. 

Bónusz haszonnal jár, ha ajánlatodat még inkább személyre szólóvá teszed azzal, hogy egy kis érzelmet csempészel bele. Utalhatsz pl. a címzetthez fűzödő egész éves kapcsolatodra, a márkád és az ügyfél közös történetére vagy más egyéni mozzanatra, ami megdobbantja a szívet

Ha karácsonykor el akarsz adni, akkor a kampány ötlet ne az árleszállításon, hanem a törzsvásárlóidnak kijáró figyelmességen alapuljon!

2. Könnyítsd meg az ügyfeleid dolgát!

Nem kell az ember mogorva zöld szörny, Grincs legyen ahhoz, hogy ne szeresse a karácsonyt – különösen azt a részét, ami az áruházakban való, izzadságszagú tolongással és a vásárlás egyéb kellemetlenségeivel függ össze. 

5 tuti kampány ötlet karácsonyra

Hátradőlős karácsonyt tudsz biztosítani? Nyert ügyed van, mert ezt viszont garantáltan mindenki szereti, még akkor is, ha egyébként fenyőallergiás. Ehhez kínálhatsz stílszerűen előcsomagolt és jó előre leszállított terméket, ajándékötleteket vagy más gyakorlatias segítséget azok számára, akiknek a karácsony stresszt jelent.

Ez esetben nem a lágyabb érzelmi húrokat kell pengetned, mint az 1. kampány ötlet esetében, hanem az akciód által felkínált, tehermentesítő és kapkodásgátló segítség előnyeit érdemes hangsúlyozni.

3. Digitalizáld az ajándékozást!

Hogyan lehet lefordítani a hagyonányos karácsonyi szokásokat az online üzleti kommunikáció nyelvére? Ez az a kérdés, amiből bármelyik sikeres karácsonyi kampány ötlet kiindul. 

Itt van például rögtön az online ajándékozás, ami összegyúrja az előző két tippet. Tedd lehetővé a karácsonyfa körüli csomagcsere digitális változatát, és imádni fognak azok a nagyvonalú lelkek, akik távol élő ismerőseiket, rokonaikat is számon tartják.

4. Keresőoptimalizálj karácsonyra!

Még akkor is, ha egyébként első vagy a Google találati listáján a kulcsszavaidra, érdemes olyan szövegekkel tarkítanod a weboldaladat, amik a top keresések „karácsonyosított” változatára adnak választ. 

Minimum egy karácsonyi hangulatot árasztó értékesítési szöveg, érkezőoldal kötelező, és sokkal fontosabb, mint a fenyőgallyat kitetenni a logód fölé. Ez is éreztetni fogja az érdeklődőkkel, hogy valami trendit, az idei karácsony szelleméhez  igazodót tesznek, ha nálad vásárolnak.

Ha tetszik ez a kampány ötlet, akkor itt lepheted meg magad egy kis karácsonyi SEO-val (a „search engine optimization”, vagyis az alkalomra keresésoptimalizált tartalmak ajándékával)! 

5 tuti kampány ötlet karácsonyra

5. Ne (csak) a terméket add el, hanem a márkádat!

Ha van valami, amit az igényesebb vásárlók nem szívelnek, hát akkor az az, ha úgy érzik, hogy karácsonykor pénztárcájukra halászó ajánlattevők özönlenek rájuk, akik ráadásul  a spórlási vágyat tekintik életük legfőbb mozgatórugójának.

Rakj össze már októberben olyan kampányt, ami jelessel megy át az „ezt bolond lennél kihagyni” teszten, vagyis: alkalmas arra, hogy veszteségérzetet keltsen azokban, akik nem élnek az ajánlattal. 

De itt jön a lényeg: a Hozzád intézett kihívásom az, hogy ezt most ne az árra alapozd!

Az „őrületes leárazás” helyett pozicionáld úgy a márkádat, mint ami egy kívánatos életstílust fejez ki, és egy általánosabb, magasabb eszményhez kapcsolódik (pl. luxus, csábító vonzerő, kaland stb.). Mert erről legalábbis az ünnepi szezonban, a lótás-futással töltött 2017-es év után mindenki úgy ítéli, hogy végre megérdemli, és igaza is van.

Ha ilyen pozitív eszményekkel társítod a márkádat, ez rögtön kimozdítja az érdeklődőket abból a méricskélő-takarékos hozzáállásból, amikor dekára azonos előnyöket kínáló ajánlatokat hasonlítanak össze, hogy a legolcsóbbat válasszák közülük, és ehelyett inkább a képzeletükre hatva tartósan vonzani kezdik őket az ajánlatod és a céged felé.

Nem csak karácsonykor, hanem az év többi részében is tarolni szeretnél az akcióiddal? Ezt az új könyvet ne hagyd ki, ha jól jönne még több kampány ötlet!
 

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...