Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Könyvajánló: Rokonszenves közösségi média

Dave Kerpen, a Likeable Social Media (Rokonszenves közösségi média) szerzője azt javasolja, hogy a szerethetőségre alapozd a marketingstratégiádat. Vajon igaza van?
 

Mire való a közösségi média – és mire nem?

18 módszert mutat be a könyv, és mindegyik tanulsága ugyanaz. A közösségi média nem a kemény eladás terepe, ahol a push marketing, a terméket az ügyfélre „rátoló”, tukmáló eladás működik. 
 
Egészen más az, amire kitalálták. Mégpedig a közönséged megpuhítása, megismerése, az irántad való rokonszenv felkeltése. Itt nem csupán a kommunikáció mennyisége, hanem a minőség, tehát a kommunikáció irányai is fontosak. Konkrétabban: kétirányú kommunikációt kell fenntartanod, beszélgetésbe kell bocsátkoznod a célpiacoddal.
 

Ha el akarsz adni, legyél szerethető!

Dave egy kis történettel indítja a könyvét, ami rögtön segít ráérezni a lényegre.
 
6 órás repülőút után már 1 órája rostokolt az akkoriban legtrendibb Las Vegas-i hotel, az Aria recepciójánál, amikor előhúzta a BlackBerry-jét, hogy hangot adjon a csalódottságának:
 
 „Egyetlen vegasi hotel sem ér meg ilyen hosszú várakozást. 1+ órája várok az Ariánál :(
 
Már önmagában is figyelemreméltó: két perc múlva érkezett Twitteren a válasz az Aria fő versenytársától, a Rio Hoteltől. Na és mit írtak? Még véletlenül sem azt, hogy:  
 
Gyere át, nálunk nincs sor!
 
Mint Dave írja, az üzenet inkább bosszantotta volna, mert a személyre szóló figyelemnek ez a nyomulós (push marketing) formája az internetes zaklatók stílusa, ami a hatás-ellenhatás elve alapján nem vonzalmat gerjeszt, hanem taszít.
 
A Rio rövid üzenetét tanítani lehetne:
 
Sajnáljuk, hogy ilyen rossz tapasztalatban volt részed. Remélhetőleg a kiruccanásod hátralevő része sokkal jobban sikerül!
 
Ez esetben a közösségi média nem a tukmáló eladásra, hanem arra szolgált, hogy a cég meghallgassa, illetve fogékonyságot és együttérzést (empátiát) tanúsítson a megfelelő ember iránt a megfelelő időben és helyen. 
 

Meghallgat – együttérez – válaszol

Ez a nyerő képlet. Dave esetében, aki a következő vegasi útja alkalmával már a Riót választotta, egy pár száz karakter hosszú Twitter-üzenet 600 dollár értékű eladáshoz vezetett. 
 
De ez még semmi. Még mielőtt a Rióhoz megérkezett volna, Dave a Facebookján lájkolta a hotel oldalát, és így 3 500 ismerőse tudomására hozta, hogy kedveli ügyfélbarát hozzáállásukat, reszponzív (válaszolásra készenlétben álló) magatartásukat.
 

Szimpátia vs. reklámbüdzsé

Ha Te hotelt keresel, babakocsit szeretnél vásárolni, vagy egy megbízható fogorvos után böngészel, kinek hinnél inkább? 
 
A fizetett reklámoknak, amik csak a cég marketingre szánt büdzséjéről árulkodnak? Vagy a barátaid érdek nélküli ajánlásának, amit a közösségi média közvetít feléd?
 
Na ugye. Hát röviden ezért és így érdemes ügyfélszerzésre használni a Facebookot, a Twittert és társait.
 

Bizalomépítés felsőfokon

Kedvet kaptál a lehetséges ügyfeleied rokonszenvének felkeltéséhez, ugyanakkor a szakértelmedet is kommunikálni szeretnéd a piacnak? Nézd meg itt, hogyan használható szakértői státuszépítésre a közösségi média!
 

 

 

 

 

 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...