Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

A különböző közösségi média felületek különböző célcsoportot szólítanak meg. Ha pontosan tudjuk, hogy a saját termékünk / szolgáltatásunk kit céloz meg, ki tudjuk választani a számunkra megfelelő közösségi felületet.


Ahogy az a fenti ábrán is jól látható érdemes kihasználni a Pinterest lehetőségeit, hiszen aktív felhasználói réteggel rendelkezik.
 
A Pinterest felhasználók – a Facebookkal ellentétben -  nem kapcsolattartásra használják a felületet hanem ihletgyűjtésre.
Nézzünk egy példát: Amennyiben lakberendező cégünk van, szinte számunkra teremették ezt a remek felületet. Az átlagos Pinterest felhasználó ugyanis imád lakásfelújítással, kreatív ötletekkel kapcsolatos képeket nézegetni és „pinelni”, azaz megosztani.

Nézzük, hogy hogyan használhatjuk ki a Pinterestben rejlő lehetőségeket!

Legelső lépésként mindenképpen hozzunk létre céges profilt egyrészről hiszen professzionális hatást kelt, másrészről pedig sokkal könnyebb lesz a kapott statisztikákkal dolgozni.
 
Használhatjuk ezt a közösségi média felületet egyfajta termékbemutató katalógusként, adhatunk kreatív tippeket a követőinknek. Kiemelten fontos, hogy nagy felbontású képeket tegyünk közzé, illetve érdemes hangsúlyt fektetni a linkek használatára, ezzel a saját weboldalunkra terelve a forgalmat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel hiszen például az Instagramon nem tudunk linket elhelyezni képeink alá, csak a profilba.

Összefoglalva néhány gyakorlati tanács

1.    Posztoljunk rendszeresen. Naponta 1-2 kép feltöltése nem emészt fel sok időt, ugyanakkor fantasztikus eredményeket érhetünk el a rendszerességgel.
2.    Magas minőségű, igényes képeket töltsünk fel. Ne legyen pixeles, homályos.
3.    Használjunk linkeket! Tereljük a felhasználókat a saját weboldalunkra, ahol tovább tudnak tájékozódni vagy akár vásárolni is.
4.    Szerezzük új követőket! Ehhez fontos, hogy hasznos tartalmat osszunk meg illetve, hogy minél jobban meghatározzuk a kategóriánkat.
5.    Hozzunk létre különböző táblákat. Ha maradunk a lakberendező példánál akkor készíthetünk egy táblát a konyhának, egyet a nappalinak és egyet a hálószobának.

Naponta 1-2 kép, megfelelő linkek elhelyezése, valamint a látogatók terelése már elég ahhoz, hogy sikeresen kihasználjuk a Pinterest adta lehetőségeket és elérjük a célcsoportunkat.

A közösségi média más terepe is érdekel? Kérd díjmentes Linkedin tanfolyamunkat.

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...