Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

A különböző közösségi média felületek különböző célcsoportot szólítanak meg. Ha pontosan tudjuk, hogy a saját termékünk / szolgáltatásunk kit céloz meg, ki tudjuk választani a számunkra megfelelő közösségi felületet.


Ahogy az a fenti ábrán is jól látható érdemes kihasználni a Pinterest lehetőségeit, hiszen aktív felhasználói réteggel rendelkezik.
 
A Pinterest felhasználók – a Facebookkal ellentétben -  nem kapcsolattartásra használják a felületet hanem ihletgyűjtésre.
Nézzünk egy példát: Amennyiben lakberendező cégünk van, szinte számunkra teremették ezt a remek felületet. Az átlagos Pinterest felhasználó ugyanis imád lakásfelújítással, kreatív ötletekkel kapcsolatos képeket nézegetni és „pinelni”, azaz megosztani.

Nézzük, hogy hogyan használhatjuk ki a Pinterestben rejlő lehetőségeket!

Legelső lépésként mindenképpen hozzunk létre céges profilt egyrészről hiszen professzionális hatást kelt, másrészről pedig sokkal könnyebb lesz a kapott statisztikákkal dolgozni.
 
Használhatjuk ezt a közösségi média felületet egyfajta termékbemutató katalógusként, adhatunk kreatív tippeket a követőinknek. Kiemelten fontos, hogy nagy felbontású képeket tegyünk közzé, illetve érdemes hangsúlyt fektetni a linkek használatára, ezzel a saját weboldalunkra terelve a forgalmat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel hiszen például az Instagramon nem tudunk linket elhelyezni képeink alá, csak a profilba.

Összefoglalva néhány gyakorlati tanács

1.    Posztoljunk rendszeresen. Naponta 1-2 kép feltöltése nem emészt fel sok időt, ugyanakkor fantasztikus eredményeket érhetünk el a rendszerességgel.
2.    Magas minőségű, igényes képeket töltsünk fel. Ne legyen pixeles, homályos.
3.    Használjunk linkeket! Tereljük a felhasználókat a saját weboldalunkra, ahol tovább tudnak tájékozódni vagy akár vásárolni is.
4.    Szerezzük új követőket! Ehhez fontos, hogy hasznos tartalmat osszunk meg illetve, hogy minél jobban meghatározzuk a kategóriánkat.
5.    Hozzunk létre különböző táblákat. Ha maradunk a lakberendező példánál akkor készíthetünk egy táblát a konyhának, egyet a nappalinak és egyet a hálószobának.

Naponta 1-2 kép, megfelelő linkek elhelyezése, valamint a látogatók terelése már elég ahhoz, hogy sikeresen kihasználjuk a Pinterest adta lehetőségeket és elérjük a célcsoportunkat.

A közösségi média más terepe is érdekel? Kérd díjmentes Linkedin tanfolyamunkat.

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...