Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Pinterest tippek, hogy a közösségi média erejét kihasználd

Mára már a legtöbb vállalkozás számára egyértelművé vált a közösségi média ereje, azonban az esetek túlnyomó többségében még mindig a Facebookot tekintik az egyetlen lehetőségnek. Érdemes azonban jobban körbenézni a kihasználható felületek között hiszen a LinkedIn, Instagram vagy a Pinterest is óriási közönséget tud megszólítani.
 

Miért éppen a Pinterestet válasszuk a közösségi média oldalak hada közül?

A különböző közösségi média felületek különböző célcsoportot szólítanak meg. Ha pontosan tudjuk, hogy a saját termékünk / szolgáltatásunk kit céloz meg, ki tudjuk választani a számunkra megfelelő közösségi felületet.


Ahogy az a fenti ábrán is jól látható érdemes kihasználni a Pinterest lehetőségeit, hiszen aktív felhasználói réteggel rendelkezik.
 
A Pinterest felhasználók – a Facebookkal ellentétben -  nem kapcsolattartásra használják a felületet hanem ihletgyűjtésre.
Nézzünk egy példát: Amennyiben lakberendező cégünk van, szinte számunkra teremették ezt a remek felületet. Az átlagos Pinterest felhasználó ugyanis imád lakásfelújítással, kreatív ötletekkel kapcsolatos képeket nézegetni és „pinelni”, azaz megosztani.

Nézzük, hogy hogyan használhatjuk ki a Pinterestben rejlő lehetőségeket!

Legelső lépésként mindenképpen hozzunk létre céges profilt egyrészről hiszen professzionális hatást kelt, másrészről pedig sokkal könnyebb lesz a kapott statisztikákkal dolgozni.
 
Használhatjuk ezt a közösségi média felületet egyfajta termékbemutató katalógusként, adhatunk kreatív tippeket a követőinknek. Kiemelten fontos, hogy nagy felbontású képeket tegyünk közzé, illetve érdemes hangsúlyt fektetni a linkek használatára, ezzel a saját weboldalunkra terelve a forgalmat. Érdemes élni ezzel a lehetőséggel hiszen például az Instagramon nem tudunk linket elhelyezni képeink alá, csak a profilba.

Összefoglalva néhány gyakorlati tanács

1.    Posztoljunk rendszeresen. Naponta 1-2 kép feltöltése nem emészt fel sok időt, ugyanakkor fantasztikus eredményeket érhetünk el a rendszerességgel.
2.    Magas minőségű, igényes képeket töltsünk fel. Ne legyen pixeles, homályos.
3.    Használjunk linkeket! Tereljük a felhasználókat a saját weboldalunkra, ahol tovább tudnak tájékozódni vagy akár vásárolni is.
4.    Szerezzük új követőket! Ehhez fontos, hogy hasznos tartalmat osszunk meg illetve, hogy minél jobban meghatározzuk a kategóriánkat.
5.    Hozzunk létre különböző táblákat. Ha maradunk a lakberendező példánál akkor készíthetünk egy táblát a konyhának, egyet a nappalinak és egyet a hálószobának.

Naponta 1-2 kép, megfelelő linkek elhelyezése, valamint a látogatók terelése már elég ahhoz, hogy sikeresen kihasználjuk a Pinterest adta lehetőségeket és elérjük a célcsoportunkat.

A közösségi média más terepe is érdekel? Kérd díjmentes Linkedin tanfolyamunkat.

További bejegyzések

5G, a kommunikáció nem túl távoli jövője. De hova tartunk?

A mobilon zajló kommunikáció sokat fejlődött az elmúlt három évtizedben, amióta az első (akkor még fél tégla méretű) kütyükkel kezdtünk babrálni.

A kommunikáció hajdanán még jóval szerényebb volt a mostani változathoz képest, főként a telefonálás volt az egyetlen funkció, amire használhattad a mobilodat, később vált csak elérhetővé a hangposta és az sms funkciók. Emellett nem volt ekkora készülék és kiegészítő kínálat sem, mint manapság, amikor egymást érve adják ki az újabb és újabb eszközcsodákat.

Olvasom tovább...

Mitől lesz hiteles a blog írás a közönséged számára?

Amikor meglátod ezt a két szót: blog írás, sok dolog ugrik be róla.

Valaki ír valamit. Az interneten. Többször egymás után. Lehet üzleti kommunikációs eszköz vagy hobbikellék. Vagy útinapló szemet gyönyörködtető, földi paradicsomokról. Kimért és hivatalos, esetleg könnyed és játékos. Kedélyeket borzoló, talán álomba ringató.

Olvasom tovább...

Hogyan válnak vállalkozásod hasznára a negatív Facebook vélemények?

A Facebook vélemények varázslatos bája abban rejlik, hogy ezekben bárki kedvére kifordulhat önmagából (vagy épphogy valódi önmagát adhatja), látszólag következmények nélkül. Ha jobban belegondolsz, itt egyfajta fejlődési tendencia fedezhető fel, mert 10 éve az emberek még a chat oldalakon, egy nicknév oltalmában tették meg ugyanezt.

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.05.28.
  • Marketing

Móka és kommunikáció a Könyv 2019 konferencián

Rengeteg kiváló ember gyűlt össze múlt szombaton a 2019-es Könyv konferencia rendezvényen, ahol az inspiráció, a kommunikáció és a marketing került fókuszba. Ha részt vettél az eseményen, számos érdekes előadással, kiváló szakemberekkel és vidám hangulattal találkozhattál.

Olvasom tovább...