Miért buknak sokan az online kommunikáción

Miért buknak sokan az online kommunikáción

Miért buknak sokan az online kommunikáción

...avagy hogyan lehet milliókat eltapsolni eredményes online kommunikáció nélkül. A recept egyszerű! 

Akár a weboldaladra érkező rekordszámú látogató ellenére is nulla lehet az eredmény, ha letesztelt webszövegekkel és értékes tartalommal csordultig teli weboldal helyett a fizetett hirdetéseket, hagyományos ügyfélcsalogatást helyezed előtérbe.

Nézzük csak közelebbről, hogy a nagydobra vert (és költséges) hirdetősdi miért nem működik tudástárként működő, SEO-zott (search engine optimization, vagyis keresőoptimalizált) honlap nélkül!
 

Online üzleti kommunikáció a reklámimmunitás korában

Minél hangosabban kiabálni, hogy minél többen észrevegyenek: ez volt a vevőszerzés régebbi, logikus receptje. Egészen addig, amíg mindenki el nem kezdett kiabálni – olyannyira, hogy ma már az óriásplakát és a hangosbemondó sem elég, hogy üzeneted kihallatszodjon a reklámzajból.

A célpiacod szereplői pedig már akkora figyelmi teher alatt élnek, hogy hovatovább immunissá váltak az őket megcélzó, drágán megfizetett hirdetésekre. Ez utóbbiak ára persze egyre feljebb kúszik, miközben mindhiába hajkurásszák a régebbi hatást.

Holott az online marketingben ma már rég nem azoké a pálya, akik „szélesvásznú”, hollywoodi szuperprodukciókkal nyomulnak, hanem a hiteles és ötletes embereké, akik percek alatt belopják magukat a célközönség szívébe.

Na de ha nem így, hát akkor hogyan?

Fizetett hirdetés vs. organikus keresés

A válasz egyszerű. Mielőtt rengeteg pénzt költenél a Facebook-hirdetésre, Adwordsre és a lájkolók gyűjtésre – és még sorolhatnám a látványosnak tűnő marketinges „eredményeket” –, előbb mindenképpen turbózd fel a weboldaladat! Győződj meg róla, hogy a honlapod valóban vásárlásra készteti a látogatókat, különben kidobott pénz lesz a hirdetés!

A vásárló szemével nézve: nincs is annál hervasztóbb dolog a világon, mint amikor a bombasztikus kedvcsinálás kevés, rosszul megírt szövegekkel kitapétázott és üresen pangó weboldalra vezet. 

Mi több, a legtöbben ma már nem is bíznak a fizetett hirdetésekben, amikor valamilyen terméket vagy szolgáltatást keresnek. Hiszen érzik: ha ezek alapján döntenének, akkor nem a cégek szakértői státuszát, az általuk kínált minőséget tennék meg választási kritériumnak, hanem a reklámbüdzsék versenyéhez asszisztálnak. De miért lenne pl. jobb fogorvos az, aki történetesen több pénzt szánt Adwordsre?

Ezért visz a fizetéses hirdetéssel szemben ma már mindet az úgynevezett  „organikus” (szerves, természetes) keresés, vagyis az, amikor valaki bepötyögi a Google-be a problémáját, és az arra megoldást kínáló találati lista tetejéről válogat. 

Ez az internetes keresés az önállóság és az információ alapú, szabad döntést képviseli az ügyfél szemszögéből. Ő az, aki rádtalál, és nem reklámnak „dől be”.

Hogyan fordítsd javadra az „objektív” keresőmotor által kölcsönzött hitelességet? Tudástárként működő honlappal, ahol az információgazdag, hasznos tartalom miatt érdemes elidőzni. És persze az is szükséges ehhez, hogy ez a hasznos tartalom kulcsszókutatáson alapuló hívószakra építsen, vagyis a tartalom keresőoptimalizált legyen. 

Ne feledd a marketinges viccet: hol lehet a legjobban elrejteni egy hullát? A Google találati lista második oldalán (amit szinte senki sem néz meg)!

Mire figyelj még a SEO-zott szöveg mellett?

A bőséges, keresőoptimalizált szövegeken alapuló tartalom azonban csak a kezdet. Mielőtt hirdetésre adnád a fejed, tedd rendbe az odaladat az online kommunikáció „műfaji szabályai” szerint, és győződj meg róla, hogy ha már fizetsz a hirdetésert, hogy a weboldaladra menjenek az emberek, akkor annak eredménye is lesz! Más szóval arról, hogy ennek nem az elkattintás lesz az eredménye, hanem felveszik veled a kapcsolatot, illetve vásárolni fognak.

Friss példa a „hogyan NE” feliratú rovatból – amint azt egyik barátnőm meséli: „a múltkor nekem nagyon megtetszett egy kézműves ékszer, megnéztem a honlapjukat, és sehol nem volt egy vásárlás gomb vagy webshop vagy bármi, ahol megvehettem volna egy nyakláncot – hogy akar így eladni valamit?”

Az is gyakori, hogy valamikor hajdanán, amikor még dinoszauruszok bandukoltak a forró lávában, vagy legalábbis 5 évvel ezelőtt, amikor a weboldal készült, kitettek egy telefonszámot, ami már rég nem él – sőt, az is lehet, hogy egy volt alkalmazottuknál csörög ki, aki azóta felcsapott buszsofőrnek Londonban. Tuti recept a vevő elvesztéséhez.

A kapcsolatlétesítési problémák mellett ugyanilyen gyakori hiba, hogy nincsenek igazán vonzó, a termékelőnyöket a látogató szemszögéből bemutató értékesítési szövegek, hanem csak egy szakbarbár leírás, amit legfeljebb a szakmabeliek értenek meg. Azaz, a konkurencia, akinek nem igazán akarsz eladni. 

De ha nem így, akkor hogyan is? Dióhéjban összefoglalva: ellenállhatatlanul a kapcsolatfelvétel és/vagy a vásárlás, rendelés gomb felé terelő, ügyfélközpontú és keresőptimalizált szövegekkel.

Bővebben? Nos, ha magadénak szeretnéd tudni az első Google-oldalt, sőt a top helyet a keresőben, és ezenkívül el akarod kerülni a leggyakoribb hibákat, amiktől a weboldalad látogatói sírva menekülnek, akkor ezekre a módszerekre alapozd a kommunikációdat!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...