Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja

Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja

Ha megkérdezném, ki a tipikus vásárlód, össze tudnád dobni hirtelen a személyiségét? Egészen biztosan van róla elképzelésed, mi a neme, életkora, anyagi és családi helyzete. Mint a szövegírás elsőszámú múzsája mindig ott lebeg előtted, amikor webszöveget fogalmazol, vagy a közösségi médiában posztolsz. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy nem te kell kitaláld, mert pontos információid vannak róla?

Lehull a lepel a szövegírás legfőbb múzsájáról

Mint sok más alapinformáció esetében, most is a Google Analytics fiókod ad választ a kérdéseidre. Tudni fogod, hogy kihez és hogyan kell szólnod, ezért könnyebben fognak megtalálni azok az emberek, akik a terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődnek.

Ahhoz, hogy a szövegírás meg tudja szólítani a potenciális ügyfeleket, tudnod kell, mi érdekli a célcsoportodat, milyen problémái vannak, milyen kihívásokkal szembesül. Milyen információkra van szüksége ahhoz, hogy vásárlói döntéseit meghozza?

Ha pontosan tudod, kihez beszélsz, a szövegírás hihetetlenül hatékony lesz.

A Google Analytics fiókod megmondja, hogy a tipikus vásárlód:

  • férfi vagy nő
  • hány éves
  • mi iránt lelkesedik
  • milyen tartalomtípusokat kedvel
  • milyen jártas az új technológiákban
  • milyen csatornát használ információszerzésre


Hol találod meg a téged érdeklő információkat?

Percek kérdése, és összeáll a tipikus látogató/vásárló fantomképe:

Google AnalyticsKözönségDemográfiai adatok
Itt megnézheted, hogy melyik korosztályhoz tartozik a legtöbb látogatód, illetve, hogy inkább a férfiak vagy a nők szeretnek időzni a weboldaladon.

Google AnalyticsKözönségÉrdeklődési körök
Kiderül, mi érdekli a leginkább a weboldalad látogatóit. A film vagy a sport? A gasztronómia vagy a legújabb kütyük? Ez tipikusan az a helyzet, amikor a szövegírás témája a lábad előtt hever! Már csak a kedvenc tartalomtípust kell összekötnöd a saját termékeddel, szolgáltatásoddal. Támpontot ad ahhoz is, hogy milyen stílust várnak el tőled: dinamikusat vagy inkább konzervatívat, de árnyalatokkal is gazdagíthatja a szövegeid (romantikus, humoros, lényegretörő).

Hogy érheted el a tipikus ügyfeled?

Itt az idő megnézni, hogy milyen eszközről szokott belépni az oldaladra. Itt találod:
Google AnalyticsKözönségMobilÁttekintés
Desktop, mobil vagy tablet? Ha kimagaslóan vezet az első helyezet, nem árt újra átnézni, hogyan teljesít azon az eszközön a weboldalad. Ha például a mobil a nyerő, akkor ma már nem elég mobilbarátnak lenni. Komoly figyelmet kell fordítani például az oldal betöltési sebességére (ezen mindig van mit javítani), vagy a webdizájn egyszerűségére, mert a legtöbben menet közben, változatos körülmények között használják a mobilt, és az apró részletek ilyenkor nemcsak feleslegesek, de zavaróak is.

A fentiek alapján összeáll a kép, hogy ki a tipikus ügyfeled, milyen a személyisége, hogyan használja a weboldalad. És persze az is kiderül, hogyan kell írnod neki!


Ha vásárlásra akarod bírni a tipikus látogatódat, az Értékesítési szövegírás CD ad hozzá bevált módszereket>>

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...