Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja

Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja

Ki a szövegírás múzsája? A Google Analytics megmondja

Ha megkérdezném, ki a tipikus vásárlód, össze tudnád dobni hirtelen a személyiségét? Egészen biztosan van róla elképzelésed, mi a neme, életkora, anyagi és családi helyzete. Mint a szövegírás elsőszámú múzsája mindig ott lebeg előtted, amikor webszöveget fogalmazol, vagy a közösségi médiában posztolsz. Mit szólnál hozzá, ha azt mondanám, hogy nem te kell kitaláld, mert pontos információid vannak róla?

Lehull a lepel a szövegírás legfőbb múzsájáról

Mint sok más alapinformáció esetében, most is a Google Analytics fiókod ad választ a kérdéseidre. Tudni fogod, hogy kihez és hogyan kell szólnod, ezért könnyebben fognak megtalálni azok az emberek, akik a terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődnek.

Ahhoz, hogy a szövegírás meg tudja szólítani a potenciális ügyfeleket, tudnod kell, mi érdekli a célcsoportodat, milyen problémái vannak, milyen kihívásokkal szembesül. Milyen információkra van szüksége ahhoz, hogy vásárlói döntéseit meghozza?

Ha pontosan tudod, kihez beszélsz, a szövegírás hihetetlenül hatékony lesz.

A Google Analytics fiókod megmondja, hogy a tipikus vásárlód:

  • férfi vagy nő
  • hány éves
  • mi iránt lelkesedik
  • milyen tartalomtípusokat kedvel
  • milyen jártas az új technológiákban
  • milyen csatornát használ információszerzésre


Hol találod meg a téged érdeklő információkat?

Percek kérdése, és összeáll a tipikus látogató/vásárló fantomképe:

Google AnalyticsKözönségDemográfiai adatok
Itt megnézheted, hogy melyik korosztályhoz tartozik a legtöbb látogatód, illetve, hogy inkább a férfiak vagy a nők szeretnek időzni a weboldaladon.

Google AnalyticsKözönségÉrdeklődési körök
Kiderül, mi érdekli a leginkább a weboldalad látogatóit. A film vagy a sport? A gasztronómia vagy a legújabb kütyük? Ez tipikusan az a helyzet, amikor a szövegírás témája a lábad előtt hever! Már csak a kedvenc tartalomtípust kell összekötnöd a saját termékeddel, szolgáltatásoddal. Támpontot ad ahhoz is, hogy milyen stílust várnak el tőled: dinamikusat vagy inkább konzervatívat, de árnyalatokkal is gazdagíthatja a szövegeid (romantikus, humoros, lényegretörő).

Hogy érheted el a tipikus ügyfeled?

Itt az idő megnézni, hogy milyen eszközről szokott belépni az oldaladra. Itt találod:
Google AnalyticsKözönségMobilÁttekintés
Desktop, mobil vagy tablet? Ha kimagaslóan vezet az első helyezet, nem árt újra átnézni, hogyan teljesít azon az eszközön a weboldalad. Ha például a mobil a nyerő, akkor ma már nem elég mobilbarátnak lenni. Komoly figyelmet kell fordítani például az oldal betöltési sebességére (ezen mindig van mit javítani), vagy a webdizájn egyszerűségére, mert a legtöbben menet közben, változatos körülmények között használják a mobilt, és az apró részletek ilyenkor nemcsak feleslegesek, de zavaróak is.

A fentiek alapján összeáll a kép, hogy ki a tipikus ügyfeled, milyen a személyisége, hogyan használja a weboldalad. És persze az is kiderül, hogyan kell írnod neki!


Ha vásárlásra akarod bírni a tipikus látogatódat, az Értékesítési szövegírás CD ad hozzá bevált módszereket>>

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...