Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Keresőoptimalizálás változások jönnek nyugat felől

Adwords vagy SEO: ez itt a kérdés! Ha az érdeklődő információkeresése nyomán és a weboldalad keresőoptimalizálásának köszönhetően jut el hozzád, az azért jó, mert így kicselezted a reklámimmunitást. Szakértői státuszodnak köszönhetően fog hinni Neked a látogató és nem a fizetett hirdetésnek köszönhetően. Ha pedig az Adwords-hirdetésed vonzza hozzád, akkor legalább biztos lehetsz benne, hogy vásárolni szeretne, hiszen tudatosan kattintott a reklámra.

De ha az utóbbira, az Adwordsre adod a fejed, akkor tisztában kell lenned a terület legfrissebb fejleményével, ami egyelőre az angol nyelvű kereséseket érinti! De nem árt felkészülni.

Keresőoptimalizálás és pontosan egyező kulcsszavak

„Valaminek változnia kell, hogy minden ugyanúgy maradhasson!” –  Tomasi di Lampedusa A párduc című híres regényéből vett idézet akár a piacvezető pozícióját folyamatos újításaival biztosító Google mottója is lehetne. 

Hogy mit talált ki már megint az internetes keresőrendszer, aminek farvizein a fél világ online marketingje evez? 

Fanfár és dobpergés! :) Lazítani fog az Adwords kulcsszavak rendjén, így többé nem csupán a hajszálpontosan egyező találatok számítanak majd, hanem az azonos értelmű, de másképpen bepötyögött keresések is.

Mi a teendőd?

2014 óta a keresőoptimalizálásra és az Adwordsre egyaránt érvényes: az elírások, többes számú alakok és a ragozott szavak is telitalálatnak számítanak, és Hozzád vezetik az érdeklődőket. 

Ezzel a természetes emberi logikához alkalmazkodó fogással a „Gugli” máris 2%-kal növelte a kulcsszavak hatótávolságát. Az Adwords szabályok készülődő fellazítása hasonló hatást jelez előre: a szórendcserékhez és a változatos megfogalmazásokhoz való lazább Google-viszonyulás várhatóan még nagyobb növekedést hozhat számodra is a találatokban. 

Egyetlen feltétellel. Éspedig: ne várd el, hogy az internetezők feltétlenül a Te (egyébként helyes és szakmailag megalapozott) logikádhoz alkalmazkodjanak. A Google sem teszi, és pont ezért sikeres. 

Például: hiába „rheumatoid arthritis” a balzsamod által orvosolt probléma helyes megnevezése, ha egyszer a diagnózis pontos neve helyett a potenciális vásárlóid inkább következetesen azzal foglalkoznak, hogy „sajog a térdem … fáj a térdem” stb.

A lényeg tehát az, hogy ne a robotokra, hanem a hozzád hasonló hús-vér emberekre legyél tekintettel, amikor a keresőoptimalizálásra gondolsz.

Íme, a hatékony keresőoptimalizálás első és egyetlen nagy kérdése, amit elegendő megválaszolnod a sikeres eladáshoz: vajon milyen lehet ott lenni, ahol éppen nem vagy, vagyis a világot azok szemével látni, akik egy másik szögből tekintenek rá?


Ennél részletesebben pedig itt kaphatsz tippeket a személyedre szabott keresőoptimalizáláshoz!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...