Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Van egy viszonylag új marketing trend, ami számos szakértő szerint a következő évtized nagy dobása lesz. 2016-ban tarolt, és egyre erősödik. Az is lehet, hogy gyökeresen fel fogja forgatni mindazt, amit eddig az értékesítésről és a reklámokról tudtunk. 

Ez az influencer marketing (vagy befolyásoló, véleményvezér marketing): nevezhetjük a szájreklám egyik formájának, de a véleményvezérek diktatúrájának is. Lényege, hogy a közösségi platformok véleményvezéreit használja szócsőként, és az ő segítségükkel ér el bámulatos sikereket az értékesítésben.

Miben lehet hasznos egy hazai kkv-nak a friss marketing trendeket követni?

Az új marketing trendeknek megfelelően kár arra várni, hogy egy reklám hatására a potenciális vásárló a homlokára csapjon, és a pénztárcájáért nyúljon. Sokkal inkább hajlamosak arra, hogy a közösségi médiában nyomozni kezdjenek: ki mit mond az adott termékről, milyen tapasztalatokat gyűjtött az, aki kipróbálta.

A közösségi hálózatok véleményvezérei hatalmas rajongó-, illetve követőtábort képesek toborozni - még magyar viszonylatban százezrekről beszélünk! A meggyőzés mesterségét minden nap gyakorolják.

Miért érdemes ma Magyarországon egy influencer marketing kampányt indítani?

Ahelyett, hogy a megszokott taktikáidat alkalmaznád, amelyek vagy működnek, vagy sem, fordítsd inkább a javadra a legutolsó marketing trendet. Számos előnye van ugyanis:

  • Nem igényel különösebb idő-, energia- vagy pénzbefektetést, a véleményvezérek hatása viszont óriási: a segítségükkel növelheted az eladásokat, és jobb megítélésre tehetsz szert.
  • A fogyasztókat sokkal inkább befolyásolják az ilyen jellegű információk, mint a tömegmédiában áramló hagyományos reklámok.
  • A kutatásokból az látható, hogy a fiatal célcsoportokat a leghatékonyabban a kortárs véleményvezérek tudják megszólítani. Mi több, eljött az az idő, amikor az Y generáció tagjait már csak ezeken a csatornákon keresztül lehet megszólítani.
  • Rugalmasan, rövid idő alatt (akár órák alatt) érhetsz el több tízezer embert.
  • Költséghatékony.
  • Ma már nagyobb befolyással rendelkezik az utca embere, mint egy szupersztár vagy egy olimpikon. A közösségi hálózatok hangadói lettek az új trendformálók.
  • Segíti a keresőoptimalizálásban: 20 világvezető márka esetében vizsgálták, milyen oldalakat listáz a Google a márkanevet beírva. A találati lista eredményeinek 25%-a közösségi hálón beírt poszt volt. Vagyis minél többet említik a márkádat a közösségi médiában, annál feljebb rangsorol majd a Google.


Mire figyelj, ha az új marketing trenddel akarsz érvényesülni?

A véleményvezér pontosan tudja, mire buknak a követői. Ezen a téren szabad kezet kell neki adni, bármennyire is fájó legyen ez. Adj meg kulcsszavakat, amiket a saját ízlésének (és a követőtábora ízlésének) megfelelően fog beépíteni kontextusba. A cél: organikus hatású tartalmak készítése.

2. Lehet, hogy nem gondoltál még erre, de egy véleményvezér számára a nagyobb befolyás többet ér, mint egy bőrönd pénz. Sokkal szívesebben belemegy majd a közös munkába, ha annak eredményeként ő maga is növelheti a hatáskörét. A tárgyalásokon jól jön, ha már előzőleg kiépítettél egy követőtábort - azok listáját, akik érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt, esetleg már meg is vásárolták. 

3. Egy másik lehetőség a véleményvezérek becserkészésére bizonyos exkluzivitás nyújtása. A véleményvezér betekintést kap a dolgokba, nyújts neki háttérinformációkat, különleges lehetőségeket - olyasmit, amit pénzzel nem lehet megszerezni.

4. Hosszú távú kapcsolatban érdemes gondolkodnod. Nem csak azért, mert nem esne jól, ha a véleményvezér holnap a konkurenciánál kötne ki. Egy hosszú távú együttműködés rányomja a bélyegét az ajánlásra is.

Erősítsd a kommunikációdat, és növeld a bevételeid a legújabb marketing trenddel! Gyere el az üzleti kommunikáció 7 alaplépéséről szóló tréningünkre!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...