Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Melyik marketing trend nyeri meg a versenyt?

Van egy viszonylag új marketing trend, ami számos szakértő szerint a következő évtized nagy dobása lesz. 2016-ban tarolt, és egyre erősödik. Az is lehet, hogy gyökeresen fel fogja forgatni mindazt, amit eddig az értékesítésről és a reklámokról tudtunk. 

Ez az influencer marketing (vagy befolyásoló, véleményvezér marketing): nevezhetjük a szájreklám egyik formájának, de a véleményvezérek diktatúrájának is. Lényege, hogy a közösségi platformok véleményvezéreit használja szócsőként, és az ő segítségükkel ér el bámulatos sikereket az értékesítésben.

Miben lehet hasznos egy hazai kkv-nak a friss marketing trendeket követni?

Az új marketing trendeknek megfelelően kár arra várni, hogy egy reklám hatására a potenciális vásárló a homlokára csapjon, és a pénztárcájáért nyúljon. Sokkal inkább hajlamosak arra, hogy a közösségi médiában nyomozni kezdjenek: ki mit mond az adott termékről, milyen tapasztalatokat gyűjtött az, aki kipróbálta.

A közösségi hálózatok véleményvezérei hatalmas rajongó-, illetve követőtábort képesek toborozni - még magyar viszonylatban százezrekről beszélünk! A meggyőzés mesterségét minden nap gyakorolják.

Miért érdemes ma Magyarországon egy influencer marketing kampányt indítani?

Ahelyett, hogy a megszokott taktikáidat alkalmaznád, amelyek vagy működnek, vagy sem, fordítsd inkább a javadra a legutolsó marketing trendet. Számos előnye van ugyanis:

  • Nem igényel különösebb idő-, energia- vagy pénzbefektetést, a véleményvezérek hatása viszont óriási: a segítségükkel növelheted az eladásokat, és jobb megítélésre tehetsz szert.
  • A fogyasztókat sokkal inkább befolyásolják az ilyen jellegű információk, mint a tömegmédiában áramló hagyományos reklámok.
  • A kutatásokból az látható, hogy a fiatal célcsoportokat a leghatékonyabban a kortárs véleményvezérek tudják megszólítani. Mi több, eljött az az idő, amikor az Y generáció tagjait már csak ezeken a csatornákon keresztül lehet megszólítani.
  • Rugalmasan, rövid idő alatt (akár órák alatt) érhetsz el több tízezer embert.
  • Költséghatékony.
  • Ma már nagyobb befolyással rendelkezik az utca embere, mint egy szupersztár vagy egy olimpikon. A közösségi hálózatok hangadói lettek az új trendformálók.
  • Segíti a keresőoptimalizálásban: 20 világvezető márka esetében vizsgálták, milyen oldalakat listáz a Google a márkanevet beírva. A találati lista eredményeinek 25%-a közösségi hálón beírt poszt volt. Vagyis minél többet említik a márkádat a közösségi médiában, annál feljebb rangsorol majd a Google.


Mire figyelj, ha az új marketing trenddel akarsz érvényesülni?

A véleményvezér pontosan tudja, mire buknak a követői. Ezen a téren szabad kezet kell neki adni, bármennyire is fájó legyen ez. Adj meg kulcsszavakat, amiket a saját ízlésének (és a követőtábora ízlésének) megfelelően fog beépíteni kontextusba. A cél: organikus hatású tartalmak készítése.

2. Lehet, hogy nem gondoltál még erre, de egy véleményvezér számára a nagyobb befolyás többet ér, mint egy bőrönd pénz. Sokkal szívesebben belemegy majd a közös munkába, ha annak eredményeként ő maga is növelheti a hatáskörét. A tárgyalásokon jól jön, ha már előzőleg kiépítettél egy követőtábort - azok listáját, akik érdeklődnek a terméked, szolgáltatásod iránt, esetleg már meg is vásárolták. 

3. Egy másik lehetőség a véleményvezérek becserkészésére bizonyos exkluzivitás nyújtása. A véleményvezér betekintést kap a dolgokba, nyújts neki háttérinformációkat, különleges lehetőségeket - olyasmit, amit pénzzel nem lehet megszerezni.

4. Hosszú távú kapcsolatban érdemes gondolkodnod. Nem csak azért, mert nem esne jól, ha a véleményvezér holnap a konkurenciánál kötne ki. Egy hosszú távú együttműködés rányomja a bélyegét az ajánlásra is.

Erősítsd a kommunikációdat, és növeld a bevételeid a legújabb marketing trenddel! Gyere el az üzleti kommunikáció 7 alaplépéséről szóló tréningünkre!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...