A körülrajongott blog, azaz a vlog formulája

A körülrajongott blog, azaz a vlog formulája

A körülrajongott blog, azaz a vlog formulája

Volt már úgy, hogy egy dal nem ment ki a fejedből? Órákon, esetleg napokon át idegesített? De azon túl, hogy egy buta sláger az őrületbe kerget, biztosan eszedbe jutott már, milyen jó lenne ekkora erővel kommunikálni, valami hasonlót elérni a blogoddal is.

Az ötlet remek, a megvalósítás elképesztően nehéz. Például azért, mert nem szeretsz írni. Márpedig ha ez a helyzet, kár erőltetni, mert lehet, nem is ez az üdvözítő út a célközönséged felé. Lehet, hogy másképp sokkal jobban tudnál velük kommunikálni. Már írtunk arról, hogy eredményeket akkor tudsz felmutatni, ha elsajátítod a célközönséged nyelvét.

Lehet, hogy nem a blog, hanem a vlog a megoldás?

Hihetetlenül népszerűek, százezres követőtábort képesek építeni. A videóblog vagy vlog úgy képes megszólítani az embereket, ahogy az csak a kommunikáció nagymestereinek sikerül. Ha a követők számát nézed, fel sem merül a kérdés, hogy van-e ilyesmire igény. 

Nagyrészt fiatalokból áll a célközönséged? Lehet, hogy egy videóbloggal könnyebben elérheted őket. Még akkor is van létjogosultsága, ha nem kifejezetten tinédzserekhez akarsz szólni, mert lehetőséget ad arra, hogy más legyél, mint a konkurencia.

Milyen egy népszerű videóblog?

Mivel a YouTube-on naprakészen tudod követni a videóblogok népszerűségét, könnyen képben lehetsz az éppen legnépszerűbb témákat illetően is. 
Nézzünk néhány listavezetőt, milyen témákat választanak, és hogyan tálalják azt.

Hollywood News Agency (több mint 366.000 követő)
Filmekkel foglalkozó vlog, vicces és hasznos. Nem egyszerűen csak filmekről van szó: a vlog sikerét valószínűleg annak köszönheti, hogy a film kapcsán mindig végigboncol egy-egy mélyebb témát. És van még egy titka: amikor ilyen hatalmas követőtábort tudsz összekovácsolni, akkor további figyelmet kell rájuk szentelni. Ennek a legegyszerűbb módja rendezvények szervezése. Szirmai Gergely tudja, mi a hosszú távú kapcsolatok titka. Rendszeresen szervez találkozókat, pl. közös mozizásokat, ahol személyesen találkozhat a vlog rajongóival, a kommunikáció valóban személyes lehet.

PamKutya (több mint 445.000 követő)
Zenei poénvideók, nevét a videók gyakori szereplője, puli kutyájuk ihlette. Az az igazság, hogy ahol humoros a tartalom, ott garantált a siker. Hogy ezt mennyire nehéz megvalósítani, arra a legjobb bizonyíték, hogy keveseknek sikerül.

FollowAnna (több mint 185.000 követő)
Beauty, életmód és boldogság - ebben a témakörben is jelentős követőtábort lehet összetoborozni. Változatos tartalom és némi kreativitás sem árt hozzá, emellett Anna személyisége, jókedve, az a pozitív hangulat, amit képes megteremteni szintén szerepet játszanak a kedvező fogadtatásban. Őszinteség és a kommunikáció fenntartása, két fontos mozgatórugója Anna vlogjának.

Videómánia (több mint 580.000 követő)
Szintén filmes vlog, ahol ismét a humor a sikeresség kulcsa. A videókban klasszikusokat és sikerfilmeket egyaránt kritizál, mindezt rendkívül szórakoztató köntösben.

Egy igazán népszerű videóblog tehát rendelkezik a következő 5 tulajdonsággal:

  • vicces
  • hasznos tartalmat közvetít
  • hiteles
  • kommunikációra csábít
  • optimista


Ha nem szeretsz írni, de kommunikálni akarsz, fontold meg a vlogot. Nézd meg a cikkben felsorolt vloggerek videóit, hogy jó példákat és ötleteket szerezz. Aztán gyakorolj sokat és menni fog!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...