A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

A Facebook szerepe az amerikai elnökválasztásban

Van benned kétely a közösségi média erejét illetően? Mondtál már olyasmit, hogy „a  Facebook csak a hülyegyerekek játszótere”? Ha a válaszod igen, akkor ideje nézőpontot váltani. Mutatjuk, mekkora erőforrást jelenthet a Facebook, nézzük meg az amerikai elnökválasztás példáján.

Az amerikai elnökválasztáson a nagy tévécsatornák és a befolyásos lapok olyan egységben álltak Hillary Clinton mellett, hogy aligha lehetett kérdés, ki lesz az USA 45. elnöke. Az eredmény óriási meglepetést hozott. Donald Trumpot a Facebook választotta meg.
Clinton megnyerte a tévécsatornákat, a rádióadókat, a nagy lapokat, Trump megnyerte az üzenőfalakat. Azt már tudjuk, melyik számított többet.

A Facebook lenyomja a hagyományos médiát

A legnagyobb amerikai tévécsatornákon naponta jelentek meg hírneves szakértők, akik minden nap elmondták, hogy Trump alkalmatlan és esélytelen. 
Rengeteg világsztár győzködte az amerikaiakat, hogy Clintonra szavazzanak, de legalábbis ne Trumpra...

Mi lett mindennek a következménye?
A Facebook lenyomta a tévét, lenyomta a nagy példányszámú lapokat, lenyomta a rádióadókat, lenyomta a sztárokat.

Facebook tanulságok magyar vállalkozóknak
Egy parázsló, személyeskedésbe hajló, szokatlanul vad elnökválasztási kampány kimenetelét a Facebook döntötte el. Az utólagos kutatások arra derítettek fényt, hogy az emberek egyre nagyobb része informálódik elsősorban a Facebookról, és az ismerőseik által megosztott híreknek jobban hisznek, mint a fizetett hirdetéseknek.
A Facebookra feltett posztodat néhány óra alatt tízezrek olvashatják el, és még aznap tucatnyi ügyfeled lehet.

Ahhoz, hogy a közösségi médiát elkezd használni, nincs szükséged hatalmas költségvetésre, kapcsolatrendszerre, nem kell lobbiznod, embereket lekötelezned vagy megvenned. Most azonnal elkezdheted. Itt tényleg demokrácia van: rád ugyanazok a szabályok érvényesek, mint bárki másra.

Ha le tudsz ülni a Facebook elé, hogy tartalmat ossz meg, nem vagy félkarú óriás. Ha tudod, hogyan lehet jól használni a közösségi médiát, nem vagy hátrányban azokkal szemben sem, akik vagyonokat költenek el hónapról hónapra, hogy jelenlétet vásároljanak a médiában.

Ha még mindig kételkedsz abban, hogy számít-e a Facebook, kérdezd meg Hillary Clintont. Írj neki, nyugodtan. Válaszolni fog. Van bőven szabadideje.

Szeretnél többet tanulni online kommunikáció témában? Gyere el a következő ingyenes előadásunkra: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...