Az online kommunikáció old school módszere - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az online kommunikáció old school módszere

Az online kommunikáció old school módszere

Old school vevőcsalogatás vagy online kommunikációs trükkök? Vajon melyik fogja eladni a terméked?

Millió módszer, online kommunikációs tipp és trükk létezik, mindegyikre esküszik valaki és mindegyikről készült 3 tanulmány brit tudókok közreműködésével. A nagy kérdés az, hogy a te terméked esetében melyik fog beválni? A választ senki sem fogja megmondani előre. A vásárlói döntések 95%-a ugyanis nem tudatos. 
Ezért megosztok veled egy módszert, ami kicsit macerásabb, nem érkezik tálcán sült galambként, de kézzelfogható eredményt hoz. Az alapötlet Tim Ferriss, a magyarul is megjelent „4 órás munkahét” bestseller írójától származik.

Kísérletezd ki magadon, mi működik

A mondás szerint mindenki magából indul ki, ezért az első lépés nem fog nehezedre esni. Konkrétan: figyeld meg, téged mivel vesznek le a lábadról! Egy hónapon át kísérd figyelemmel a párezer forintnál értékesebb vásárlásaid. Gyűjtsd össze a reklámokat, hirdetéseket, szövegeket és az ezekben lévő kulcsmondatokat, képeket, amik hatottak rád! Fotózd le a telefonoddal, mentsd le a gépedre egy mappába.

Egy hónap múlva már szép ki gyűjteményed lesz. Ez a gyűjtemény már alkalmas lesz arra, hogy következtetéseket vonj le. Szánj rá egy órát, ülj le, és nézd át, mit tudnál hasznosítani ezekből a saját marketingedben, a saját online kommunikációdban. Természetesen nem másolásról van szó, hanem a lényeget próbáld újrafogalmazni a saját terméked perspektívájából.

Lássunk egy hétköznapi példát. Miért esett a választásod az X márkájú arckrémre?

  • mert szép a doboza, ajándéknak is megfelelne
  • mert a reklámban nem szupermodellek, hanem hétköznapi emberek ajánlják
  • mert nem használtak állatkísérleteket az előállítás során


Mit szűrhetsz le ebből a saját terméked és általában az online kommunikációd számára?

  • a csomagolás legyen prémium minőségű, hogy a terméket ajándékba is lehessen adni
  • az elégedett vevővéleményeket tedd ki a weboldaladra
  • fontosak a természetvédelmi szempontok, ha a terméked gyártása során érvényesülnek, akkor erről te is ejts pár szót


Ha kifejleszted magadban ezt az új szokást, akár szórakoztató játékot is faraghatsz belőle. Ha már nagyon profi vagy, megpróbálhatod a fordítottját is: elkezdheted megfigyelni, mi tántorít el egy adott termék megvásárlásától. Meg akartad venni, de mégsem tetted. Miért? Idegesítően működött a webshop? Az oldalon lévő blogbejegyzés elterelte a figyelmedet a vásárlásról? Gyűjtsd össze ezeket a zavaró tényezőket, és iktasd ki őket a weboldaladon. 

Mi lesz az eredmény?

Egyre profibb marketing, eredményesebb online kommunikáció. Még személyes hasznod is lesz, mert ezentúl tudatosabban vásárolsz, hiszen rá fogsz jönni, mivel lehet téged elcsábítani.

Gyűjtsd szorgalmasan azokat a reklámanyagokat, amik hatottak rád, és használd fel a kulcs elemeleiket a saját marketingedben! 
 



Az online kommunikáció univerzuma végtelen és… könnyen használható bevételszerzésre. Hogyan? Megtudod, ha eljössz december 6-án a Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat? című ingyenes előadásunkra!
 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...