Innen meríts inspirációt a szövegíráshoz

Innen meríts inspirációt a szövegíráshoz

Innen meríts inspirációt a szövegíráshoz

Írásra adtad a fejed? Ha a weboldaladhoz írsz szöveget, hírlevelet, értékesítési szöveget, reklámszöveget, vagy éppen közösségimédia-posztot, előbb-utóbb olyan érzésed támad, hogy minden nap ugyanazt csinálod. A szövegírás kényelmetlen nyűggé válhat: kimerül az újra-, meg újra- és újrafogalmazásokban. Az agyad inspiráció és felfrissülés után kiált. 

Változtatnál valamit a szövegírási gyakorlatodon? Kipróbálnál valami újat?

Nem kell messzire menned, és ezt most veheted szó szerint. A kutatások szerint ugyanis a környezet nagy hatással van a munkavégzésre – ha változatos környezetben írsz, az jó hatással lesz a végeredményre. Friss, energikus ötleteid támadnak, új nézőpontból szemléled a problémákat, új összefüggéseket fedezel fel. 
Ha jó a hangulatod, sokkal könnyebben írsz majd dinamikus, lelkesítő sorokat. Az értékesítési szövegírás lényege ugyanis, hogy átragaszd az olvasódra a saját lelkesedésed.

Ki a négy fal közül – de hová?

A környezetváltás új vért pumpál az ereidbe. Asztal, szék, laptop – ezt az alapkonfigurációt egész sok helyen meg lehet találni. A szövegíráshoz persze nem árt némi koncentráció, ennek a feltételeit biztosítani kell. Fogadd el a kihívást: garantált a kimozdulás a komfortzónádból!

A legjobb helyek, ahol dolgozni lehet

A kedvenc kávézód. Sokat írtak már arról, hogy egy hely hangulata, a belső térképzés, a zene, az emberek nyugodt mozgása jó hatással van a kreativitásra. A kávézó szelíd nyüzsgése sokkal jobb, mint egy halott iroda. Egyszerűen pozitív hatású, ha elfoglalt, tevékeny emberek vannak körülötted. J. K. Rowling, a Harry Potter-kötetek szerzője is a kávézókra esküszik, két okból is: nem neked kell kávét főznöd, és nem érzed magad magánzárkában.

Ha mégis túlságosan ingerdúsnak tartod a kedvenc kávézódat (vagy egyszerűen nem akarod munkára használni ezt a helyet), jöhet a jó öreg könyvtár. Kicsit nosztalgikus, kicsit régimódi, de… nagyon hasonlít egy kávézóra! Mert itt is lehet dolgozni, lehet netezni és még kávézni is! Nyugis hely, ahol a zajra érzékenyek is tudnak koncentrálni.

Park (egy szép napon). Ha megérint a természet közelsége, a padokon vagy akár a fűre terített piknikezős pokrócon jó kis terepet találsz magadnak. A friss levegő, a sétáló emberek beszélgetése, a gyerekek nevetése – kiegészítve a zöld szín pszichológiai hatásaival – jó hangulatba hoznak. És azt se felejtsük el, hogy az egészségedre is jó hatással lesz ez a mini kiruccanás.

Bárhol! (ahol van WiFi) Válassz teret a saját személyiségednek megfelelően. Lehet az busz- vagy vonatpályaudvar, állatkert, egy barát lakása, rajtad áll, hogy melyik lesz rád – és a szövegírásra – felvillanyozó hatással. Váltogasd időnként a helyeidet, és figyeld meg, mit hoz ki belőled a környezetváltás. Felejtsd el a kiégést! 

Ha már megtaláltad az ideális terepedet a szövegíráshoz, jöhet a következő lépés, gyere el a közösségi média eszközeiről szóló ingyenes előadásra, hogy még profibban kommunikálj ezeken az értékes oldalakon!

További bejegyzések

Vásárlásösztönző üzleti kommunikáció, tukmálás nélkül

Egy jól kidolgozott ajánlat kommunikációja megdobhatja az eladási számokat. A kampány sikere nemcsak a belbecsen múlik, nagy gondot kell fordítanod a tálalásra is. Hiszen lehet akármilyen szenzációs a kedvezmény, ha a kommunikációs stílusod túl rámenős, túlzó, esetleg nem teljesen fedi az ajánlat valódiságát. 
Hogyan gyakorlj nyomást a vásárlóra, hogy ne érezze „tukmálónak” az ajánlatot? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2020.04.03.
  • home office

Home office munkavégzési tippek a járványhelyzet idejére

A home office áhított lehetőségből véres valósággá vált most, amikor sokan arra kényszerültek, hogy otthonról dolgozzanak. Főleg, hogy az iskoláskorú gyerekek szülei rögtön tanítói feladatokat is kaptak mellé. Mivel a Langmár Kommunikáció csapata már évek óta home office-ból dolgozik, számunkra ez jelenti a megszokottat. Ezért is érdemes elolvasnod a tippjeinket.

Olvasom tovább...

Így éld túl az uborkaszezont! Marketing kampány a holtidőszak előtt

A cégek életében a holtidőszak olyan, akár a postás a téli gázszámlával: menetrendszerűen jön, és senki nem örül neki. A vásárlók elpárolognak, az üzlet kong, és a webáruházad látogatottsága is éppen hogy nem fog padlót. De hogyan lehetne felkészülni a 2-3 hónapos uborkaszezonra, hogy ne ess el nagyobb bevételtől? Egy tudatos, előre megtervezett marketing kampány segíthet.

Olvasom tovább...