A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

A közösségi média azt akarja, hogy kamerát ragadj

Videóktól zajos a közösségi média. Úgy tűnik, ha le akarjuk nyűgözni a közönségünket - esetleg el is akarunk adni neki valamit -, nem árt, ha felvértezzük magunkat néhány videóval. Az online videó megosztó közösségi oldalak fokozatos térnyerésével, illetve a videó hirdetési lehetőségek fejlődésével a videó marketing komoly eszközzé vált, amit kisebb cégek is megengedhetnek maguknak. A videó hirdetés ősatyja, a TV-reklám sohasem volt opciója a kisvállalkozásoknak, a csillagos eget megidéző költségvetések miatt a versenyzők többsége még a startvonalig sem jutott el.

Mit kíván a közösségi média népe?

Videókat. Nem egyet, minél többet. Egy friss felmérés szerint az internetezők 55%-a néz naponta videókat online, 78%-uk pedig legalább egyszer hetente. A videónézési kedvnek nincsenek határai: a szakértők szerint további növekedésre lehet számítani.

Ha a statok nem győztek meg, összegyűjtöttünk 5 érvet, amiért megéri online videóban gondolkodni:

1. A mozgókép népszerű: egy felmérés azt mutatja,ha az e-mail tárgysorában szerepel a “videó” szó, 13%-kal nő a megnyitási arány.

2. Segít kialakítani az érzelmi kapcsolatot a jelenlegi és a jövőbeli vásárlókkal: mély és személyes kapcsolatot tudsz kiépíteni. Egy jól sikerült videóra még évekkel később is emlékeznek, akárcsak az üzenetére.

3. Nem kell feláldozd a fél vagyonod: hála a technológia folyamatos fejlődésének, ma már bátran kérhetsz árajánlatot a különböző stúdióktól, mert alacsony költségvetéssel is születhet egy hatásos film.

4. Bizonyított tény, hogy az online videók növelik a konverziók számát. Egy videó megtekintése növeli a honlapodon eltöltött percek számát, maga a film pedig biztosíthat néhány nyomós érvet a vásárlás mellett.

5. A médiafogyasztási szokások átalakultak: a közösségi média népszerűsége és felhasználóbázisa töretlenül növekszik, míg a tévénézők száma a legtöbb országban stagnál vagy csökken.

Ha videó, akkor YouTube
A videóról elsőre a YouTube ugrik be? A videómogul rengeteg lehetőséget kínált és kínál az üzlethez, a márkaépítéshez, az új piacok eléréséhez. Ami mégis riasztó lehet: a túlságosan nagy tolongás. Közel egymilliárd felhasználója mind videókkal akar kitűnni a tömegből, versenyre kelni velük igazi erőpróba. Csekkold le a többi videómegosztó oldalt is, ha kis tóban nagy hal akarsz lenni, nem pedig fordítva.

A Facebook többet ígér?
A Facebook videó okos, megosztható és személyes. A legrövidebb út azokhoz, akiket el akarsz érni. Ha már elkészült a videód, feltöltötted a YouTubera is, miért hagynád ki a közösségi média nyújtotta lehetőségeket? Túl nagy közönségnek fordítanál hátat.
Ha tele akarod kürtölni a világot azzal, hogy elkészült az új videód, a közösségi média a legjobb szócső. A legcélszerűbb, ha feltöltöd a videódat a Facebookra. A Facebook algoritmusa ugyanis nem favorizálja nagy vetélytársa, a YouTube linkjeit. Így sokkal nagyobb esélyed lesz arra, hogy a videós posztodat minél többen lássák.

A közösségi média hasznos és fontos a vállalkozásod számára. Ha további hatékony eszközökre van szükséged, gyere el az ingyenes online kommunikációs előadásunkra!
 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...