Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése?

Online kommunikációs hírek: Hogyan javít a webes kommunikáción a Google új büntetése?

Befellegzett a felugró ablakoknak! 

A felugró ablakokat mindenki utálja. Mindenki. Hihetetlen, de fél évet sem kell várnunk a Google új algoritmikus büntetéséig, ami lecsap a felugró ablakokra. 2017. január 10-től ugyanis büntetni fogják azokat a mobil oldalakat, amelyek túlzott mértékben használnak popupokat. A Google azzal magyarázta döntését, hogy a felugró ablakok kitakarják azt a tartalmat, ami miatt az emberek a keresőmotorból az adott weboldalra látogatnak, ez nagyban zavarja a felhasználói élményt. Ilyenek az appok letöltésére ösztönző ablakok is, amelyeket le kell zárni ahhoz, hogy tovább tudjunk navigálni. Emiatt januártól a Google a rangsorban lejjebb tolja azokat a mobil oldalakat, ahol a tartalom nem érhető el azonnal.

Persze továbbra is lehet használni a speciális felugró ablakokat, amelyek pl. valamilyen törvény betartásához kötődnek (cookie használat, korhatár), nyilvánosan nem elérhető oldalak belépési ablaka, olyan bannerek, amelyek nem takarják ki a tartalom nagy részét, vagyis nem akadályai a kommunikációnak.


A YouTube lesz az új Facebook?

Nem jött be a Google+? A Google most sokkal jobb ötlettel állt elő: megcsinálja a saját közösségi oldalát a már most is hipernépszerű YouTube-ból!
Közösségi oldallá bővül a YouTube: állítólag már ősztől elkezdik bevezetni a változásokat. A videómegosztó portál új felülettel bővül, a saját csatornán fotókat, szöveges üzeneteket, hivatkozásokat, kérdőíveket lehet majd megosztani másokkal. Ezzel a videókészítők nem kell más közösségi média felületet keressenek a rajongóikkal való kommunikációra, a YouTube-ot pedig nem érheti több kritika az elégtelen kommunikáció miatt.


Mit használ a magyar internetező kommunikációra?

A GfK Digital Connected Consumer (DCC) felmérésének augusztus 30-án közzétett adatai szerint az átlagos magyar internethasználó naponta közel három és fél órát tölt a weben. Ezalatt az idő alatt elsősorban ezzel foglalkozik: közösségi oldalakat látogat, emailezik, híroldalakat olvas.

Mennyire igaz Magyarországra a mobilvilág? A netezők 36%-a használ túlnyomórészt mobil eszközt, 70%-uk használja párhuzamosan a mobil és a fix technológiát. A mobil eszközöket kommunikációra, a fix eszközöket ügyintézésre szeretjük használni. Míg 2011-ben 3 percet szántunk naponta az okostelefonon való szörfölésre, az idén már 41 percet.

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...