Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

Mesebeli szövegírási képlet a vonzóbb címsorhoz

A szövegírás amerikai nagymestere, Bob Bly olajozott csúszdához hasonlítja a tökéletes értékesítési szöveget: ha felülsz rá a tetején, nincs más választásod, mint végigsiklani a teljes szövegen, mert ellenállhatatlanul magával ragad a vásárlásra ösztönző lezárás felé.

De mi kell ahhoz, hogy az olvasó egyáltalán felüljön a csúszdánkra? Olyan címsor, aminek nem tud ellenállni, mert olyat tud mondani, ami a legmélyebb emberi motivációira hat.

Ehhez az ellenállhatatlan hatású szövegíráshoz érdemes használnod a mesebeli tippet.

A mágikus szövegírás 4 alapszíne

A nyomdászatban használatos színkeverési modell 4 alapszínre épül, amiből a legtarkább gyerekkönyv és a legpompásabb művészeti album is könnyedén kihozható.

Akár a hírleveled tárgysoráról, akár értékesítési szövegedről vagy blogcikked címéről van szó, statisztikai tény az online szövegírásban, hogy a legjobban eladható címsorok is 4 ilyen „alapszínből” vannak kikeverve.

Ezek intenzitásuk sorrendjében a következők:

  • önérdek
  • újdonság
  • kuriózum
  • egyszerű megoldás

A teljes, hosszú varázsige így hangzik: a tökéletes címsor (1) az olvasó szempontjából vett „önző hasznot” emeli ki, (2) a legfrissebb napi hírként tálalja, és (3) valamilyen furcsa, különleges módon, ugyanakkor (4) egy nagyon könnyen és egyszerűen alkalmazható módszerrel elérhetőnek mutatja be a kiemelt, csodálatos előnyt. 

Változatok mesebeli címsorra

„Koldusból királyfi 1 nap alatt – házi szerekkel elvégezhető varázslat”: 

megmosolyogtató címsor, pedig ha jobban megnézzük, erre a mesebeli képletre épül rengeteg olyan hirdetés, ami naponta milliárdos profitot hoz világszinten azoknak, akik ügyesen alkalmazzák.

A mesebeli címsorunk:

használja az önérdek nyomógombját, a legerősebbet a négy közül (ki ne szeretne királyfi vagy királylány lenni!) 
újsághírre emlékeztető stílusban emeli ki a hasznot (egy ilyen sorsfordító átváltozásnak tuti hírértéke van)
különlegessége folytán kíváncsiságot kelt (vajon mik lehetnek azok a házi szerek, amikkel ilyen csodálatos hatás elérhető?)
könnyű megoldást ígér a koldusbot problémájára (a varázslathoz szükséges szerek pusztán háziak)

Vigyázz a használatra!

„Maradjon otthon, és gazdagodjon meg egy kevesek által használt trükkel, vagy: Új felfedezés: diétamentes fogyási recept” és társaik egytől egyig erre a klasszikus szövegírási fogásra építenek. 

Kreatív alkalmazásának titka csupán az, hogy ne a fenti hatásvadász frázisokban – habár még olyan piac is van, ahol éppen ez működik a szövegírásban –, hanem hihetően, azaz: a célpiacod által használt kulcsszavakkal add elő a „mesédet”.

Ha még több online kommunikációval kapcsolatos információt és tippet szeretnél, gyere el az ingyenes előadásunkra: Melyik a 10 legtöbbször előforduló hiba a webes kommunikációban?

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...