23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

A céges blog nem véletlenül lett népszerű. Segít megtartani a meglévő vevőket, építi a közösséget, növeli a szakértői státuszod, közelebb visz a vásárlóidhoz és még sorolhatnánk az előnyeit. De a fő kérdés az, hogyan kell jól csinálni? 
Hogyan lesz népszerű a blogod? Hívhatod Hírek menüpontnak is a weboldaladon blog helyett,  akkor is azt kell megtudnod, hogyan szerzel több olvasót?

Ha nem tudod, hogyan növelhetnéd a blogod olvasótáborát, most adunk hozzá pár támpontot.

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

  1. Kérd ki a közeli ügyfeleid véleményét! Elég érdekes a blogod, jó a stílusa, találtak hasznos infókat? Kérdezd meg! Azoknak a véleményére viszont ne nagyon adj, akik nem tartoznak a célcsoportodba. 
     
  2. A tartalom mindenek felett: minden blog alappillére a hasznos és érdekes tartalom. Azaz, fontos információk, megvalósítható tippek vagy épp szép képek, humor és kikapcsolódás. Ez áll az első helyen. Ha ez megvan, a többi részlet már gyerekjáték.
     
  3. Írj izgalmas, figyelemfelkeltő címsorokat, amelyek olvasásra buzdítanak. Keress aktuális témákat, mert a hírértékük a segítségedre lehet. 
     
  4. Légy következetes. Posztolj rendszeresen, ne hagyj ki heteket, mert azt a benyomást kelted, hogy itt már a fű sem nő, a blog halott. Írd le, hogy a következő bejegyzésben miről lesz szó, utalj vissza (linkkel) korábbi bejegyzésre az aktuálisban.
     
  5. Válaszolj minden kommentre, amit a blogodhoz írtak. Ezzel rá tudod venni az embereket, hogy beszéljenek az írásaidról, hogy megosszák őket másokkal is. A válaszadás a negatív kommentekre is érvényes! Ha tudod kezelni a szituációt, segítőkész vagy, esetleg humorral oldod meg a nehéz helyzeteket, azt az olvasóid értékelni fogják. A te érdeked az, hogy az emberek beszéljenek a termékedről, a cégedről - teljesen természetes, hogy kritikával is fogsz találkozni!
     
  6. Posztold a blogbejegyzésed rendszeresen több közösségi média oldalon. Ha kevés az oldalad látogatója, tedd ki FB-ra az egész bejegyzést, ne csak a linket. 
     
  7. A blogbejegyzésed alatt használd a közösségi média megosztás gombjait, hogy minél egyszerűbben lehessen terjeszteni a cikked. Ha az írásod felkelti valakinek a figyelmét, annak legyen lehetősége azonnal megosztani is.
     
  8. Vezess be állandó rovatot. Rendszeres olvasói tábort építhetsz ki a segítségükkel. A hangsúly a rendszerességen van, ha 3-4 alkalom után meggondolod magad és másba fogsz, az nem visz előre hosszú távon.
     
  9. A Facebookon használd ki a hashtag nyújtotta lehetőségeket, amivel felismerhetővé, megjegyezhetővé teheted az írásod.
     
  10. Ha az aktuális héten mégsem  jön össze a blog írás, keress a rokon témájú blogokban egy sok ember figyelmét felkeltő cikket. Ennek apropóján, ebből kiindulva megírhatod a saját bejegyzésed.
     
  11. Keresd a kapcsolatot népszerű blogokkal: írj érdekes, tartalmas hozzászólásokat a cikkeikhez, hogy felhívd magadra mások figyelmét.
     
  12. Egy lépést hátra: próbáld meg külső szemmel nézni a blogodat. Hogy néz ki? Milyen a képek minősége? Évezredek óta ez a dizájn fogadja a látogatóid? Lehetnek érdekfeszítő szövegeid, de egy kicsit a tálalással is törődni kell. Tedd vizuálisan is érdekessé a blogod látványos képekkel, videókkal, infógrafikákkal!
     
  13. Ügyelj arra, hogy a szövegeid jól olvashatóak legyenek. Ne használj kilométeres bekezdéseket, tagold a szöveget bekezdésekkel és alcímekkel. Felsorolásokkal még érthetőbbé teheted a mondanivalód. Figyelj arra is, hogy a betűtípus megfelelő méretű legyen. Válassz kontrasztos színeket, amelyek könnyítik az olvasást. Kerüld az apró, rikító színű betűket.
     
  14. Írj egy rövid bevezetőt arról, miről szól a blogod, és ezt tedd ki jól látható helyre. Az új látogatókat segíted ezzel az információval, rögtön fogják tudni, hová csöppentek.
     
  15. Ne ess túlzásba az ajánlott linkekkel, applikációkkal. Mindegyik csúcsszuper, de a blogodon a saját írásaidon legyen a fő hangsúly, ne tereld el feleslegesen az olvasók figyelmét.
     
  16. Írj keresőoptimalizált blogbejegyzést! Ennek a legegyszerűbb módja, ha olyan szavakat, kifejezéseket használsz, amelyekre sokan rákeresnek a keresőmotorok oldalain. Keress rá a témádhoz kapcsolódó kifejezésekre, nézd meg, milyen írások szerepelnek a találati lista első oldalán. Milyen szavak, kifejezések fordulnak elő gyakran bennük?
     
  17. Beszéld olvasóid nyelvét. A blogod nem arra való, hogy könnyeket csalj a középiskolai irodalomtanárod szemébe, és arra sem, hogy nyakatekert technikai részletekkel fáraszd a látogatóidat. A szöveged legyen lényegretörő, a lehető legegyszerűbb, hogy könnyen lehessen követni a mondanivalódat.
     
  18. Mindig kövesd a blogod statisztikáit. Melyek voltak a legtöbbször megosztott, a legtöbbet kommentelt írások? Milyen címek bizonyultak érdekesnek az olvasóid számára? Ne sajnáld az időt a kiértékelésre, mert rengeteg hasznos infót szolgáltatnak a további írásaidhoz.
     
  19. Légy mobilbarát! Könnyen el lehet olvasni a blogod egy mobil eszközről? A mobilos olvasók tábora már most nagy és folyamatosan nő. Add meg nekik az olvasás kényelmét!
     
  20. Az elektronikus aláírásodban tüntesd fel a blogod linkjét. Régi trükk, de pár érdeklődőt így is be tudsz vonzani.
     
  21. Használd a hírlevél nyújtotta lehetőségeket! Az új bejegyzésekről értesítsd a közönséged heti rendszerességgel.
     
  22. Építs be egy keresőmezőt az oldaladba! Ha a tartalmaid között könnyű eligazodni, további olvasásra bírhatod a látogatóid.
     
  23. Ajándékozz! Adj ajándékot az olvasóidnak: például egy-egy ingyenesen letölthető tanulmánnyal felhívhatod magadra a figyelmet. Olyan hellyé varázsolhatod a blogod, ahová megéri benézni.

Egy népszerű blog időt igényel, viszont élvezetes feladat, és nagyon megéri.

Vesd be tippjeinket, hogy számodra is olyan szórakoztató tevékenység legyen a blogírás, mint nekünk! 
Szeretnél otthonosan mozogni a blogok és általában az online kommunikáció világában? Gyere el következő ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...