23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

A céges blog nem véletlenül lett népszerű. Segít megtartani a meglévő vevőket, építi a közösséget, növeli a szakértői státuszod, közelebb visz a vásárlóidhoz és még sorolhatnánk az előnyeit. De a fő kérdés az, hogyan kell jól csinálni? 
Hogyan lesz népszerű a blogod? Hívhatod Hírek menüpontnak is a weboldaladon blog helyett,  akkor is azt kell megtudnod, hogyan szerzel több olvasót?

Ha nem tudod, hogyan növelhetnéd a blogod olvasótáborát, most adunk hozzá pár támpontot.

23 tipp, hogy többen olvassák a blogodat

  1. Kérd ki a közeli ügyfeleid véleményét! Elég érdekes a blogod, jó a stílusa, találtak hasznos infókat? Kérdezd meg! Azoknak a véleményére viszont ne nagyon adj, akik nem tartoznak a célcsoportodba. 
     
  2. A tartalom mindenek felett: minden blog alappillére a hasznos és érdekes tartalom. Azaz, fontos információk, megvalósítható tippek vagy épp szép képek, humor és kikapcsolódás. Ez áll az első helyen. Ha ez megvan, a többi részlet már gyerekjáték.
     
  3. Írj izgalmas, figyelemfelkeltő címsorokat, amelyek olvasásra buzdítanak. Keress aktuális témákat, mert a hírértékük a segítségedre lehet. 
     
  4. Légy következetes. Posztolj rendszeresen, ne hagyj ki heteket, mert azt a benyomást kelted, hogy itt már a fű sem nő, a blog halott. Írd le, hogy a következő bejegyzésben miről lesz szó, utalj vissza (linkkel) korábbi bejegyzésre az aktuálisban.
     
  5. Válaszolj minden kommentre, amit a blogodhoz írtak. Ezzel rá tudod venni az embereket, hogy beszéljenek az írásaidról, hogy megosszák őket másokkal is. A válaszadás a negatív kommentekre is érvényes! Ha tudod kezelni a szituációt, segítőkész vagy, esetleg humorral oldod meg a nehéz helyzeteket, azt az olvasóid értékelni fogják. A te érdeked az, hogy az emberek beszéljenek a termékedről, a cégedről - teljesen természetes, hogy kritikával is fogsz találkozni!
     
  6. Posztold a blogbejegyzésed rendszeresen több közösségi média oldalon. Ha kevés az oldalad látogatója, tedd ki FB-ra az egész bejegyzést, ne csak a linket. 
     
  7. A blogbejegyzésed alatt használd a közösségi média megosztás gombjait, hogy minél egyszerűbben lehessen terjeszteni a cikked. Ha az írásod felkelti valakinek a figyelmét, annak legyen lehetősége azonnal megosztani is.
     
  8. Vezess be állandó rovatot. Rendszeres olvasói tábort építhetsz ki a segítségükkel. A hangsúly a rendszerességen van, ha 3-4 alkalom után meggondolod magad és másba fogsz, az nem visz előre hosszú távon.
     
  9. A Facebookon használd ki a hashtag nyújtotta lehetőségeket, amivel felismerhetővé, megjegyezhetővé teheted az írásod.
     
  10. Ha az aktuális héten mégsem  jön össze a blog írás, keress a rokon témájú blogokban egy sok ember figyelmét felkeltő cikket. Ennek apropóján, ebből kiindulva megírhatod a saját bejegyzésed.
     
  11. Keresd a kapcsolatot népszerű blogokkal: írj érdekes, tartalmas hozzászólásokat a cikkeikhez, hogy felhívd magadra mások figyelmét.
     
  12. Egy lépést hátra: próbáld meg külső szemmel nézni a blogodat. Hogy néz ki? Milyen a képek minősége? Évezredek óta ez a dizájn fogadja a látogatóid? Lehetnek érdekfeszítő szövegeid, de egy kicsit a tálalással is törődni kell. Tedd vizuálisan is érdekessé a blogod látványos képekkel, videókkal, infógrafikákkal!
     
  13. Ügyelj arra, hogy a szövegeid jól olvashatóak legyenek. Ne használj kilométeres bekezdéseket, tagold a szöveget bekezdésekkel és alcímekkel. Felsorolásokkal még érthetőbbé teheted a mondanivalód. Figyelj arra is, hogy a betűtípus megfelelő méretű legyen. Válassz kontrasztos színeket, amelyek könnyítik az olvasást. Kerüld az apró, rikító színű betűket.
     
  14. Írj egy rövid bevezetőt arról, miről szól a blogod, és ezt tedd ki jól látható helyre. Az új látogatókat segíted ezzel az információval, rögtön fogják tudni, hová csöppentek.
     
  15. Ne ess túlzásba az ajánlott linkekkel, applikációkkal. Mindegyik csúcsszuper, de a blogodon a saját írásaidon legyen a fő hangsúly, ne tereld el feleslegesen az olvasók figyelmét.
     
  16. Írj keresőoptimalizált blogbejegyzést! Ennek a legegyszerűbb módja, ha olyan szavakat, kifejezéseket használsz, amelyekre sokan rákeresnek a keresőmotorok oldalain. Keress rá a témádhoz kapcsolódó kifejezésekre, nézd meg, milyen írások szerepelnek a találati lista első oldalán. Milyen szavak, kifejezések fordulnak elő gyakran bennük?
     
  17. Beszéld olvasóid nyelvét. A blogod nem arra való, hogy könnyeket csalj a középiskolai irodalomtanárod szemébe, és arra sem, hogy nyakatekert technikai részletekkel fáraszd a látogatóidat. A szöveged legyen lényegretörő, a lehető legegyszerűbb, hogy könnyen lehessen követni a mondanivalódat.
     
  18. Mindig kövesd a blogod statisztikáit. Melyek voltak a legtöbbször megosztott, a legtöbbet kommentelt írások? Milyen címek bizonyultak érdekesnek az olvasóid számára? Ne sajnáld az időt a kiértékelésre, mert rengeteg hasznos infót szolgáltatnak a további írásaidhoz.
     
  19. Légy mobilbarát! Könnyen el lehet olvasni a blogod egy mobil eszközről? A mobilos olvasók tábora már most nagy és folyamatosan nő. Add meg nekik az olvasás kényelmét!
     
  20. Az elektronikus aláírásodban tüntesd fel a blogod linkjét. Régi trükk, de pár érdeklődőt így is be tudsz vonzani.
     
  21. Használd a hírlevél nyújtotta lehetőségeket! Az új bejegyzésekről értesítsd a közönséged heti rendszerességgel.
     
  22. Építs be egy keresőmezőt az oldaladba! Ha a tartalmaid között könnyű eligazodni, további olvasásra bírhatod a látogatóid.
     
  23. Ajándékozz! Adj ajándékot az olvasóidnak: például egy-egy ingyenesen letölthető tanulmánnyal felhívhatod magadra a figyelmet. Olyan hellyé varázsolhatod a blogod, ahová megéri benézni.

Egy népszerű blog időt igényel, viszont élvezetes feladat, és nagyon megéri.

Vesd be tippjeinket, hogy számodra is olyan szórakoztató tevékenység legyen a blogírás, mint nekünk! 
Szeretnél otthonosan mozogni a blogok és általában az online kommunikáció világában? Gyere el következő ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...