5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

Égsz a vágytól, hogy világraszólót alkoss az értékesítési szövegeddel? Hogy a saját lelkesedésed átadd másoknak, akik aztán vakon követik majd az utasításaid? Minden szövegíró álma, hogy hatással legyen az olvasóira.
 

Egy szöveget izgalmassá tenni erőpróbáló feladat. Rengeteg eszközt felhasználhatsz, de egy dologra ügyelned kell: vannak ugyanis olyan ötletek, amelyek nemhogy növelnék az olvasottságot, hanem egyenesen szétzúzzák a szöveget.

 

Te is elkövetted már az értékesítési szöveg 5 gyilkos hibáját?


1. Nincsenek jól megfogalmazott célok 

Ha te nem tudod, hogy pontosan mit akarsz az értékesítési szöveggel, ne várd, hogy más kitalálja. A szöveg mindig pontos, jól átlátható, logikusan felépített kell, hogy legyen. Ha céltalan, széteső, senki sem fogja venni a fáradságot, hogy végigolvassa. A célodat már a szöveg megírása előtt fogalmazd meg egy rövid mondatban, pl. iratkozzanak fel a hírlevelemre, rendeljék meg a könyvemet. Ezt kis emlékeztetőként akár le is írhatod egy papírra, hogy végig az orrod előtt legyen. Hogy az értékesítési szöveged rövid vagy hosszú lesz, azt te döntöd el. A lényeg, hogy minden egyes mondatod a cél felé terelje az olvasód.


2. Csillogó-villogó felugró ablakok

Nehéz ma már olyan weboldalt találni, ami ne lepne meg azonnal egy felugró ablakos ajánlattal. Remekül kiegészíthetik az értékesítési szöveged. A felugró ablakokat mindenki utálja – ennek ellenére nagyon jól teljesítő online marketingeszközök. 
A felugró ablak kritikus pont: egyrészt vonzóan figyelemfelkeltőnek kell lennie (hiszen égsz a vágytól, hogy rákattintsanak), másrészt nem ijesztheti el már első pillanatban a felhasználót. 

Milyen a jó felugró ablak?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel, és nem jelenik meg unos-untalan ugyanannak a felhasználónak (elég óránként egyszer)
  • a témához kapcsolódó csábító ajánlatot kínál
  • vizuálisan a lehető legsemlegesebb: itt kizárólag a szövegen van a lényeg
  • könnyen le lehessen zárni, a keresgélés közben ugyanis senki sem fogja elolvasni az ablak ajánlatát 

3. Hangosan elinduló videók

Horrorfilmet megszégyenítő hatást érhetsz el egy hangosan elinduló videóval. A felhasználó már azelőtt elhagyja az oldalad, hogy két szót elolvasott volna. A videók csodálatos kiegészítői az értékesítési szövegeknek, de jobban jársz, ha a látogatóidra bízod az elindításukat, .


4. Az értékesítési szöveg nem karácsonyfa

Van egy jó szemcsalogató Ö*T*L*E*T*E*D☺❤✌? Nagy a kísértés, hogy az értékesítési szöveget is telebiggyeszd emotikonokkal, emojikkal, speciális karakterekkel? Hiszen olyan jól mutatnak a posztokban, e-mailekben! Az értékesítési szöveg esetén azonban fordítva sül el a fegyver: a keresőmotorok egyből kinyírnak, ha nem tudják elolvasni a szöveged. Teljesen feleslegesen dolgozol, ha a végeredményt nem fogják beindexelni. A Google AdWords például fel is hívja a hirdetők figyelmét, hogy a mosolypofik használata sérti az irányelveiket. 
Hagyd a szmájlikat a közösségi média felületére!


5. Felkiáltójelek dömpingje

Amikor a termékedről, szolgáltatásodról írsz, a lelkesedésed nem ismer határokat. Ez nagyon jó és fontos meggyőző erő, ha lejön a szövegről. A kitörő örömödet azonban szavakkal és ne felkiáltójelekkel fejezd ki! Szóval ne így!!!! 
A Google nemcsak a többszörös felkiáltójelre néz rossz szemmel, de a rövid felkiáltások halmozását (Cipők! Táskák! Akció!) is lepontozza. 

Az izgalmat maga a szöveg nyújtsa és ne a tarka-barka kiegészítő elemek. Figyelj arra, hogy a szövegnek pontos, követhető mondanivalója legyen, és használd úgy a képeket, videókat, hogy megállítás helyett továbbvigyék az olvasót a cél felé.

Kíváncsi vagy további tippekre? Van még pár a tarsolyunkban. Gyere el következő ingyenes előadásunkra, ahol a videók használatáról és elkészítéséről tanulhatsz: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat?

További bejegyzések

Curtis és a drogrehab esete: mi a tanulság a blog írás szempontjából?

A múlt héten olvashattál nálunk Perez Hiltonról, a blog írás fenegyerekéről, aki egyáltalán nem profizmusáról és alapos forráshasználatáról, hanem a pletykák terjesztéséről ismert. 

Kétségtelenül jól is megy neki, hiszen mindig van egy olyan réteg, amely szereti, ha az éppen általa piedesztálra helyezett személyeket lejáratják, lerántják. De vigyázat! Finoman fogalmazva:

A blog írás esetében sem árt, ha igazat írsz ;)

Olvasom tovább...

A sikeres blog titka. Avagy: tanulj a legnagyobbaktól!

A blog elengedhetetlen kelléke egy sikeres üzleti vállalkozásnak. Sokkal több követőre tehetsz szert, ha blogolsz, ezáltal pedig a bevételed is növekedhet. 2018-ban a legsikeresebb amerikai blogoknak havonta több millió látogatója volt. Érdemes belegondolni, hogy ennyi olvasó mennyi bevételt eredményezhet, illetve abba is, hogy a reklámmarketingesek mennyi pénzt fektetnek egy-egy ilyen sikeres blogba.

Olvasom tovább...

Nem az ördögtől való: hírlevél tippek a sikeres eladáshoz

Ugye hírlevél a Te postafiókodban is naponta landol? Ahogy megnyitod a levelezőrendszeredet, máris nyomod a pipákat, hogy küldhesd is őket mihamarabb az internet mély és fekete bugyrába, valahová egy messzi-messzi galaxisba. Te is járhatsz így. Azaz Te és a hírleveled. De azért vagyunk mi, hogy az általad írt hírlevél ne csak egy legyen a százból.

Olvasom tovább...

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...