5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

5 hiba, ami porig rombolja az értékesítési szöveged

Égsz a vágytól, hogy világraszólót alkoss az értékesítési szövegeddel? Hogy a saját lelkesedésed átadd másoknak, akik aztán vakon követik majd az utasításaid? Minden szövegíró álma, hogy hatással legyen az olvasóira.
 

Egy szöveget izgalmassá tenni erőpróbáló feladat. Rengeteg eszközt felhasználhatsz, de egy dologra ügyelned kell: vannak ugyanis olyan ötletek, amelyek nemhogy növelnék az olvasottságot, hanem egyenesen szétzúzzák a szöveget.

 

Te is elkövetted már az értékesítési szöveg 5 gyilkos hibáját?


1. Nincsenek jól megfogalmazott célok 

Ha te nem tudod, hogy pontosan mit akarsz az értékesítési szöveggel, ne várd, hogy más kitalálja. A szöveg mindig pontos, jól átlátható, logikusan felépített kell, hogy legyen. Ha céltalan, széteső, senki sem fogja venni a fáradságot, hogy végigolvassa. A célodat már a szöveg megírása előtt fogalmazd meg egy rövid mondatban, pl. iratkozzanak fel a hírlevelemre, rendeljék meg a könyvemet. Ezt kis emlékeztetőként akár le is írhatod egy papírra, hogy végig az orrod előtt legyen. Hogy az értékesítési szöveged rövid vagy hosszú lesz, azt te döntöd el. A lényeg, hogy minden egyes mondatod a cél felé terelje az olvasód.


2. Csillogó-villogó felugró ablakok

Nehéz ma már olyan weboldalt találni, ami ne lepne meg azonnal egy felugró ablakos ajánlattal. Remekül kiegészíthetik az értékesítési szöveged. A felugró ablakokat mindenki utálja – ennek ellenére nagyon jól teljesítő online marketingeszközök. 
A felugró ablak kritikus pont: egyrészt vonzóan figyelemfelkeltőnek kell lennie (hiszen égsz a vágytól, hogy rákattintsanak), másrészt nem ijesztheti el már első pillanatban a felhasználót. 

Milyen a jó felugró ablak?

  • a megfelelő oldalakon ugrik fel, és nem jelenik meg unos-untalan ugyanannak a felhasználónak (elég óránként egyszer)
  • a témához kapcsolódó csábító ajánlatot kínál
  • vizuálisan a lehető legsemlegesebb: itt kizárólag a szövegen van a lényeg
  • könnyen le lehessen zárni, a keresgélés közben ugyanis senki sem fogja elolvasni az ablak ajánlatát 

3. Hangosan elinduló videók

Horrorfilmet megszégyenítő hatást érhetsz el egy hangosan elinduló videóval. A felhasználó már azelőtt elhagyja az oldalad, hogy két szót elolvasott volna. A videók csodálatos kiegészítői az értékesítési szövegeknek, de jobban jársz, ha a látogatóidra bízod az elindításukat, .


4. Az értékesítési szöveg nem karácsonyfa

Van egy jó szemcsalogató Ö*T*L*E*T*E*D☺❤✌? Nagy a kísértés, hogy az értékesítési szöveget is telebiggyeszd emotikonokkal, emojikkal, speciális karakterekkel? Hiszen olyan jól mutatnak a posztokban, e-mailekben! Az értékesítési szöveg esetén azonban fordítva sül el a fegyver: a keresőmotorok egyből kinyírnak, ha nem tudják elolvasni a szöveged. Teljesen feleslegesen dolgozol, ha a végeredményt nem fogják beindexelni. A Google AdWords például fel is hívja a hirdetők figyelmét, hogy a mosolypofik használata sérti az irányelveiket. 
Hagyd a szmájlikat a közösségi média felületére!


5. Felkiáltójelek dömpingje

Amikor a termékedről, szolgáltatásodról írsz, a lelkesedésed nem ismer határokat. Ez nagyon jó és fontos meggyőző erő, ha lejön a szövegről. A kitörő örömödet azonban szavakkal és ne felkiáltójelekkel fejezd ki! Szóval ne így!!!! 
A Google nemcsak a többszörös felkiáltójelre néz rossz szemmel, de a rövid felkiáltások halmozását (Cipők! Táskák! Akció!) is lepontozza. 

Az izgalmat maga a szöveg nyújtsa és ne a tarka-barka kiegészítő elemek. Figyelj arra, hogy a szövegnek pontos, követhető mondanivalója legyen, és használd úgy a képeket, videókat, hogy megállítás helyett továbbvigyék az olvasót a cél felé.

Kíváncsi vagy további tippekre? Van még pár a tarsolyunkban. Gyere el következő ingyenes előadásunkra, ahol a videók használatáról és elkészítéséről tanulhatsz: Hogyan használd bevételszerzésre a videomegosztó portálokat?

További bejegyzések

Karácsonyi kedvcsináló! Facebook versenyek az adventi szezonra

Felkészültél? Hamarosan a Facebook céges oldalain is indul a karácsonyi visszaszámlálás, és elkezdődik az évnek az az időszaka, amikor csak az nem ad el, aki nem akar – vagy nem tervezett időben. 

Mi már a múlt héten előre szóltunk ebben a marketing támpontokat kínáló cikkünkben. De ez még nem volt minden! Hiszen a Facebook bevetéséről ott nem is beszéltünk.

Olvasom tovább...

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...