A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A Google nagy változásokkal kecsegtet a Google AdWords, a Google Maps és a GoogleAnalytics területén, ezek egyórás bemutatására május végén került sor. Ha képben akarsz lenni, de nincs időd meghallgatni, olvasd el a Google Ads & Analytics Innovations Keynote kivonatát! Leszűrtük a lényeget Neked.

 

A szép új mobilvilág felszippantja a Google AdWords-ot
 

A Google vezetői forradalmi változásokról beszétek a látványos előadáson, amelyeknek a kiindulópontja az okostelefonok és mobil eszközök térhódítása volt. Az okostelefonok megváltoztatták a felhasználók internetes viselkedését, de ugyanúgy a hétköznapi életüket is. Ma már fel sem merül a kérdés, hogy figyelembe kell-e venni a mobilos felhasználókat, a kérdés az, hogyan érjük el őket a leghatékonyabban.
 

Ma már nem a meglévő weboldalt, hirdetést kell mobilbaráttá tenni, hanem eleve mobilra kell tervezni a kommunikácitó, “Mobile first” lett az új mottó.
 

A mobilvilág követelményeihez igazodva a Google bejelentette a Google Adwords teljes átépítését és újradizájnolását a mobilos felhasználói élmény szolgálatában.
 

A Google Adwords legaktuálisabb kérdése: hogyan nézzen ki egy mobil eszközre optimalizált hirdetés? Hogyan kell mutasson a szöveges hirdetés?

 

A két legfontosabb változás: hosszabb címsor és leírás
 

Az új verzióban 2x30 karakteres címsor áll majd a hirdetők rendelkezésére (jelenleg egyetlen 25 karakteres címsorral kell gazdálkodni), illetve egy 80 karakteres leírás (itt nem olyan látványos az ugrás, hiszen csak plusz 10 karakterről van szó).

A változást teszteredményekkel igazolják: mivel a Google már teszteli a formát, statisztikákkal is alá tudja támasztani az új AdWords létjogosultságát: az eredmények azt mutatják, hogy az új formátum akár 20%-kal is megnövelheti az átkattintási arányt.

Oké, ez  a 20% túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de azért mi nagyon örülünk a plusz játéktérnek a szöveg terén.

 

Praktikus és látványos Adwords újdonságok
 

A Google AdWords másik fontos változása, hogy ezentúl az érkezési oldal URL-jét (linkjét) nem manuálisan kell állítani, hanem a Google automatikusan behúzza, ezzel biztosítva a pontosságot. Ugyanakkor lehetőség lesz az elérési útvonal testre szabására.
 

Látványosabbak lesznek a display hálózatban megjelenő AdWords hirdetések, ráadásul egy hirdető sem kell megerőltesse a dizájn terén. Csak a címsort, a leírást, a linket és egy képet kell biztosítani, és a Google automatikusan megtervezi a csábító reklámot.

 

A Google Maps a helyi kereskedelem kedvence lesz - boltosok figyelem
 

A Google Maps hihetetlenül fontos szolgáltatás a felhasználók számára, ezért a hirdetőknek is figyelniük kell rá. A keresések 30%-a a helyi vállalkozásokhoz kapcsolódik, és a mobilos keresések háromnegyede boltlátogatással végződik. A Google Maps a helyi offline kereskedelmet erősíti, ugyanis vannak olyan szegmensek, ahol ez még mindig erősebb, mint az online gondolj csak olyan hétköznapi helyzetekre, mint a reggeli megvásárlása vagy az otthon felejtett telefontöltő pótlása. A helyi üzleti oldalak új megjelenítést kapnak, lehetőség lesz speciális ajánlatok listázására, vagy éppen a bolt készletének megtekintésére.

 

A Google Analytics szintén új köntösbe bújik
 

Az új Google Analytics könnyebben átlátható lesz, és komplex jelentések percek alatti elkészítését teszi majd elérhetővé. Egyszerű műveletekkel hozhatunk létre összehasonlító Analytics és AdWords statisztikákat is, amelyek ráadásul dinamikus, valós idejű értékeket fognak mutatni.
 

A Google kimondott célja a változások bevezetésével minél több embert elérni, és ezzel minél hatékonyabb AdWords kampányokat biztosítani. A következő hónapokban tanúi leszünk a felhasználói élmény győzelmének.
 

Izgalmas lesz!

Máris lecsapnál a mobilos felhasználókra a Google AdWords segítségével? Mi segítünk megtervezni a kampányodat, kezdd itt!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...