A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A mobil átvette az uralmat a Google AdWordsban is

A Google nagy változásokkal kecsegtet a Google AdWords, a Google Maps és a GoogleAnalytics területén, ezek egyórás bemutatására május végén került sor. Ha képben akarsz lenni, de nincs időd meghallgatni, olvasd el a Google Ads & Analytics Innovations Keynote kivonatát! Leszűrtük a lényeget Neked.

 

A szép új mobilvilág felszippantja a Google AdWords-ot
 

A Google vezetői forradalmi változásokról beszétek a látványos előadáson, amelyeknek a kiindulópontja az okostelefonok és mobil eszközök térhódítása volt. Az okostelefonok megváltoztatták a felhasználók internetes viselkedését, de ugyanúgy a hétköznapi életüket is. Ma már fel sem merül a kérdés, hogy figyelembe kell-e venni a mobilos felhasználókat, a kérdés az, hogyan érjük el őket a leghatékonyabban.
 

Ma már nem a meglévő weboldalt, hirdetést kell mobilbaráttá tenni, hanem eleve mobilra kell tervezni a kommunikácitó, “Mobile first” lett az új mottó.
 

A mobilvilág követelményeihez igazodva a Google bejelentette a Google Adwords teljes átépítését és újradizájnolását a mobilos felhasználói élmény szolgálatában.
 

A Google Adwords legaktuálisabb kérdése: hogyan nézzen ki egy mobil eszközre optimalizált hirdetés? Hogyan kell mutasson a szöveges hirdetés?

 

A két legfontosabb változás: hosszabb címsor és leírás
 

Az új verzióban 2x30 karakteres címsor áll majd a hirdetők rendelkezésére (jelenleg egyetlen 25 karakteres címsorral kell gazdálkodni), illetve egy 80 karakteres leírás (itt nem olyan látványos az ugrás, hiszen csak plusz 10 karakterről van szó).

A változást teszteredményekkel igazolják: mivel a Google már teszteli a formát, statisztikákkal is alá tudja támasztani az új AdWords létjogosultságát: az eredmények azt mutatják, hogy az új formátum akár 20%-kal is megnövelheti az átkattintási arányt.

Oké, ez  a 20% túl szépnek hangzik, hogy igaz legyen, de azért mi nagyon örülünk a plusz játéktérnek a szöveg terén.

 

Praktikus és látványos Adwords újdonságok
 

A Google AdWords másik fontos változása, hogy ezentúl az érkezési oldal URL-jét (linkjét) nem manuálisan kell állítani, hanem a Google automatikusan behúzza, ezzel biztosítva a pontosságot. Ugyanakkor lehetőség lesz az elérési útvonal testre szabására.
 

Látványosabbak lesznek a display hálózatban megjelenő AdWords hirdetések, ráadásul egy hirdető sem kell megerőltesse a dizájn terén. Csak a címsort, a leírást, a linket és egy képet kell biztosítani, és a Google automatikusan megtervezi a csábító reklámot.

 

A Google Maps a helyi kereskedelem kedvence lesz - boltosok figyelem
 

A Google Maps hihetetlenül fontos szolgáltatás a felhasználók számára, ezért a hirdetőknek is figyelniük kell rá. A keresések 30%-a a helyi vállalkozásokhoz kapcsolódik, és a mobilos keresések háromnegyede boltlátogatással végződik. A Google Maps a helyi offline kereskedelmet erősíti, ugyanis vannak olyan szegmensek, ahol ez még mindig erősebb, mint az online gondolj csak olyan hétköznapi helyzetekre, mint a reggeli megvásárlása vagy az otthon felejtett telefontöltő pótlása. A helyi üzleti oldalak új megjelenítést kapnak, lehetőség lesz speciális ajánlatok listázására, vagy éppen a bolt készletének megtekintésére.

 

A Google Analytics szintén új köntösbe bújik
 

Az új Google Analytics könnyebben átlátható lesz, és komplex jelentések percek alatti elkészítését teszi majd elérhetővé. Egyszerű műveletekkel hozhatunk létre összehasonlító Analytics és AdWords statisztikákat is, amelyek ráadásul dinamikus, valós idejű értékeket fognak mutatni.
 

A Google kimondott célja a változások bevezetésével minél több embert elérni, és ezzel minél hatékonyabb AdWords kampányokat biztosítani. A következő hónapokban tanúi leszünk a felhasználói élmény győzelmének.
 

Izgalmas lesz!

Máris lecsapnál a mobilos felhasználókra a Google AdWords segítségével? Mi segítünk megtervezni a kampányodat, kezdd itt!

További bejegyzések

E-mail kampány – így kezdd el jól!

Szinte minden marketing eszköz használatánál, így az e-mail kampány kapcsán is igaz a mondás: ha jól kezdesz hozzá, a munka felét elvégezted. Egy több elektronikus levélből álló csomag előállítása átgondolt, strukturált tervezést igényel – pontos célokra, stratégiára és cselekvésre késztető gondolatokra van szükség. Nézzük, melyek a legfontosabb lépések egy sikeres e-mail kampány elindításához!

Olvasom tovább...

Google Ads - A Te cégednek is használnia kellene?

Vállalkozásod felvirágoztatásához a marketing útvesztőiben keresgélsz, hogy felvirágoztasd a vállalkozásodat? Az interneten böngészve arra gondolsz, milyen fantasztikus lenne a Te cégedet is a Google keresőjének találati élmezőnyében látni? A Google Ads (régebben Adwords) használatával egy szempillantás alatt elérheted ezt.

Olvasom tovább...

Legyél Te is emoji kutató!

Ha szívesen böngészed a telefonodon az emoji galériát, a matricákat vagy a hangulatjeleket, és az üzeneteidben vagy a bejegyzéseidben tucatnyit használsz belőlük, az akár egy igazán kreatív és változatos munkát is hozhat számodra. A nem túl távoli jövőben egyre inkább szükség lesz olyanokra, akik értik és tudják is használni a hangulatjeleket, így akár azok kutatója is válhat belőled. Hogyan? Mit kell ehhez tudni?

Beszéld az emoji nyelvet!

Olvasom tovább...