Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet? - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet?

Hogyan írj bevételnövelő kommunikációs tervet?

„Majd improvizálunk menet közben.” Ez az a mondat, amit év végi záráskor a cégvezetők leggyakrabban megbánnak. 
Ahhoz, hogy kreatív lehess, és ahhoz is, hogy áthidald az ihletszegény napokat, ugyanaz szükséges: megbízható kommunikációs terv.

Minek neked kommunikációs terv?

Mert a pillanat hevében könnyű hibázni. Az üzleti kommunikáció se nem dzsessz, se nem szerelmi vallomás. Ha egy sikeres cégnél minden a spontaneitás látszatát kelti, biztos lehetsz benne, hogy az egész év átgondolt stratégiára, kommunikációs tervre épül. 

Mert a nyertes vállalkozók mottója nem a „majd kitalálunk valamit”. Elárulom, hogy mi az, amit ők zseniálisan csinálnak. Így fogalmazhatnánk meg egyszerűen: tűnjön úgy, hogy improvizálsz, de soha ne improvizálj! 

Húzzunk ezért most gondolatban egy vonalat, és nézzük meg, hogyan alakulhatna már a jelen évben a Te üzleti kommunikációs terved is úgy, hogy abból nagyobb bevételed legyen.

Kezdd a célnál! 

Az íjászat nem puszta lövöldözésből áll, hanem az íjász gondolatban már azelőtt a célnál van, hogy íjat fogna a kezébe. A húr megfeszítése és a nyílvessző célba juttatása ezután már csak részletkérdés. 

Ugyanezt teszi lehetővé számodra az üzleti kommunikáció nevű „sportágban” a kommunikációs terv.

A kommunikációs terv írásának okos (SMART) módszere

A hatékony célkitűzés egyik stratégiája, amely segít neked felmérni, hogy az adott célt érdemes-e egyáltalán kitűznöd, a SMART módszeren alapul.

Ez az angol betűszó 5 kritériumot állapít meg az eredményes célkitűzésből kiinduló kommunikációs terv megírása számára.

  • S – specifikus. Más szóval konkrétumokat kell megfogalmaznod, és minél pontosabban körül kell határolnod a területet, amelyen fejlődni szeretnél. Ez lesz az adott évre szóló kommunikációs terved kiindulópontja. 

    Online kommunikációd nem szólhat egyszerre mindenkihez, hanem annyira pontosan kell tudnod, hogy kihez, miért és hogyan beszélsz, mintha az illető személy ott állna előtted.
     
  • M – mérhető. Azt szokták mondani, hogy nem javíthatod azt, amit nem mérsz. Én ennél tovább megyek. Amit nem mérsz, az biztosan hanyatlik. Mert nem figyelsz rá, és elhanyagolod. 

    Az online kommunikáció egyes szakértői ezért kísérleteznek mondataikkal odáig menően, hogy egy betűtípus- vagy szórendcsere hatásait is tesztelik. 
  • A – akcióvá alakítható. Ha a kommunikációs terved célja világos, azt onnan fogod tudni, hogy minden erőfeszítés nélkül vonja maga után a stratégiai lépéseket. A pontosan meghatározott cél automatikusan képes diktálni az eléréséhez szükséges eszközöket. 

    Hogy mi legyen a következő lépés, ez csak akkor kérdéses, ha nem ismered az irányt. Az akcióvá alakítható cél esetében azonban a konkrét stratégia mindössze annyi, hogy a cél és a jelenlegi állapotod közti távolságot lépésről lépésre csökkented az online kommunikáció rendelkezésre álló taktikai eszközeivel (rendszeres blogolás, hírlevél, Facebook-kommunikáció stb.).
     
  • R – realisztikus. Én lennék az utolsó, aki a pozitív gondolkodás ellen szót emel. Ellenben az, hogy már holnapra a Tied lesz az első hely a Google találati listán, nem pozitív gondolkodás, hanem illúzió.   

    Reális elképzelés az, hogy hetente kiküldd a hírleveledet, rendszeresen kommunikálj az ügyfeleiddel, és folyamatosan növeld a kommunikációs csatornáid számát. 
     
  • T – temporális, azaz határidőkhöz kötött. A kommunikációs terved fenti, logikai lebontása mellett a határidőid adják a temporális, időbeli lebontást egészen addig a pillanatig, amikor év végén durran a pezsgő, és csengő hangon koccan a pohár.

    Csak ezen a hosszabb időre átgondolt alapon lehetsz rugalmas és spontán. A kommunikációs terv ugyanis nem zárja ki a kreativitást. A rugalmasság épp az, ha a sodródás helyett az önmagad alkotta szabályoknak engedelmeskedsz.

Segítség a tervezéshez

Úgy érzed, hogy mindez egy kicsit sok egyszerre? Vagy hogy elvben mind szép és jó, de nem világos, hogyan működik a gyakorlatban?

Ha szempontokat szeretnél kapni a tudatosabb online kommunikációhoz, itt tanulhatsz többet arról, hogy mire figyelj oda, és hogyan írd meg a saját éves kommunikációs tervedet! 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...