Egymondatos szövegírás tippek - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Egymondatos szövegírás tippek

Egymondatos szövegírás tippek

Hát persze, hogy persze: legyen izgalmas, jól megírt, ütős és olvasmányos. De mi az, amitől tényleg ilyen is lesz a szövegírás eredménye?

Szövegírás tippek a gyakorlatban

 

  • Kérd, hogy képzeljék el!

Joseph Heller regénycímnek választotta ezt a két szóból álló, rendkívül hatásos mondatot: „képzeljétek el”. A felszólítás hatására a képzelet beindul. 

Az ábrándozásra, képzelődésre hívás sokkal hatásosabb a marketing szövegírásban is, mint az egyszerű leírás, mert megmozgatja az olvasód fantáziáját, így a teljes figyelmét megszerzed – és ez a legnagyobb érték.

  • Ígérj bepillantást a színfalak mögé!

Az emberek imádnak titkokat meglesni, és illetéktelenül bekíváncsiskodni a felszín mögé. Ezért működnek még mindig olyan jól a szövegírásban azok a címsorok, amelyek „a profi fodrászok/autószerelők 7 titka” típusú, „szigorúan bizalmas”, szakmai és csakis beavatottaknak szánt információkat ígérnek.

  • Kelts egy kis irigységet!

Írd le, hogy mások már vettek abból, amit eladsz, és máris az előnyeit élvezik. Valahol valakik most elégedetten mosolyognak egymásra ezen az exkluzív elitcsoporton belül, amelyhez a Te olvasód is csatlakozhat a vásárlás által.

  • Készíts kérdőívet!

A legtöbben szeretik, ha kikérik a véleményüket, mert ettől fontosnak, elismertnek érezhetik magukat. Gondolj csak arra, hogy a telefonos szavazásokon mennyien vesznek részt. Vagy hogy a magazinokban mennyire népszerűek a személyiségtesztek. 

A szövegírás gyakorlatában például az olvasóid A, B vagy C válaszainak száma szerint javasolhatsz nekik vásárolandó terméket.

  •  Tedd személyessé!

A legszebb szó bármilyen nyelv beszélői számára a saját nevük. „Kedves/tisztelt ügyfél” helyett használj keresztnevet már a hírleveled tárgysorában, és meglátod, hogy megugrik a megnyitások aránya! 

Ha még több adatod van a célcsoportodról, igazítsd ezekre a szövegírást, de persze csak addig a pontig, hogy az olvasóid azért ne érezzék magukat egy kukkoló martalékának!

  • Ne feledd: „isteneink csak a páratlan számoknak örülnek!” 

A fenti mondatot Vergilius írta több mint kétezer évvel ezelőtt, de máig érvényes. Más szóval a túlzott szimmetria inkább zavaró, míg az enyhén aszimmetrikus dolgok, páratlan számok jobban bevonják a képzeletünket a szövegírás esetében is. Furcsa, de működik!

Felsorolásaidban legyen valamiből 3, 7 (titok, tipp stb.). A gyermekkorunkból ismerős népmesei számok mindig jól működnek.

  • Oszd le az árat!

Minden olyan értékesítő, aki egy kicsit is ad magára, kezelni tudja az árral kapcsolatos kifogásokat. Egy jól bevált módszer, ha az ár magas: oszd el 365-tel! És máris leírhatod, hogy olvasód a vásárlás előnyeit élvezheti „kevesebbért, mint amennyit egy nap …-ra költ”. 

Kiszámolhatod azt is, hogy a viszonylag magas árért, ami ez esetben már „befektetés” lesz, mennyit takarít meg hosszabb távon, egy-két év alatt.

Szövegírás – hogyan tovább?

Itt most meg is állok, mert ha jól számolom, ez éppen 7 tipp volt. :)

Ez máris elegendő ötlet lehet számodra ahhoz, hogy felpezsdítsd a következő néhány szövegedet. Ne várd meg, még negyven könyvet elolvastál a témáról, kezdd el megvalósítani a tanultakat az egyik szimpatikus módszerrel. 

Tanulnál még? Itt folytasd, ha többre vagy kíváncsi szövegírás és PR terén!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...