Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

Mi lesz a keresőoptimalizálással a PageRank halála után?

A keresőoptimalizálás támasza volt eddig a PageRank mutató, hiszen a Google Toolbaron keresztül bárki hozzáférhetett, és megtudhatta, hogyan értékeli a Google az adott honlapot.

2016 áprilisától hiába is próbálnád megnézni az oldalunk eredményességének ezt a mutatóját, mert a Google lenullázta az összes oldal PageRankjét. Ezzel a PageRank megszűnt létezni. Legalábbis a nyilvános, lekérdezhető része. A belső, nem hozzáférhető PageRank továbbra is létezik, és a Google algoritmusának fontos része.

Az az igazság, hogy a nyilvános PageRank már jóval ezelőtt kegyvesztett lett. Az utolsó frissítésére 2013 decemberében került sor, már ekkor az ennél újabb weboldalak hátrányba kerültek a régebbiekkel szemben, mivel ezek nem kaptak nyilvános PageRanket. A PageRanket már ekkor halottnak nyilvánították, bár továbbra is elérhető volt.

Mit veszít a keresőoptimalizálás a PageRank halálával?

A keresőoptimalizálási szakemberek nem igazán építettek egy ideje a PageRankre, hiszen az utolsó frissítés webes szemmel nézve túlságosan régóta történt (normális módon évente 3-4 alkalommal szokott frissülni), másrészt egy weboldal relevanciája sokkal bonyolultabb annál, semhogy egyetlen számmal ki lehetne fejezni. A PageRank inkább a laikusok számára jelentett segítséget, avagy az utóbbi években inkább félrevezetést.

Mi volt eddig a PageRank?

  • Egy rangsorolási tényező a többi 200 közül
  • A nyilvános PageRank csak megközelítette a belső, nem nyilvános PageRanket (ez utóbbi az, amit mindenki komolyan vesz)
  • A nyilvános PageRank  fénykorában is 1-3 hónappal korábbi helyzetről adott információt

Éppen ezért a legtöbb keresőoptimalizálással foglalkozó fórumon nem is tulajdonítottak jelentőséget az eltűnésének, sokan még hírértékűnek sem tartották. 

Gyász helyett ünnep?

A nyilvános PageRank lenullázása nem jelentett nagy meglepetést, hiszen a Google már 2014 októberében bejelentette, hogy nem fogja többé frissíteni, és inkább más mutatók nyomon követését javasolta, a felhasználói élmény javítását tekintve mérvadónak. Ami nem más, mint éppen a keresőoptimalizálás alapelve.

A keresőoptimalizálással, linképítéssel foglalkozóknak ezentúl tényleg nem lesz más lehetősége, kénytelenek lesznek egyéb mutatók után nézni, és lehetőleg minél többet kell majd figyelembe venniük ahhoz, hogy releváns képet kapjanak az illető weboldalról.

Mit jelent a PageRank halála az online stratégiád szempontjából?


Egy biztos, továbbra is életbevágó a jó linképítés: a weboldaladat látogatott, a Google szemében is értékes oldalakkal kell összekapcsold. Értékes, azaz nem akármilyen oldalakkal, mert a külső hivatkozások esetében a minőség sokkal lényegesebb, mint a mennyiség – relevánsak és megbízhatóak kell legyenek.

A könnyű navigáció és az érdekes, rendszeresen frissülő tartalmak teszik a weboldaladat népszerűvé és jövedelmezővé. A tartalommarketing a segítségedre lesz továbbra is, még ha nem is látod majd a PageRank értéken ezt.

Ha úgy érzed, „egyedül nem megy”, bátran kérj segítséget! Egy jól működő weboldal rengeteg ötletből épül fel, a forgalomért és a konverziókért keményen meg kell dolgozni.

A PageRank kiesése ráirányítja a figyelmet egy hihetetlenül fontos dologra: a rangsor helyett fókuszálj inkább arra, ami sokkal fontosabb: faragj a látogatókból feliratkozókat, vásárlókat majd hűséges vevőket! 
A legnagyobb haszna a PageRank halálának: a rangsor helyett ezentúl a honlap tartalma lesz az első.

Szeretnéd keresőoptimalizálással növelni a honlapod látogatottságát és a bevételeid? Gyere el ingyenes előadásunkra!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...