A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

„Csak egy Facebook-poszt” – legyintesz, ha már megint nem lájkoltak a népek. De közben Te is sejted: nem jó jel, ha a közösségi médiában nem vagy túl népszerű. Mi lehet az oka?

A 2015-ös év legnépszerűbb, milliós nagyságrendű lájkot besöprő Facebook-posztjainak elemzése választ ad a kérdésre.

Milyennek kell lennie a népszerű Facebook-posztnak?

Szerencsére nem kell találgatni. A közösségi média szakértő elemzője, a Crowdtangle segíti a Facebookot az éppen forró témának számító, trendi posztok összegyűjtésében.

A tavalyi év legnépszerűbb Facebook-posztjai kapcsán tett általános megállapítása: a közösségi média világa a hírekével szinte párhuzamos. Más szóval a népszerűséget nem az embereket megosztó politikai-világnézeti témák tárgyalása fogja meghozni neked sem.

A népszerűség titka sokkal inkább az életmóddal, életstílussal kapcsolatos tartalmak feltöltése.

Ezen belül a tág értelemben vett „receptek” („hogyan csináld” jellegű tippek) az erősek, eredeti angol kifejezéssel a life hackek: az élet produktívabbá tételét szolgáló információk (az olajfoltok eltávolításától az e-mailek hatékonyabb szelektálásáig).

Itt is érvényesül tehát a 21. századi marketing legfontosabb elve, az „adok, hogy kapjak” – mert semmi sem győzi meg inkább a leendő ügyfelemet, mint ha pazarlóan bánok a tudásommal és az információval. 

A közösségi médiában működő értékesítési logika alapja tehát: „ha ilyen jó nála az, ami ingyenes, hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell”?!

A 10 legnépszerűbb tavalyi Facebook-posztból meríthetsz ihletet:


A  legnépszerűbb 2015-ös Facebook-posztok jellemzői

Mi a közös 2015 legtöbbet lájkolt Facebook-posztjaiban? Első látásra nem sok, hiszen az alább népszerűségük növekvő sorrendjében megtekinthető bejegyzések konkrét tartalma meglehetősen eltérő.

A felszín alatt azonban a következő 5 jellegzetességet lehet azonosítani:

  1. Erős érzelmeket kiváltó üzenetek (pl. hagyományos családi érzések, gyermekünk iránti odaadó szeretet).
  2. Segítő szándékú, mások iránti empátiánkat tanúsító megosztások (együttérzés a rászorulókkal).
  3. Valamilyen általánosan elismert nemes céllal, jó üggyel való szolidaritásunkat kinyilvánító tartalmak (világnézetileg semleges célok legyenek, amelyekre személyes meggyőződéseitől függetlenül senki sem tudna nemet mondani).
  4. Trükkök az élethez, a mindennapi életünket egyszerűbbé és hatékonyabbá tevő ötletek (life hackek), amelyek ráadásul szakértői státuszodat is erősítik.
  5. Anélkül, hogy szövegíróként hazabeszélnénk: megfigyelheted, hogy  a legnépszerűbb megosztások között meglepően sok a pusztán szöveges tartalom.

Használd ezeket a tippeket, amikor a következő adag Facebook-posztot készíted! 

Ha népszerűbb szeretnél lenni a közösségi médiában, akkor tanulj még többet róla. Ezt most ingyenesen teheted meg következő előadásunkon: Hogyan használd a közösségi média eszközeit?

További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...