A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

„Csak egy Facebook-poszt” – legyintesz, ha már megint nem lájkoltak a népek. De közben Te is sejted: nem jó jel, ha a közösségi médiában nem vagy túl népszerű. Mi lehet az oka?

A 2015-ös év legnépszerűbb, milliós nagyságrendű lájkot besöprő Facebook-posztjainak elemzése választ ad a kérdésre.

Milyennek kell lennie a népszerű Facebook-posztnak?

Szerencsére nem kell találgatni. A közösségi média szakértő elemzője, a Crowdtangle segíti a Facebookot az éppen forró témának számító, trendi posztok összegyűjtésében.

A tavalyi év legnépszerűbb Facebook-posztjai kapcsán tett általános megállapítása: a közösségi média világa a hírekével szinte párhuzamos. Más szóval a népszerűséget nem az embereket megosztó politikai-világnézeti témák tárgyalása fogja meghozni neked sem.

A népszerűség titka sokkal inkább az életmóddal, életstílussal kapcsolatos tartalmak feltöltése.

Ezen belül a tág értelemben vett „receptek” („hogyan csináld” jellegű tippek) az erősek, eredeti angol kifejezéssel a life hackek: az élet produktívabbá tételét szolgáló információk (az olajfoltok eltávolításától az e-mailek hatékonyabb szelektálásáig).

Itt is érvényesül tehát a 21. századi marketing legfontosabb elve, az „adok, hogy kapjak” – mert semmi sem győzi meg inkább a leendő ügyfelemet, mint ha pazarlóan bánok a tudásommal és az információval. 

A közösségi médiában működő értékesítési logika alapja tehát: „ha ilyen jó nála az, ami ingyenes, hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell”?!

A 10 legnépszerűbb tavalyi Facebook-posztból meríthetsz ihletet:


A  legnépszerűbb 2015-ös Facebook-posztok jellemzői

Mi a közös 2015 legtöbbet lájkolt Facebook-posztjaiban? Első látásra nem sok, hiszen az alább népszerűségük növekvő sorrendjében megtekinthető bejegyzések konkrét tartalma meglehetősen eltérő.

A felszín alatt azonban a következő 5 jellegzetességet lehet azonosítani:

  1. Erős érzelmeket kiváltó üzenetek (pl. hagyományos családi érzések, gyermekünk iránti odaadó szeretet).
  2. Segítő szándékú, mások iránti empátiánkat tanúsító megosztások (együttérzés a rászorulókkal).
  3. Valamilyen általánosan elismert nemes céllal, jó üggyel való szolidaritásunkat kinyilvánító tartalmak (világnézetileg semleges célok legyenek, amelyekre személyes meggyőződéseitől függetlenül senki sem tudna nemet mondani).
  4. Trükkök az élethez, a mindennapi életünket egyszerűbbé és hatékonyabbá tevő ötletek (life hackek), amelyek ráadásul szakértői státuszodat is erősítik.
  5. Anélkül, hogy szövegíróként hazabeszélnénk: megfigyelheted, hogy  a legnépszerűbb megosztások között meglepően sok a pusztán szöveges tartalom.

Használd ezeket a tippeket, amikor a következő adag Facebook-posztot készíted! 

Ha népszerűbb szeretnél lenni a közösségi médiában, akkor tanulj még többet róla. Ezt most ingyenesen teheted meg következő előadásunkon: Hogyan használd a közösségi média eszközeit?

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...