A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

A legnépszerűbb Facebook-posztok titkai

„Csak egy Facebook-poszt” – legyintesz, ha már megint nem lájkoltak a népek. De közben Te is sejted: nem jó jel, ha a közösségi médiában nem vagy túl népszerű. Mi lehet az oka?

A 2015-ös év legnépszerűbb, milliós nagyságrendű lájkot besöprő Facebook-posztjainak elemzése választ ad a kérdésre.

Milyennek kell lennie a népszerű Facebook-posztnak?

Szerencsére nem kell találgatni. A közösségi média szakértő elemzője, a Crowdtangle segíti a Facebookot az éppen forró témának számító, trendi posztok összegyűjtésében.

A tavalyi év legnépszerűbb Facebook-posztjai kapcsán tett általános megállapítása: a közösségi média világa a hírekével szinte párhuzamos. Más szóval a népszerűséget nem az embereket megosztó politikai-világnézeti témák tárgyalása fogja meghozni neked sem.

A népszerűség titka sokkal inkább az életmóddal, életstílussal kapcsolatos tartalmak feltöltése.

Ezen belül a tág értelemben vett „receptek” („hogyan csináld” jellegű tippek) az erősek, eredeti angol kifejezéssel a life hackek: az élet produktívabbá tételét szolgáló információk (az olajfoltok eltávolításától az e-mailek hatékonyabb szelektálásáig).

Itt is érvényesül tehát a 21. századi marketing legfontosabb elve, az „adok, hogy kapjak” – mert semmi sem győzi meg inkább a leendő ügyfelemet, mint ha pazarlóan bánok a tudásommal és az információval. 

A közösségi médiában működő értékesítési logika alapja tehát: „ha ilyen jó nála az, ami ingyenes, hát akkor milyen lehet az, amiért még fizetni is kell”?!

A 10 legnépszerűbb tavalyi Facebook-posztból meríthetsz ihletet:


A  legnépszerűbb 2015-ös Facebook-posztok jellemzői

Mi a közös 2015 legtöbbet lájkolt Facebook-posztjaiban? Első látásra nem sok, hiszen az alább népszerűségük növekvő sorrendjében megtekinthető bejegyzések konkrét tartalma meglehetősen eltérő.

A felszín alatt azonban a következő 5 jellegzetességet lehet azonosítani:

  1. Erős érzelmeket kiváltó üzenetek (pl. hagyományos családi érzések, gyermekünk iránti odaadó szeretet).
  2. Segítő szándékú, mások iránti empátiánkat tanúsító megosztások (együttérzés a rászorulókkal).
  3. Valamilyen általánosan elismert nemes céllal, jó üggyel való szolidaritásunkat kinyilvánító tartalmak (világnézetileg semleges célok legyenek, amelyekre személyes meggyőződéseitől függetlenül senki sem tudna nemet mondani).
  4. Trükkök az élethez, a mindennapi életünket egyszerűbbé és hatékonyabbá tevő ötletek (life hackek), amelyek ráadásul szakértői státuszodat is erősítik.
  5. Anélkül, hogy szövegíróként hazabeszélnénk: megfigyelheted, hogy  a legnépszerűbb megosztások között meglepően sok a pusztán szöveges tartalom.

Használd ezeket a tippeket, amikor a következő adag Facebook-posztot készíted! 

Ha népszerűbb szeretnél lenni a közösségi médiában, akkor tanulj még többet róla. Ezt most ingyenesen teheted meg következő előadásunkon: Hogyan használd a közösségi média eszközeit?

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...