Az értékesítési szövegírás tízparancsolata - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata

Szeretnél belekóstolni az értékesítési szövegírásba, de nem igazán tudod, hogyan fogj hozzá? Már elkezdtél írni, és úgy érzed, szakmai tanácsra lenne szükséged? Aki képet akar alkotni arról, milyen szabályok szerint működik az értékesítési szöveg, legelőször annak tízparancsolatát kell áttanulmányoznia.

Az értékesítési szövegírás tízparancsolata
 

1. Az értékesítési szövegedet mindig egy ütős, mindent elsöprő ötlettel indítsd
 

Már az első mondatod ragadja meg az olvasód figyelmét, kíváncsivá kell tenned, rá kell venned arra, hogy olvasson tovább. Ha már az első pillanatban felkapja a fejét, nyert ügyed van.

Ehhez persze mindig számításba kell venni, hogy mi is az, ami az embereket elsősorban érdekli. Leegyszerűsítve azt mondhatjuk, hogy mindenki a saját maga hasznát és előnyét nézi – erre kell tehát hivatkoznod, mert így gyors utat találsz az olvasó szívéhez.
 

2. Röviden. Tömören. Egyszerűen
 

Az olvasó az interneten gyorsan és könnyen akar információt szerezni. Ezért rövid, minél rövidebb mondatokat kell használnod. Az sem baj, ha töredékesek. Ha csupán egyetlen szóból állnak. Ha könnyű elolvasni, akkor könnyű lesz megérteni is.
 

Például az alábbi szöveg éppen azért meggyőző, mert csak a lényeget mondja. Lehet, hogy egy iskolai fogalmazásban kijavítanák, de az értékesítési szövegírásban pont ezekre a sarkításokra van szükség:
 

„Biztos neked is sok olyan sikeres barátod van, aki marketing-tanácsadóval, szövegíróval, tréner cégekkel, adótanácsadóval dolgozik együtt. Ez nem véletlen. Segítség! Hol itt egy profi szövegíró csapat?”

3. Ha a terméked megkívánja, nyugodtan térj ki a technikai adatokra
 

Ne félj attól, hogy fecsegőnek fognak tartani! Főleg a magasabb árfekvésű termékeknél az olvasóknak több információra van szükségük ahhoz, hogy meghozzák a döntésüket.

A részletek egyesek szemében unalmasak. Pedig sokszor bennük rejlik az eladás kulcsa.
 

4. Szórakoztasd a közönségedet sztorikkal
 

Egy jó történet azonnal magával ragad, és vágyat ébreszt az olvasóban, hogy ő maga is a történet részese lehessen. Szórakoztasd őt!
 

5. A szövegírás fő feladata a problémamegoldás
 

Akárcsak a terméked, a szöveged is problémákat old meg. Melyek is ezek? Jó lesz őket felsorolni, majd kitérni arra, hogyan tudod orvosolni a termékeddel az olvasód gondjait.
 

6. Hárítsd el sorra az ellenérveket
 

Mi az, ami eltántoríthatja az olvasód a végső döntéstől? Olvasás közben felmerül benne egy kifogás. Ezzel számolnod kell! Az értékesítési szövegírás kiindulópontja: készíts egy listát az esetleges kifogásokkal. Ha minden kifogást összeírtál, vedd sorra őket, és mindet semlegesítsd.
 

7. Használj élettel teli kifejezéseket
 

Egyes szavak mágnesként vonzzák a szemet. Használd őket! Ne félj az ismétlésektől, bátran leírhatod őket többször is.

Melyek ezek a szavak? Például az új, újabb, legújabb azt sugallja, hogy követed a fejlődést, trendi és értesült vagy. A hatékony, működő a siker felé vezető utat kövezi ki.

Létezik olyan szó, amelyik az összeset lekörözi? Hihetetlen, de igen! Ez pedig a TE! Amikor írsz, mindig az olvasóhoz beszélj! Szólítsd meg őt, mesélj kizárólag neki. Így elnyerheted a figyelmét és a bizalmát.
 

8. Ha túl absztrakt a mondanivalód, használj képi hasonlatokat
 

Előfordulhatnak olyan esetek, amikor valami nehezen leírhatót kell tömör formában jól érzékeltetni. Ilyenkor a legszerencsésebb egy analógiát keresni, és valami olyasmihez hasonlítani, amit a közönség már ismer. Például, ha a pontosságot, precizitást akarod érzékeltetni, írhatod azt, hogy olyan, mint egy svájci óra.
 

9. Ha létezik egy régebbi modell, hasonlítsd össze vele az újat
 

Mi előnyöd származik az összehasonlításból? Amikor két vagy több terméket összevetsz, számadatokkal, százalékokkal dolgozol. Ezek az információk megragadják az olvasót, sokkal könnyebbé teszik a döntést számára. Add meg neki a könnyű döntés kényelmét!
 

10. A lezárás mindig legyen meggyőző
 

Az értékesítési szöveg nem értékesítési szöveg, ha nincs a végén lezárás, ha nem mondod meg az olvasónak, hogy pontosan mit is kell tennie: vásároljon meg egy terméket, iratkozzon fel egy hírlevélre, jelentkezzen egy tanfolyamra, töltsön le egy tanulmányt. A szövegírás próbatételéhez érkezel, itt dől el, hogy az olvasód megnyomja-e a gombot, vagy sem. Ahhoz, hogy megtegye, a lezárás előtti utolsó pillanatban mondd el neki még egyszer röviden, milyen előnyökre tehet szert, konkrétan milyen haszna lesz belőle.
 

Az eredmény? Tökéletes értékesítési szöveg, ami eléri a célját: értékesít. Kell ennél több a munkád sikeréhez?

 

Ha tökélyre szeretnéd fejleszteni az értékesítési szövegírást, gyere el tréningünkre! ​

 
További bejegyzések

Angyali üzlet: marketingterv támpontok karácsonyra

Minek ide marketingterv? Hiszen a karácsony szerintünk is a szeretet és a család, nem pedig az „üzletek ünnepe”. De ha egyszer a Te célközönséged is szívesen fejezi ki most, év vége felé a szeretetét ajándék formájában, akkor vállalkozóként kötelességed, hogy ebben segíts. 

Íme, hogyan hívhatod fel magadra a figyelmet még jobban, ha egyszer valóban jobbá és szebbé tudod tenni az ügyfeleid életét a termékeddel és/vagy a szolgáltatásoddal!

Olvasom tovább...

Ezt a tudástárat megéri figyelned: 0 Ft-os tartalommarketing források

Ismered? Van egy dal, ami szerint az életben a legjobb dolgok ingyenesek. Talán a tartalommarketing területére nem minden megszorítás nélkül érvényes csak úgy ez az igazság, hiszen a dalszerző a napfényre, a virágok illatára meg a szerelemre gondolt – nem az eladásra. De azért jópár tartalommarketing cucc díjmentesen is hozzáférhető ezen a weblapon, amit most olvasol. 

Mivel általában jobban értékeljük azokat a dolgokat, amikért fizetünk, pedig néha az ajándék sokkal többet ér, most ezeket a forrásokat ajánlom figyelmedbe. Használd őket kedvedre!

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2018.10.30.

Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Olvasom tovább...

Tartalommarketing: így hozhatsz ki a legtöbbet belőle

Ha a hagyományos reklámtól eltérően a tartalommarketing módszerét használod, akkor hasznos üzeneteket hozol létre és kommunikálsz. Mégpedig azért, hogy ne a marketinbüdzséd feneketlen nagyságával és az erőszakosan harsogó üzenetekkel, hanem a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet. 

Milyen technikai részletekre érdemes figyelned ahhoz, hogy ez a stratégia a lehető legjobban el is érje az érdeklődőket, és elindítsa őket a vásárlás felé?

Olvasom tovább...

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...