A sikeres érkezőoldalak 3 aranyszabálya - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A sikeres érkezőoldalak 3 aranyszabálya

A sikeres érkezőoldalak 3 aranyszabálya

A webes világban életbevágó fontosságú, hogy a látogatókból lehetőleg azonnali reakciót válts ki, azaz képes legyen a szöveged konverzió elérésére. A jól optimalizált érkezőoldalakkal vásárlóvá, ajánlatkérővé lehet változtatni a weboldalra terelt látogatót.

 

3 aranyszabály, amivel sikeressé teheted az érkezőoldalad

1. számú aranyszabály: Mindig tudd, mit akar a látogatód!

Jó lenne tudni, hogy mi jár a látogatók fejében. Egy biztos, a látogatók szándéka sohasem merül ki annyiban, hogy egy bizonyos terméket szeretnének megvásárolni. 

A látogató a vásárlás különböző fázisaiban lehet:

  • a tudatosság szakaszában a látogató érdeklődik, adatokat gyűjt, tájékozódik a piacon Például, valaki szeretne kikapcsolódni egy wellness hétvégén. Megnézi, milyen szolgáltatások közül lehet válogatni, figyelemmel kíséri az árakat.
  • a megfontolás szakaszában már kiválasztotta a terméket, a márkáját is eldöntötte Információgyűjtés közben emberünknek megtetszik az aquafitnesz, ki is akarja próbálni a hétvégén.
  • a beszerzés fázisában a látogató már konkrétan vásárolni akar, és keresi azt a helyet, ahol megteheti.  Mivel már tudja, hogy pontosan mit akar, egy aquafitnesz programot biztosító wellness szállodát keres a környéken, vagy legalábbis egy gyorsan megközelíthető helyen. Ilyenkor egy 10%-os kupon képes csodákat művelni!

Az érkezőoldal akkor lesz igazán sikeres, ha összhangban tud lenni a látogató szándékával.

2. számú aranyszabály: Az érkezőoldalnak egy és csakis egy célja legyen!

Az érkezőoldalnak jól meghatározott célja van. Minden olyan elem, amelyik elvonja a látogató figyelmét erről a célról, felesleges, sőt ártalmas. A létező legjobb megoldás, ha semmilyen más interaktív elemet nem építünk be az érkezőoldalba, csak a cél szolgálatában álló konverziós űrlapot. Legyen az feliratkozási űrlap vagy vásárláshoz szükséges adatbekérő. Egyéb linkek, ikonok, menüpontok, közösségi médiára invitáló boxok csak elterelik a látogató figyelmét, aki szempillantás alatt elhagyhatja az oldalt.

3. számú aranyszabály: Ne ess a szűkszavúság csapdájába!

Széles körben elterjedt tévhit, hogy az érkezőoldal annál sikeresebb, minél rövidebb szöveget tartalmaz. A webes szöveg ideális hosszáról már írtunk egy korábbi bejegyzésben, következtetésként le lehet vonni, hogy a szöveg hosszát mindig a látogatók viselkedéséhez kell igazítani.

Az érkezőoldal legfontosabb feladata a meggyőzés, és ehhez sok esetben három mondatnál többre van szükség. Ha valaki autót akar vásárolni, az időt és energiát szán arra, hogy minden szempontból a legmegfelelőbb modellt válassza. Hidd el, el fogja olvasni azt a két oldalt, ami alapján mélyen a zsebébe nyúl, akkor is, ha amúgy nincs könyvtárbérlete.
Az érkezőoldal szövegének tudatában kell lennie a választás, a döntés komolyságának, hogy a látogató érezze, valódi segítségre talált a problémája megoldásában.

Ha a fenti 3 aranyszabályt betartod, az érkezőoldalad nagy eséllyel tereli majd a látogatókat a cél felé: a konverziós gomb megnyomásához. Sok sikert, sok vevőt kívánok Neked!

Tudod mi az érkezőoldal előtti lépés a vevőszerzésben? A hírlevél. Ha az online kommunikációnak ezt az elemét is meg akarod tanulni, akkor gyere el a 10 hírlevél hiba ingyenes előadásra, március 9-én!
 

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...