Út a Google csúcsára? Adwords előny az üzleti kommunikációdban - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Út a Google csúcsára? Adwords előny az üzleti kommunikációdban

Út a Google csúcsára? Adwords előny az üzleti kommunikációdban

 

Mi az Adwords? Mire jó és mire nem a Te üzleti kommunikációdban?

Üzleti kommunikáció Adwordsszel

Biztosan Te is rájöttél már, hogy nem elég, ha egy csilli-villi weboldalad van. Magát a weboldalt promózni kell, különben nem vonz elegendő számú látogatót. Más szóval meg kell legyen a „marketing marketingje”. El kell érned, hogy a weboldaladra kattintsanak.

Ezt megteheted keresőoptimalizálással, amiben segít a linképítés. Irányíthatsz forgalmat a weboldaladra a közösségi oldalakról, például a Facebookról. És akkor itt van még az Adwords.

Az Adwords a megoldás

 

 

Az Adwords a Google által kifejlesztett kattintás alapú hirdetési rendszer. Kattintás alapú, vagyis csak a kattintásokért kell fizetni. Rendkívüli hatékonyságát egy pofonegyszerű elvnek köszönheti: az Adwords olyan hirdetés, ami nem tűnik hirdetésnek.

Hogyan találkozik a felhasználó a hirdetéssel? A felhasználó rákeres valamire a Google-ban, az Adwords pedig igazodik ehhez a tartalomhoz. A felhasználónak KÉRDÉSE van, az Adwords hirdetés a VÁLASZ. Az Adwords keresési hálózata röviden így működik.

Az Google számos weboldalon megjeleníti az Adwords hirdetéseket. Ha pl. valaki egy applikációkról szóló cikket olvas, akkor az Adwords a cikk környezetében (pl. az oldal szélén) telefonokkal kapcsolatos hirdetéseket jeleníthet meg neki. Ez a hirdetés az Adwords display hálózatához tartozik.


Nem akarok láthatatlan lenni! Segítség!

Mi lesz azokkal, akik nem keresnek rá a Google-ban a termékedre vagy szolgáltatásodra? Számukra továbbra is láthatatlan maradsz?
Ha a legfontosabb kulcsszavaidra felfelé kerekítve is csak hárman keresnek rá naponta, akkor a keresési hálózat nem Neked való.

Ekkor segít a display hálózat, a Google Adwords hirdetési hálózatának egyik alappillére. A display hálózatban (ez hazai szinten több ezer honlap és elhelyezési lehetőség: online játékok, videomegosztók, okostelefon alkalmazások) a hirdetések témától függően jelennek meg. Vagyis a hirdető kulcsszavakat és témákat ad meg, és az Adwords megtalálja azokat az oldalakat, amik relevánsak az adott hirdetési célhoz.


A display hálózaton a hirdetés megjelenítését nem előzi meg keresés, mégis elérhetőek vele a célcsoportod tagjai. Viszlát, láthatatlanság!

Adwordsös üzleti kommunikáció termékpiramissal

De még ezután is van egy külön tippem számodra. Ha azt akarod, hogy az Adwords pénzt hozzon, és ne pénzt vigyen, rendezd kínálatodat termékpiramisba, és csak és kizárólag a piramis alján lévő termékeidet hirdesd. Hallottál már a termékpiramisról? Ha nem, ideje gyorsan utánanézned:
Ha újra akarod gondolni marketingedet, ez a legjobb kiindulópont az üzleti kommunikációd számára

Most, hogy már elolvastad a bevezetőt az Adwords hirdetések világába, valószínűleg úgy érzed, többet akarsz tudni a témáról, igaz? Ha így van, nyomj egy lájkot, hogy tudjuk, érdekel a téma, és folytassuk a haladóknak szóló információkkal egy következő cikkben!

 

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...