A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben

A „na, és akkor mi van?” teszt a webszövegben

Tulajdonságok és előnyök. Erről a kettőről szoktak szólni a webszövegek. Ha eladnivalód van, a legtöbbekhez hasonlóan alighanem Te is tulajdonságokban gondolkodsz. Ez azonban még véletlenül sem szabad azt jelentse, hogy a szövegednek is erről kellene szólnia.

A legjobb tulajdonságok ugyanis fabatkát sem érnek, ha nem nyilvánulnak meg olyan előnyökben, amelyek megkönnyítik a vásárló életét. Őt ugyanis első fokon egy dolog érdekli, mert emberből faragták: saját maga.

Ezen az egészen természetes emberi „önzésen” keresztül kell tehát megfognod. Az előnyök nyelvén kell beszélned hozzá.

Ha nem tudod, hogyan tedd, elég, ha elképzelsz egy alábbihoz hasonló beszélgetést. Ahhoz, hogy a szöveged igazán jó legyen, nem árt, ha a képzeletbeli beszélgetőtárs minél unottabb.

Hogyan fordítsd le webszövegedet az előnyök nyelvére?

 

 

 


Hogy a „Na és akkor mi van?” tesztet alkalmazd webszövegedre, képzeld el a világ legunottabb vásárlóját.

Például őt:

Te: Itt ez a teló.

Világ Legunottabb Vásárlója (VLV): Na, és akkor mi van?

Te: 10 megapixeles kamerája van és 5 giga memóriája.

VLV: Na, és akkor mi van?

Te: Állati jó fotókat csinálhatsz vele a szombati raliversenyről, és ráfér az összes kép a telefonra. Nem kell fényképezőt vinned, csak a telefont, ami amúgy is a zsebedben lenne.

VLV: Mutasd csak azt a telefont!

Kik írják a legjobb webszöveget?

Függetlenül attól, hogy laikusok vagy képzett profik, a legjobb értékesítési szövegek szerzői azok az emberek, akik elsajátítják a logikáját annak, hogy miként éljék bele magukat az előnyökre kíváncsi vásárló helyzetébe, és ezt a készségüket szervezett keretek között fejlesztik.
Gyere el a tréningemre, és én bebizonyítom neked, hogy Te is tudsz olyan webszöveget írni, mint a legjobban fizetett marketingesek!

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...