A blog írásának művészete: a rajongónevelés

A blog írásának művészete: a rajongónevelés

A blog írásának művészete: a rajongónevelés

A blog írásának feladata az, hogy folyamatosan frissülő tartalmával felkeltse minél több ember figyelmét. Vagy nem.

Akkor mi a blog írásának célja?

Általános elv szokott lenni, hogy játssz nagyban, növekedj, blog írásával szerezz minél több olvasót. Valóban az a fontos, hogy boldog-boldogtalan ráklikkeljen a cikkedre? Nem sántít itt valami?
Mostani cikkünkben megtanítunk, hogyan nevelj igazi rajongókat, akik egészen biztosan vevők lesznek vállalatod termékeire. Blog írásakor a minőség számít ugyanis, nem a mennyiség (már a keresőrobotoknak is). Olvass tovább, és építs biztos vevőkört!

Így gondolkozik egy rajongó

Találkoztál már igazi drukkerrel? Nem azt mondják, hogy Magyarország kikapott a szerbek ellen, hanem azt, hogy „kikaptunk ellenük, elvesztettük”, ha nyert, „megnyertük, miénk az arany!” A rajongók egy adott csapattal, ikonnal, vagy akár egy gondolatmenettel teljes létükben azonosulni tudnak. Éppen ezért, ha rajongóépítés a célod, blog írásakor meg kell találnod a kulcsot hozzájuk. A tartalmadnak nem csak hasznosnak, hanem jelentőségteljesnek kell lennie. A rajongónak éreznie kell, hogy egy táborba tartozol vele, és az ő problémája a Te problémád.

Kérdések, amiket blog írása előtt érdemes átgondolnod

Egy internet-felhasználót naponta reklámok ezreivel bombázzák. Az igazi kihívás blogíráskor az, hogy kevesebb, de értékes tartalmat hozz létre. Írásod közben gondolj az alábbi kérdésekre:

  • Mi az az érték, amellyel potenciális vevődet a rajongóddá tudod tenni?
  • Van-e közös ellenség, mely összehozhatja őket?
  • Mitől érezhetik magukat másnak, mint a többiek?
  • Mi az, ami egységgé kovácsolja őket?

Minél több olyat írsz, amivel olvasóid azonosulni tudnak, annál nagyobb lesz az esélyed arra, hogy rajongóid legyenek, és azok is maradjanak – és persze hogy vásároljanak.

Mutasd meg, hogy törődsz a rajongóiddal

Ami régen újdonság volt, ma már követelménynek számít. Pl. korábban a házhozszállítás lehetősége előny volt, mára természetes, sőt elvárás lett. Ha igazi rajongókat akarsz építeni, a blog írása mellett váratlan újdonságokkal kell előrukkolnod.

Te legyél mindig, aki többet ad!

Törődést kell mutatnod, te ugyanis most értéket teremtesz, nem eladsz. Célod maradandó vásárlásélmény legyen. Adunk is pár tippet, hogyan érheted ezt el:

  • Hívj fel mindenkit, aki vásárolt tőled, és köszönd meg neki személyesen a vásárlást.
  • Készíts személyre szabott köszönővideót a rendszeres vásárlóknak.
  • Szánj arra is időt, hogy rendezvényeken vagy más alkalommal kezet fogj a vevőkkel.
  • Válaszolj minden egyes levélre (!!!)
  • Küldj levélben váratlan bónuszokat, melyek kedvezményes vásárlási lehetőséget kínálnak.
  • Használj fel egy kurrens hírt, témát, amiről mindenki beszél, és reflektálj rá a szakmáddal kapcsolatban: kellemesen ismerős lesz mindenkinek.
  • A lelkes, rajongóesélyes vevőket jutalmazd meg valamilyen személyre szabott, emlékezetes módon.
  • Szervezz versenyt úgy, hogy csak egyvalaki nyerhet, majd amikor nyert, lepd meg az összes többi résztvevőt is.
  • Szánd bevételed csekély százalékát egy adománygyűjtő szervezetnek: lehetőleg olyat keress, ami kapcsolatban van vállalatod üzenetével.

A lényeg, hogy tegyél valami különlegeset! A legtöbben nem próbálnak újítani, maradnak a jól bevált módszereknél. Ami azonban bevált, és mindenki alkalmazza, azok nem értékteremtőek, hanem követelmények lettek a vevők részéről.

A rajongónevelés igazi maraton

Az út ahhoz, hogy rajongókat, lelkes vevőket nevelj, rögös. Ez nem egy sprint, nem a minél gyorsabb látogatottságszám-növelés a cél, bármi áron. Ezek a módszerek azonban ingyen vannak és nagyon hálásak. Ha így kezdesz blog írásába, magad is meg fogsz lepődni, mennyire sok energiát és jóleső visszajelzést kapsz hálás olvasóidtól.

Még mindig félsz egy kicsit a blog írásától? Kérj tőlünk személyes konzultációt, és együtt megfejtjük, hogyan nevelj rajongókat csaját célközönségedben!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...