A blog írásának művészete: a rajongónevelés - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A blog írásának művészete: a rajongónevelés

A blog írásának művészete: a rajongónevelés

A blog írásának feladata az, hogy folyamatosan frissülő tartalmával felkeltse minél több ember figyelmét. Vagy nem.

Akkor mi a blog írásának célja?

Általános elv szokott lenni, hogy játssz nagyban, növekedj, blog írásával szerezz minél több olvasót. Valóban az a fontos, hogy boldog-boldogtalan ráklikkeljen a cikkedre? Nem sántít itt valami?
Mostani cikkünkben megtanítunk, hogyan nevelj igazi rajongókat, akik egészen biztosan vevők lesznek vállalatod termékeire. Blog írásakor a minőség számít ugyanis, nem a mennyiség (már a keresőrobotoknak is). Olvass tovább, és építs biztos vevőkört!

Így gondolkozik egy rajongó

Találkoztál már igazi drukkerrel? Nem azt mondják, hogy Magyarország kikapott a szerbek ellen, hanem azt, hogy „kikaptunk ellenük, elvesztettük”, ha nyert, „megnyertük, miénk az arany!” A rajongók egy adott csapattal, ikonnal, vagy akár egy gondolatmenettel teljes létükben azonosulni tudnak. Éppen ezért, ha rajongóépítés a célod, blog írásakor meg kell találnod a kulcsot hozzájuk. A tartalmadnak nem csak hasznosnak, hanem jelentőségteljesnek kell lennie. A rajongónak éreznie kell, hogy egy táborba tartozol vele, és az ő problémája a Te problémád.

Kérdések, amiket blog írása előtt érdemes átgondolnod

Egy internet-felhasználót naponta reklámok ezreivel bombázzák. Az igazi kihívás blogíráskor az, hogy kevesebb, de értékes tartalmat hozz létre. Írásod közben gondolj az alábbi kérdésekre:

  • Mi az az érték, amellyel potenciális vevődet a rajongóddá tudod tenni?
  • Van-e közös ellenség, mely összehozhatja őket?
  • Mitől érezhetik magukat másnak, mint a többiek?
  • Mi az, ami egységgé kovácsolja őket?

Minél több olyat írsz, amivel olvasóid azonosulni tudnak, annál nagyobb lesz az esélyed arra, hogy rajongóid legyenek, és azok is maradjanak – és persze hogy vásároljanak.

Mutasd meg, hogy törődsz a rajongóiddal

Ami régen újdonság volt, ma már követelménynek számít. Pl. korábban a házhozszállítás lehetősége előny volt, mára természetes, sőt elvárás lett. Ha igazi rajongókat akarsz építeni, a blog írása mellett váratlan újdonságokkal kell előrukkolnod.

Te legyél mindig, aki többet ad!

Törődést kell mutatnod, te ugyanis most értéket teremtesz, nem eladsz. Célod maradandó vásárlásélmény legyen. Adunk is pár tippet, hogyan érheted ezt el:

  • Hívj fel mindenkit, aki vásárolt tőled, és köszönd meg neki személyesen a vásárlást.
  • Készíts személyre szabott köszönővideót a rendszeres vásárlóknak.
  • Szánj arra is időt, hogy rendezvényeken vagy más alkalommal kezet fogj a vevőkkel.
  • Válaszolj minden egyes levélre (!!!)
  • Küldj levélben váratlan bónuszokat, melyek kedvezményes vásárlási lehetőséget kínálnak.
  • Használj fel egy kurrens hírt, témát, amiről mindenki beszél, és reflektálj rá a szakmáddal kapcsolatban: kellemesen ismerős lesz mindenkinek.
  • A lelkes, rajongóesélyes vevőket jutalmazd meg valamilyen személyre szabott, emlékezetes módon.
  • Szervezz versenyt úgy, hogy csak egyvalaki nyerhet, majd amikor nyert, lepd meg az összes többi résztvevőt is.
  • Szánd bevételed csekély százalékát egy adománygyűjtő szervezetnek: lehetőleg olyat keress, ami kapcsolatban van vállalatod üzenetével.

A lényeg, hogy tegyél valami különlegeset! A legtöbben nem próbálnak újítani, maradnak a jól bevált módszereknél. Ami azonban bevált, és mindenki alkalmazza, azok nem értékteremtőek, hanem követelmények lettek a vevők részéről.

A rajongónevelés igazi maraton

Az út ahhoz, hogy rajongókat, lelkes vevőket nevelj, rögös. Ez nem egy sprint, nem a minél gyorsabb látogatottságszám-növelés a cél, bármi áron. Ezek a módszerek azonban ingyen vannak és nagyon hálásak. Ha így kezdesz blog írásába, magad is meg fogsz lepődni, mennyire sok energiát és jóleső visszajelzést kapsz hálás olvasóidtól.

Még mindig félsz egy kicsit a blog írásától? Kérj tőlünk személyes konzultációt, és együtt megfejtjük, hogyan nevelj rajongókat csaját célközönségedben!

További bejegyzések

Pénzt pazarolsz a hírlevél listáddal?

Sokan és sokféleképpen építenek hírlevél listát. Van, aki nyereményjátékokkal, más kuponokkal kivitelezi a listaépítést. Ezek mindegyike elfogadott dolog, hiszen a kecske is jóllakik, és a káposzta is megmarad, tehát voltaképpen mindkét fél jól jár. Azonban amikor egy ideje folyamatosan csak duzzad és duzzad a lista, érdemes arra is gondolni, hogy elérkezett a karbantartás ideje, vagyis egy idő után szükségessé válik a megtisztítása a sallangoktól.

Olvasom tovább...

A céges blog felturbózása 2018 legnépszerűbb témáival

A blog remek platformot kínál arra, hogy a szakmai bejegyzéseket időnként az embereket foglalkoztató, népszerű témakörökkel színesítsd, fokozva ezáltal érdeklődésüket.
A Google minden évben nyilvánosságra hozza a legnépszerűbb keresőkifejezések listáját, vagyis közzéteszi, hogy melyek voltak azok a kedvelt szókapcsolatok, amelyekre az emberek a legtöbbször rákerestek az adott évben. 

Magyarország legnépszerűbb keresőkifejezései 2018-ban

Olvasom tovább...

Mik a jó szövegíró ismérvei?

Sok helyen olvasható az az állítás, miszerint szövegíró bárkiből lehet. Sokat gondolkodtam ezen a megállapításon, hiszen akár igaz is lehetne, mégis azt gondolom, hogy nem állja meg teljesen a helyét. Szövegírónak lenni életforma. Optimális esetben nem pusztán munka, hanem hivatás. Nagy adag elhivatottság szükséges hozzá, és természetesen a grafománia sem hátrány. 

Olvasom tovább...