Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér… - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér…

Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér…

Van egy oldala az online kommunikációnak, melyet senki sem szeret, pedig életbevágó. Sőt, nemcsak kommunikációs terv területén, hanem a céges tevékenység majdnem minden tekintetében életmentő lehet. Mégis valahogy mintha rendre elfelejtenék...

Statisztika: a kommunikációs terv elengedhetetlen része


Fontos egyvalamit látni: nem elég elhatározni, hogy felpörgeted az online kommunikációdat. Ahhoz, hogy valóban lásd a hatékonyságát gondosan elkészített kommunikációs tervednek, folyamatosan mérned kell az eredményeket. Igen, statisztikákat kell vezetned. Igen, rendszeresen, pl. hétről-hétre.

De a statisztika unalmas…

Szerteágazó teendői közepette mindenkinek nehéz rávennie magát, hogy szakítson 5 percet egy számlálóprogram beállítására honlapján, vagy hogy heti 10 percben a számadatok rögzítésével pepecseljen. Pedig aki nem méri kommunikációs terve hatékonyságát, az hiába tervezett, most sötétben tapogatózik…

Aki azt akarja, hogy a kommunikációs terv ne csak a fiókban mutasson jól, hanem vásárlókat is hozzon, annak igenis szüksége van adatokra. Csak innen tudhatja meg, mi működik valójában, és mi az, amit jobb elfelejteni.

Egy fontos részlet

Nem elég azt vizsgálni, hová jutottál. Azt is tudnod kell, honnan indultál. Képzelj el egy tipikus előtte-utána képet (pl. fogyókúrázó emberről): a kiindulási állapot éppolyan fontos része a bemutatásnak, mint az eredmény. Még ha nem is szívesen szembesülsz a kommunikációs terv előtti számokkal, bizony muszáj rögzítened őket…

Mit mérj, milyen eszközökkel?

1.   Google Analytics


A legegyszerűbb és legfontosabb mérési eszköz, mely egyetlen kommunikációs tervből sem maradhat ki. Pillanatok alatt beállíthatod a honlapodra, és máris olyan szemléletes adatokat szolgáltat, mint azt, hogyan változott honlapod látogatottsága, honnan jöttek az érdeklődők, hány percet töltöttek nálad, melyik a legsikeresebb aloldalad… a lista nagyon hosszú, Számodra pedig végtelenül hasznos.

2.   A hírlevélküldő rendszer adatai


Ha használsz hírlevélküldő rendszert, az egész biztosan vezet valahol statisztikákat a kiküldött üzenetekről. Vizsgáld őket alaposan! Mely tárgysorra haraptak az olvasók igazán? Mik voltak azok a témák, amikről többet akartak olvasni? Kincset érő információk ezek, melyek óriási segítséget nyújtanak. A kommunikációs tervedhez illeszkedő hírlevél készítéséhez például itt kapsz néhány ötletet.

3.   Facebook, Facebook…


Akár kezelsz Facebook kampányt, akár nem, a statisztikákat érdemes mérned. Ebben a Facebook jó partner, mert hetente önként küld Neked növekedési statisztikákat az elérésekről és a lájkokról, illetve ha kiírsz valamit céged profiljára, automatikusan mutatja, hány embert ért el.
Ha pedig fizetett Facebook kampányt futtatsz, százszorosan fontos mérned az adatokat. Épp olyan életbevágóak, mint az…

4.   ...Adwords statisztikák


Az Adwords, csakúgy, mint a Facebook hirdetés, ha nem figyelsz, pillanatok alatt megkopasztja a bankszámládat, értékelhető eredmény nélkül. Félreértés ne essék: ezek remek és igen hatékony szolgáltatások, de érteni kell hozzájuk, és ennek kulcsa a fáradhatatlan mérés. Ha egy kulcsszó nem hoz vevőket, ki kell dobni. Ha egy szöveg nem talál érdeklődőkre, át kell fogalmazni. A statisztikák nyomon követése itt élet-halál kérdése.

Csak így lesz teljes a kommunikációs terv

Az adatok mérése egyike azon tevékenységeknek, melyek elengedhetetlenek a költséghatékony és megalapozott kommunikációs terv megvalósításához.
Az ilyen információkat azonban nem elég ismerni: a belőlük levont tanulságokat fel is kell használni a jövőben.

Hogyan? Erről tartunk előadást egy hét múlva a Lurdy Házban.
Még van néhány helyünk: ismerkedj meg a részletekkel itt!

További bejegyzések

Volt egyszer egy... értékesítési szöveg „mesemondással”

Lehet a gyerekednek szánt történet, hollywoodi film vagy értékesítési szöveg: közös bennük, hogy egy olyan logikára épülnek, ami „eladja” nekünk őket, vagyis eléri, hogy feszülten figyeljünk arra, amit látunk, hallunk vagy olvasunk. Márpedig – ha most már egészen a felnőttek világára térünk át – ahol a figyelmünk van, oda áramlik a pénzünk is. Ezért az az értékesítési szöveg, amely először is eladja nekünk önmagát, képes lesz a terméket is eladni. Milyen kell legyen ehhez?

Olvasom tovább...

Instagram Stories - hogyan használd az üzleti életben?

A világon hozzávetőlegesen 300 millió ember használja az Instagram Storiest. A hétköznapi emberektől a hírességeken át egészen a vállalkozásokig terjed a felhasználók köre, akik követik, figyelemmel kísérik a mások által feltett és megosztott történeteket. Vannak, akik szinte kizárólag az Instagramról tájékozódnak, tehát egyedüli hírforrásként az Instagram Stories van jelen az életükben, a mindennapjaikban. Az Instagram Stories tehát egy speciális csatorna, amely lehetőséget biztosít számodra, hogy felhívd az emberek figyelmét az üzleti tevékenységedre. Az Instagram Stories a legjobb hely arra, hogy bemutasd üzletedet!

Olvasom tovább...