Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér…

Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér…

Ami nélkül a kommunikációs terv mit sem ér…

Van egy oldala az online kommunikációnak, melyet senki sem szeret, pedig életbevágó. Sőt, nemcsak kommunikációs terv területén, hanem a céges tevékenység majdnem minden tekintetében életmentő lehet. Mégis valahogy mintha rendre elfelejtenék...

Statisztika: a kommunikációs terv elengedhetetlen része


Fontos egyvalamit látni: nem elég elhatározni, hogy felpörgeted az online kommunikációdat. Ahhoz, hogy valóban lásd a hatékonyságát gondosan elkészített kommunikációs tervednek, folyamatosan mérned kell az eredményeket. Igen, statisztikákat kell vezetned. Igen, rendszeresen, pl. hétről-hétre.

De a statisztika unalmas…

Szerteágazó teendői közepette mindenkinek nehéz rávennie magát, hogy szakítson 5 percet egy számlálóprogram beállítására honlapján, vagy hogy heti 10 percben a számadatok rögzítésével pepecseljen. Pedig aki nem méri kommunikációs terve hatékonyságát, az hiába tervezett, most sötétben tapogatózik…

Aki azt akarja, hogy a kommunikációs terv ne csak a fiókban mutasson jól, hanem vásárlókat is hozzon, annak igenis szüksége van adatokra. Csak innen tudhatja meg, mi működik valójában, és mi az, amit jobb elfelejteni.

Egy fontos részlet

Nem elég azt vizsgálni, hová jutottál. Azt is tudnod kell, honnan indultál. Képzelj el egy tipikus előtte-utána képet (pl. fogyókúrázó emberről): a kiindulási állapot éppolyan fontos része a bemutatásnak, mint az eredmény. Még ha nem is szívesen szembesülsz a kommunikációs terv előtti számokkal, bizony muszáj rögzítened őket…

Mit mérj, milyen eszközökkel?

1.   Google Analytics


A legegyszerűbb és legfontosabb mérési eszköz, mely egyetlen kommunikációs tervből sem maradhat ki. Pillanatok alatt beállíthatod a honlapodra, és máris olyan szemléletes adatokat szolgáltat, mint azt, hogyan változott honlapod látogatottsága, honnan jöttek az érdeklődők, hány percet töltöttek nálad, melyik a legsikeresebb aloldalad… a lista nagyon hosszú, Számodra pedig végtelenül hasznos.

2.   A hírlevélküldő rendszer adatai


Ha használsz hírlevélküldő rendszert, az egész biztosan vezet valahol statisztikákat a kiküldött üzenetekről. Vizsgáld őket alaposan! Mely tárgysorra haraptak az olvasók igazán? Mik voltak azok a témák, amikről többet akartak olvasni? Kincset érő információk ezek, melyek óriási segítséget nyújtanak. A kommunikációs tervedhez illeszkedő hírlevél készítéséhez például itt kapsz néhány ötletet.

3.   Facebook, Facebook…


Akár kezelsz Facebook kampányt, akár nem, a statisztikákat érdemes mérned. Ebben a Facebook jó partner, mert hetente önként küld Neked növekedési statisztikákat az elérésekről és a lájkokról, illetve ha kiírsz valamit céged profiljára, automatikusan mutatja, hány embert ért el.
Ha pedig fizetett Facebook kampányt futtatsz, százszorosan fontos mérned az adatokat. Épp olyan életbevágóak, mint az…

4.   ...Adwords statisztikák


Az Adwords, csakúgy, mint a Facebook hirdetés, ha nem figyelsz, pillanatok alatt megkopasztja a bankszámládat, értékelhető eredmény nélkül. Félreértés ne essék: ezek remek és igen hatékony szolgáltatások, de érteni kell hozzájuk, és ennek kulcsa a fáradhatatlan mérés. Ha egy kulcsszó nem hoz vevőket, ki kell dobni. Ha egy szöveg nem talál érdeklődőkre, át kell fogalmazni. A statisztikák nyomon követése itt élet-halál kérdése.

Csak így lesz teljes a kommunikációs terv

Az adatok mérése egyike azon tevékenységeknek, melyek elengedhetetlenek a költséghatékony és megalapozott kommunikációs terv megvalósításához.
Az ilyen információkat azonban nem elég ismerni: a belőlük levont tanulságokat fel is kell használni a jövőben.

Hogyan? Erről tartunk előadást egy hét múlva a Lurdy Házban.
Még van néhány helyünk: ismerkedj meg a részletekkel itt!

További bejegyzések

Ilyen gombot varrj rá: értékesítési szöveg hatékony lezárással

Az értékesítési szöveg (vagy hunglish nyelven: sales oldal, landing page) ugyan nem kabát, de gomb nélkül mit sem ér. „Feliratkozom … letöltöm … kosárba teszem … még több infó … kifizetemˮ és egyéb cselekvések (akciók) nevei díszelegnek rikítóan színesen, felkiáltójelekkel sűrűn megtűzdelve azokon a gombokon, amik a cselekvésre való felszólítást (call to action) képviselik. Milyen kell legyen ez a lezárás ahhoz, hogy lehetőleg azonnal hasson? Az elterjedt gyakorlat ellenére az alapszabály:

Olvasom tovább...

42 napos kommunikációs kihívás a Drogmentes Magyarországért

A Drogmentes Maraton csapata 18 éve minden tavasszal körbefutja az országot, és felvilágosító előadást tart a diákoknak a drogok káros hatásairól. Évek óta példaképeim ezek a csillogó szemű fiatalok, akik évente több ezer gyereknek adnak igaz adatokat a drogokról. Idén 320 települést érintenek, és számos iskolában mesélnek a diákoknak a kábítószerek káros hatásairól. Ezt a felvilágosító munkát nem lehet elég korán kezdeni, mert a felmérések azt mutatják, hogy már az általános iskolákban találkoznak a gyerekek a drogokkal.

Olvasom tovább...