Hogyan tervezd meg az éves marketingkommunikációdat?

Hogyan tervezd meg az éves marketingkommunikációdat?

Hogyan tervezd meg az éves marketingkommunikációdat?

A vevőcsalogató marketingkommunikáció akkor hozza az eredményeket, ha minőségi és rendszeres. Miért olyan fontos a rendszeres online jelenlét?
Egyrészt, mert a látogatóid, a rajongóid számítanak Rád, várják az újabb érdekes cikket Tőled, és ha cserbenhagyod őket, elveszted a bizalmukat. Másrészt, mert a Google algoritmusok is évek óta a rendszeresen frissülő weboldalakat értékelik többre, és semmi jel nem utal arra, hogy ez a tendencia változna a jövőben. Magyarul: blogolásra fel!
Pontosan tudjuk, néhány területen milyen nehéz minden héten újabb ötletekkel előállni, és időt szakítani a friss és ropogós webszöveg megírására. Ezért cikkünkben segítséget adunk az egész éves marketingkommunikációd megtervezéséhez.


2014-es marketingkommunikáció terv


Szögezzük le, hogy az online kommunikációd megtervezése nem olyan lesz, mint az újévi fogadalmak, jó? Most nem ábrándozunk, hanem konkrét, részletes tervezetet gyártunk, amit használni fogsz minden héten.

Mi a szövegírás legádázabb ellensége?


A legtöbbeknél az ötlethiány. Te is ültél már a laptop előtt, az üres Word dokumentumot bámulva? Ennek általában az a vége, hogy „majd holnap” folytatod, de ez általában nem szokott sikerülni.
Előzd meg a farkasszemnéző versenyt a monitorral! Kíváncsi vagy, hogyan?

Marketingkommunikáció ötletbörzével


Év elején ülj le egyedül vagy a csapatoddal, és ötleteljetek arról, milyen témák kerüljenek a blogba. A brainstorming lényege, hogy még az idióta ötleteket sem szabad leszólni, mert azokról is beugorhat egy zseniális gondolat. Csoportosan könnyebben szabadjára engedhetitek a gondolataitokat a munkatársakkal, és a hangulat is sokkal jobb lesz, mintha a monitor előtt szenvednél ötlettelenül.
Amikor elég ötleted gyűlt össze, eljött a következő fontos lépés ideje.

A csodálatos Excel tábla


Írd be egy szép, átlátható táblázatba, hogy melyik héten miről fog szólni a blogbejegyzésed.
Ehhez még nem kell megírnod a teljes cikkeket, sőt még a bejegyzések vázlatának sem kell tisztának lennie, elég, ha megvan a téma. Majd az adott héten utánaolvasol a választott kérdésnek, és elkészíted Pulitzer-díjas cikkedet.
Érdemes ezt a táblázatot egy évre előre megcsinálnod, de természetesen a jó marketingkommunikációban az aktualitás is fontos elem. Így, ha kell, változtass a cikkek sorrendjén, vagy cseréld le őket időszerűbb témára.

„Mérnök vagyok, nem költő!”


Úgy érzed, az írás nem a te asztalod? Pedig bármit meg tudsz tanulni, ha elég elszánt vagy, és a blogírás sem kivétel ez alól.

Szövegírásblog tipp: keress online kommunikációs tréninget, vagy olvass el jó pár cikket és könyvet a témában. Olvasd el például a marketingkommunikáció kihagyhatatlan hozzávalójáról, a SEO-ról szóló egyik írásunkat. De aztán ne várj tovább, vágj bele, mert a gyakorlatban tudsz a legtöbbet fejlődni!

Sikeres kommunikációdat mi is egész évben tippekkel és friss információkkal segítjük. Egy kis ihletért nézz be hetente a blogra!

További bejegyzések

Mire jó a hőtérképes honlapelemzés?

A Google Analytics látogatottsági statisztika megjelenésével egy fantasztikus új eszköz került az online marketinggel foglalkozó szakemberek kezébe. Végre meg tudták mondani, hogy a weboldal-látogatók honnan érkeztek, milyen oldalakat tekintettek meg, és azt is, hogy ott mennyi időt töltöttek.

A Google Analytics megjelenése óta folyamatosan fejlődik, most már azt is meg tudjuk mondani egy látogatóról, hogy mennyi idős, milyen érdeklődési területei vannak, melyik országból érkezett és milyen eszközt, operációs rendszert használ.

Olvasom tovább...

Drogok, online marketing tippek és a bulizás

Az online marketing az élet minden területén megjelenik, sőt, máris mindenhol jelen van. Olyan, mint a drogok.

Hamarosan – 2019. április 27-én – immár 18. alkalommal indul útjára hazánk legnagyobb drogmegelőzési eseménye, a Drogmentes Magyarországért Maraton. Évek óta támogatjuk ezeket a csillogó szemű fiatalokat, akik évente több ezer gyereknek adnak megértést arról, hogy miért NE drogozzanak. Ennek apropóján április 9-én arról tartottam előadást, hogy hogyan beszéljünk gyermekünkkel a drogokról.

Olvasom tovább...

Légy képben! 4 új online marketing trend, ami tarol 2019-ben

Pénzt veszítesz, ha nem követed az újonnan felbukkanó online marketing trendeket! Érdemes folyamatosan képben lenned és az éppen aktuális igényekhez igazítanod az online marketing stratégiádat. A mai világban már nem ragaszkodhatunk a régi, jól bevált dolgainkhoz, hiszen nap mint nap felüti a fejét valami újabb, relevánsabb, divatosabb. A következőkben négy olyan módszerről olvashatsz, amelyek 2019 talán legnépszerűbb marketingeszközei lesznek.

Olvasom tovább...

A hatékony céges kommunikáció támogatása: a naprakész, profi fotó

Arról, hogy mi minden szükséges ahhoz, hogy a céges kommunikáció kellő hatékonysággal működjön, sokszor és sokféleképpen esik szó: írásban, előadásokon, képzéseken. Létezik a hatékony céges kommunikációnak egy olyan „hozzávalója” is, ami talán kevésbé kerül a rivaldafénybe: a naprakész, profi fotós által készített fénykép.

Olvasom tovább...

Hogyan működik a Pinterest algoritmusa?

Sokan ismerik már a Pinterest világát, a szórakoztató felületet, ahol nekünk tetsző képeket, tippeket, ötleteket, vagyis pineket vadászhatunk és menthetünk el magunknak saját táblánkra, mappánkba. Napjainkban már azt is sokan sejtik, hogy a Pinterest üzleti, illetve marketingcélokra is felhasználható, azt azonban kevesebben tudják, hogy pontosan  hogyan.

Olvasom tovább...