A kirobbanó üzleti sikerek kulcsa: a hírlevél - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

A kirobbanó üzleti sikerek kulcsa: a hírlevél

A kirobbanó üzleti sikerek kulcsa: a hírlevél

A kirobbanó üzleti sikerek kulcsa: a hírlevél

Olyan korban élünk, melyben az emberre folyamatosan, éjjel-nappal áramlik az információ – és ezt egy ravasz vállalkozó ki is használja. A spamek áradata miatt sokan lemondtak a hírlevélküldésről, pedig egy ütősen szerkesztett hírlevél vagy hírlevélkampány elengedhetetlen a sikeres kommunikációhoz. Elég csupán néhány egyszerű szabályt betartani, és az eredmények fénysebességgel lendítik fel honlapod látogatottságát.

Ötletes hírlevél = szárnyaló üzlet

Egy vevőkör kialakítása nem könnyű feladat, a lehengerlő hírlevél azonban kirobbanó eredményeket hozhat. A legalapvetőbb emberi tulajdonságot hívd hozzá segítségül: a kíváncsiságot, mely még abban is megvan, aki nem ismeri be. A szüntelen tudásvágy olyan ösztön, amit, ha jól használsz ki, a vevők keze szinte önkéntelenül csusszan a céged honlapjára.

A biztos alapok, avagy hol is kezd el

Ha a nulláról indulsz, kezdetnek készíts 100 fős listát a már meglévő potenciális érdeklődők nevével. Ne ijedj meg, nyugodtan áss a Facebook-profilod, a telefonkönyved mélyére, írj fel minden számításba jöhető nevet! Az adatrögzítéshez bőven elég egy Excel tábla négy oszloppal: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím és telefonszám. Amikor elkészültél a 100 fős listáddal, akkor ennek a száz embernek írj egy privát levelet, ez lesz a hírlevél őse. Add meg a blogod, Facebook-oldalad címét, valamint javasold nekik, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre. Mielőtt azonban ezt megtennéd, válassz egy, az igényeidhez igazodó hírlevélküldő szoftvert. A piacon bőven találsz kínálatot, csupán ki kell választanod a megfelelő rendszert.
Aztán fogj hozzá, jöhet a következő pont.

A mindent eldöntő pillanat: a hírlevél tárgya

Képzeld el a szituációt: váratlan e-mail érkezik, nem ismered a feladót. Te mikor nyitnád meg? Természetesen akkor, ha a tárgy azonnal a székhez ragaszt.  Erre csupán rövid másodperceid vannak, ezért itt nincs helye a finomkodásnak. Bátran hívd segítségül:
–          a kérdések erejét (Száraz, viszkető bőr –  van megoldás?)
–          a számmisztikát (5 szabály –  15 kiló mínusz)
–          a kíváncsiságot (Ön is elköveti ezt a hibát a nyaralás foglalása során?)
–          a fösvénységet, irigységet és egyéb emberi gyarlóságokat (Kerülje el a pénzügyi tanácsadók csapdáit! 3 technika, hogy ne tudják átverni! )

Hass az érzelmekre! Használj izgalmas jelzőket! Korbácsold fel az indulatokat, és a címzettek harapni fognak az ajánlatodra!

A varázsszavak: miért és hogyan

Nem elég, ha felkeltetted a vevő érdeklődését: be kell bizonyítanod, hogy jogosan formálsz rá igényt. Ha hírlevelet írsz, mindig a következő kulcsfontosságú kérdés lebegjen a szemed előtt: miért és hogyan tud a termékem segíteni az ügyfelemnek?  Érezz együtt a vevővel, és finoman vezesd rá, hogy a megoldás csupán egy kattintásra van – a honlapodon!

3 csapda: amit soha ne tegyél

Ne lődd el minden muníciódat!

A hírlevél olyan, mint egy szexi öltözék: csak sejtet, de nem tolakodó. Soha ne bonyolódj a termék részletes taglalásába, vagy untasd lehangoló szakszavakkal a címzettet. Erre bőven lesz lehetőség, amikor meglátogatják a honlapodat.

Az erős önreklám visszataszító!

Ne legyél túl konkrét! Inkább csigázd fel a vevő érdeklődését. Vess fel a témába vágó gyakori kérdéseket, hívd segítségül a történelmet, a természettudományt, játssz a fantáziával: a címzett észre sem fogja venni, hogy közben lassan a magad malmára hajtod a vizet.

A komoly cégek ismérve: a tisztelet

Mindig hagyd meg a lehetőséget a kilépésre! A biztonságérzet fontos kulcsszó. A hírlevélben jól fellelhető helyen fel kell tüntetni, ki küldte, és hogyan lehet leiratkozni. Te sem szereted az erőszakos embereket: a vásárlók is nagyságrendekkel jobban bíznak egy olyan félben, aki megadja nekik a döntés lehetőségét.

Ezeknek az egyszerű szabályoknak a betartásával a hírlevél szinte megírja önmagát. Nem kell más, csak egy kis odafigyelés, a vevő szem előtt tartása (mindig képzeld el, a helyében miről olvasnál szívesen!) és lelkesedés. És ne feledd, idővel a gyakorlat is a szolgálatodba szegődik! Egy tapasztalt, magabiztosan kommunikáló üzletember pedig a gyémántnál is értékesebb –  és ritkább!
Ha elakadsz, tudod, hogy kitől kérj segítséget!
Minket mindig megtalálsz.

Még több ingyenes szövegírási tippet szeretnél olvasni? Lájkolj minket a FB-on, és hetente új tippekkel gazdagodsz.

További bejegyzések

Kezdd az évet profittal! Szövegírás tippek, hogy jó irányba indulj

Türelmetleneknek szánt szövegírás villámtippek sorozatunk epizódjában először is eláruljuk Neked, hogy mi az a szabály, amit 10-ből 8 marketinges figyelmen kívül hagy, saját maga és ügyfelei legnagyobb kárára. 

Kíváncsi vagy? Érdemes megnézned, sőt a többi elvet is tartsd idén szem előtt, hogy sikeres évet zárj!

Olvasom tovább...

8 kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt nekiállsz a hírlevelél írásnak

Sokszor beszéltünk már az ütős hírlevél gyakorlati felépítéséről, például itt. Lehet, hogy már biztosan sorolod is magadban: fontos, hogy figyelemfelkeltő, frappáns, logikus, könnyen értelmezhető és cselekvésre késztető legyen. :) Azonban tudnod kell, hogy a hírlevél megírása csak a jéghegy csúcsa!

Olvasom tovább...