5 tipp a Facebook kommunikáció felpaprikázásához + nyeremény - Tippek értékesítési üzenetek, üzleti kommunikáció, szövegírás, hirdetések és hírlevelek írásához

5 tipp a Facebook kommunikáció felpaprikázásához + nyeremény

Napi 4,5 billió lájk, ennyire felfoghatatlanul aktív a Facebook kommunikáció. A közösségi média császára megkerülhetetlen a cégek számára, hiszen az internetezők döntő többsége minden nap ellátogat ide, és figyelemmel kíséri az üzenőfalát.

Két létfontosságú feladatod van a sikeres facebookozáshoz: az érdeklődés felkeltése és megtartása. Azaz, el kell érned, hogy lájkolják az oldalad, de ezután sem dőlhetsz hátra, meg is kell tartani a rajongókat.

5 tény és tipp a Facebook kommunikáció felpaprikázásához

1. Ne titkold a hasznos információt!

A Facebookot sokan keresőként is használják, így ma már nem a céges honlapra kattintanak egy-egy információért, hanem a cég profilját nézik át. Ezért minden lényeges céges információt könnyen megtalálhatóvá kell tenned Facebook oldaladon, köztük a címet, az ehhez tartozó térképet, a nyitvatartást, telefonszámot, e-mail elérhetőséget és így tovább.

Hasznos, ha minden adat egy helyen is megvan, például a bemutatkozás résznél, de még jobb, ha első pillantásra is látható, rögtön a név mellett, a borítóképen vagy a tabokon, melyekről később még szó lesz.

2. A Facebook kommunikáció új mankója

Talán már észrevetted, hogy céges oldaladon részletesebb statisztikát érhetsz el, mint korábban, többet megtudhatsz rajongóidról és a posztok sikerességéről. Grafikonokon láthatod, hogy lájkolóid mikor a legaktívabbak, milyen településről facebookoznak és milyen korosztályhoz tartoznak.

Ezek olyan értékes adalékok, melyeknek birtokában hatékonyabbá tudod tenni a kommunikációdat. Hogyan? Posztolj akkor, amikor a legtöbben látják, szólítsd meg közvetlenebbül rajongóidat!

3. A nők beszédesebbek, csevegj velük

A Facebook folyamatosan figyeli a nemek közti megoszlást és a felhasználói szokásokat. Kiderült, hogy a nők jóval aktívabban használják a közösségi médiát, többször kattintanak a Tetszik-gombra, több hozzászólást írnak, több posztot osztanak meg.

Ha fokozni szeretnéd az aktivitást Facebook profilodon, célozd meg a női felhasználókat, mert velük könnyebb beszédbe elegyedni. Minél feljebb emelkedik a lájkok és hozzászólások száma, annál nagyobb lesz oldalad nézettsége is.

4. A szépség fél siker

A statisztikák azt mutatják, hogy a képekre érkezik a legtöbb reakció, legyen az lájk vagy megosztás. A facebookozók tekintetét rögtön megragadja egy-egy gyönyörű fotó vagy humoros rajz, ahogy görgetnek lefelé az üzenőfalon.

Te se becsüld alá az esztétikum és a képek erejét a Facebook kommunikáció megtervezése során. Fordíts komoly figyelmet a borítókép kiválasztására és a posztok nagy része is képekből álljon.

+ tipp: Linkek megosztásakor is válassz kísérő képet, mely látványos és a témához kapcsolódik, így első pillantásra is látni fogják a lájkolók, miről van szó.

5. Követed az újításokat?

Az internetnél csak egy dolog változik sebesebben: a közösségi média, így ha nem követed heti szinten a változásokat, gyorsan elavulttá válik oldalad, laposak lesznek a posztjaid.

Remélhetőleg, már van Facebook-gomb a honlapodon - ha nincs, akkor hagyd is abba az olvasást, és tegyél rá.

Használod a tab-okat vagy a hashtag-et? Kipróbáltál már valamilyen applikációt nyereményjátékhoz? Ilyen új lehetőségek állnak rendelkezésedre folyamatosan, csak élned kell velük, hogy oldalad rajongószáma növekedjen.

Hatékony Facebook kommunikáció a
Szövegírásblog jóvoltából

Játssz velünk augusztusban, és Tiéd lehet az értékes nyeremény!

Szeretnéd felpörgetni Facebook oldaladat?
Több lájkot és nagyobb aktivitást szeretnél?

Ha Te nyered meg augusztusi játékunkat, most ingyen megtervezzük neked egy havi Facebook kommunikációdat.

Töltsd ki azonnal a kérdőívet, hogy szeptember elején a Te neved is bekerüljön a kalapba. S ha szerencséd lesz, ősszel igazán nyüzsgő közösségi életet varázsolunk oldaladra.

Kíváncsi vagy, ki nyerte júliusi nyereményjátékunkat, a kulcsszókutatást?

Az alábbi videón megnézheted a sorsolást:


Gratulálunk Pellicano Judith-nak, kollégánk hamarosan felveszi veled a kapcsolatot.

További bejegyzések

Még több szövegírás villámtipp – türelmetleneknek

Rózsát terem? Lehet. De ha a marketing és a sikeres szövegírás a tét, nem pedig a kertészet, akkor a türelem nem mindig erény! 

Úgyhogy a múltkori szövegírás villámtippek folytatásaként megint szuperszonikus sebességre kapcsolunk, és már már soroljuk is tovább a legjobban működő módszereket. A játékszabály ismét az, hogy gondolatonként csak egy-két mondatban. Mert az idő: pénz, ugye? ;)

Olvasom tovább...

Tálalási tippek, hogy jobban hasson a szövegírás

A tartalom nem minden – a szövegírás gyakorlatában sem! Hiába írja meg valaki világ legjobb értékesítési szövegét, ha ránézni is rossz, ahogyan a weboldalon vagy a közösségi fórumokon megjelenik. És fordítva is érvényes. Van néhány egyszerű vizuális trükk, amivel az egyébként is jól sikerült szövegek hatását fokozni lehet.

Olvasom tovább...

Villámtippek a sikeres szövegírás napi gyakorlatából

Nem atomfizika, se nem agysebészet! De azért a szövegírás is olyan terület, aminek bevett szabályai vannak. Sokan szeretik ezeket a magas „szakmaiság” halványlila ködébe burkolni, pedig alapjában véve egyszerűek. 

Itt röviden és velősen mutatunk be néhányat a szövegíró mesterség titkos fortélyai közül. Azokat a kedvenc fogásainkat, amiket napi rendszerességgel használunk arra, hogy ügyfeleink portékáját annak legszebb fényében mutassuk be a célközönségének

 Mindegyik tipp megérdemelne egy-egy külön írást is, de az összkép így néz ki:

Olvasom tovább...

Szeret? Nem szeret? Tartalommarketing szabályok a sikeres csábításhoz

Tudod, a szerelmet nem lehet erőltetni. Ugyanígy van ez a tartalommarketing és az eladás terén. Habár az értékesítési szöveg mit sem ér anélkül, ha a végén nincs ott a cselevésre való felszólítás (pl. „rendeld meg”, „iratkozz fel”), ez nem a olvasó, hanem a marketinges szempontja. Senki sem szereti, ha parancsolgatnak neki. De a csábításnak mindannyian annál szívesebben engedünk – nap mint nap fogyasztóként is.

Olvasom tovább...

Keresőoptimalizálás mítoszok 2. Avagy: szövegírás nélkül nincs SEO

Előítéleteket irtottunk, mítosztalanítottunk a múlt heti cikkben, de a szövegírás mint a sikeres keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, alias SEO) alapja még nem jött szóba. 

Persze a tévhitek kigyomlálása által épp ehhez készítettük elő a terepet. És ha már előkészítettük, akkor lássuk, miért (és hogyan) is működik!

Olvasom tovább...